Lördag

Idag har vi verkligen sugit ur de sista solstålarna som gick att få ur. Imorgon tänker vi ta lite sovmorgon. Har gått upp 7:30 el 8:00 varje morgon. Alltså 7:00-7:30 svensk tid. Vill ju ha en sovmorgon denna semester iallafall. Fast måste erkänna att solen lockar oxå en heldel. Vi måste ha checkat ur rummen imorgon kl 12. Sen har vi 1 timme o 20 min på oss tills bussen går o då tänkte vi passa på att äta lunch. Har packat allt utom badkläder nu ikväll.
Gofia längtar hem till sina gossedjur o kompisar. Oliwer hoppas på att kompisarna inte har glömt honom, han är såååå leksugen.
Dagens solposition har varit på mage.
Ikväll firade vi Lasse o Maggans 40 åriga bröllopsdag lite för tidigt. Barnen var helt lyriska för de fick oxå smaka lite av champanjen.

Thella tyckte inte alls om de. Killarna drack nog mest upp det för att de var lite häftigt att få göra något "förbjudet"
Thella var super trött under middagen o somnade på 2 min när jag bäddat ner henne hemma i sängen.

Fredag

Heldag vid solstolen o poolen. Barnen är mer under vattnet än över. Thella simmar klockrent under vattnet, över har hon lite svårt att hålla sig uppe.

Barnen hade lite styrketävlingar. Armhävningar, situps o plankan.
Thella fick med sig farfar att krama alla maskotar.

Innan kvällsmaten gick vi iväg på fiskspa. Det var bara farmor o jag som inte vågade oss ner. Thella höll ut i ca 5-10 min. De andra satt i 40 min.

Torsdag 22/5

Idag firade vi 15 år tillsammans, 14 år som förlovade o 10 år som gifta. En himla massa bra år o 2 goa ungar har vi lyckas tillverka under åren. ❤️Älskar dig Daniel ❤️
Thellis har slängt puffarna o simmar runt i 90 cm poolen för glatta livet. Inte lika lugnt o skönt för oss men roligt för henne.
Daniel var o köpte cyklop till barnen, så nu är de mer under vattnet än över.
Thella lyckades bita i den där grejen man andas i, så hennes lösa tand lossnade ännu mer.
Tanden blev allas projekt under kvällens middag. Isak fick försöka dra ut den, men fick inte. Till slut kom den ut med hjälp av mitt finger o farfars knuff. Vilken lycka

Onsdag

Morgonmys innan frullen
Oliwer, farfar, Frederik o Isak vandrade till toppen av berget bredvid hotellet. Farmor, faster Nina o William gick till mitten o vände.
På kvällen gick vi ut o åt på en egen redturang på hotellet. Vi skulle fira att vi hat 10 årig bröllopsdag på torsdagen o farmor o farfar firar 40 årig på lördag. Nina har fyllt 40 år o Frederik fyller 50 år.

Tisdag 20/5

Efter frukost gick vi ner till stranden för kusin William skulle testa dyka. Vi andra letade krabbor, fisk o coola stenar.

Idag försvann äntligen alla moln o det blev klarblå himmel, så solen värmde lite i blåsten. Thella som vaknade super hes, hade igentligen inte tänkt att bada idag. Men de blev att tänka om. :)

Lite kallt var det allt. Än så länge är det bara barnen som doppat sig.

Hotellet har en vattenpark, dit gick vi idag. Och efter ett tag vågade våde Thella o Oliwer åka några ruschekanor.
Jag har påbörjat semesterns 2a bok.

Efter kvällsmaten gick jag o barnen o tittade på hotellshowen en stund innan vi gick in till oss o spela lite spel.

Rhodos

I Söndags var det äntligen dags att sätta oss på planet till solen. Lite synd bara att solen verkat komma till Sverige oxå.
Hela gänget samlat på flygplatsen
Ombordstigning

Super nervös Thella. Man blir visst nervös när man är 6 år. Vi kom fram till flygplatsen lite innan 22:00, efter att ha fått våra väskor o kommit fram till hotellet medbussen var klockan efter midnatt. Vi hade tur för resturangen stängde 20 min efter att vi checkat in, så vi hann med en kvällsmacka. Barnen somnade efter 01:00 o Daniel o jag packade upp o kunde inte somna förens efter 03:00.  Måndagen spenderades vid poolen o i solstolen. Thella som vaknade förkyld i söndags morse fick feber under dagen. Inte mycket men hon var hängig. Blev bara 2 dopp i poolen för henne o Oliwer. Det blåste en heldel o solen värmde inte så mycket.

Thella o jag gick o la oss efter middagen på kvällen. De andra tog en drink o gick runt o tittade lite.

Gympa avslutning

Förra söndagen hade Thellas gympa grupp sin terminsavslutning. Barnen fick visa upp vad de lärt sig denna termin o sen blev det medalj utdelning o fika. Detta år hade en av ledarna lyckats fixa riktiga guld medaljer, gissa om det blev poppis :)Hjulning
Handstående

Thella o Maja testa om det var choklad i dem.
Fikat är minst lika viktigt som gympan.                                                                                                                      I Onsdags var Thella o jag å klippte oss. Innan vi åkte hem köpte vi en solhatt o fikade lite.
Resten av veckan har vi roat oss med fristående träning, tvättberg, packa, jobb på gympatävling. Imorgon em bär det av till varmare breddgrader. Så vi ses om ca 1 vecka. Kram

Magsjuka?

Veckan som gått började med gympa i måndags. Men först cyklade jag direkt från jobbet till läkaren. Skulle få se hur mina provsvar såg ut nu efter alla B12 sprutor o vitamintabletter jag tagit. Jag gick igenom besiktningen o vi ska höras om 1 år igen. Om jag inte känner mig sämre igen innan.
I Tisdags gjorde Thella chokladbollar helt själv. Läste på recept o hällde i allt. Stora tjejen har hon blivit. Och goda blev dem. Tyvärr fick vi kasta alla, för på kvällen började Thella kräkas o höll på  hela natten. Pluttan. Hon hade ingen större matlust på onsdagen, men på kvällen var hon sååååå rastlös. För att inte tala om Torsdagen, då höll Oliwer o hon på att klättra på vägarna.

Daniel som åkt på värsta förkylningen, tror faktiskt det är influensan har inte varit allt för aktiv här hemma. I Fredags var han med oss på marieberg några timmar, efter det var han helt slut. Tycker faktiskt synd om honom. Hoppas det går över tills nästa söndag. Jag är lite rädd att jag börjar få samma. Har fått ont i halsen o ena örat :(
Här husade Daniel när Thella var dålig.
Som om det inte var nog med sjukdomarna, slog vi till med en liten vatten läcka oxå när det regna som värst i onsdags.
Thella hitta lite resekläder. Mamman blev dock lite snål när det gällde solhatten. Så den fick stanna kvar på Lindex.
Igår efter gympan åkte Oliwer o jag med Thella till lek o bus. Hon skulle på sitt första kalas där. Medan barnen åt o öppna presenter passa vi på att äta. Efter det var det fullt ös i 3 timmar. Jag fick för första gången gå emellan i ett slagsmål. Herregud 2 småtjejer ca 6-7 år började slåss på en studsmatta. Sparkade o drog i varandra. Tur jag är så stor o stark.  Nu är det dags att ta tag i tvätten. Har lite som behöver tvättas till resan. :)

En dag med gympa o kräftmys

Idag började dagen med att jag vaknade 7:45 o Oliwer å jag skulle bli hämtade 8:15. Blev lite bråttom kan man säga. Men vi hann, jag lyckades till o med tvätta håret. :).
Efter gympan tog Oliwer o jag en promenad upp på stan. Sjuklingen som låg hemma i sängen önskade sig lite mat o Thella en fika bulle.
Vi var hemma några timmar innan det var dags att åka tillbaks till Oscaria för att ha lite gympa med Thellas grupp. Oliwer o Thella har plockat ner allt duplo, det har de roat sig med i 2 dagar nu. Eller det är väl mest Thella men Oliwer är snäll o hjälper henne.   Thellas gympa gick riktigt bra, alla tyckte det var super kul att få testa på alla roliga grejer på Oscaria. Oliwer var oxå med o hjälpte till. :)       Nu ikväll hamna vi i soffan med kräftor o lite godis.

Stackars Daniel åt bara några få, innan han gick o la sig igen. Han har legat i sängen både fredag o lördag, å ingen dator så han är verkligen sjuk. :( Börjar oxå känna mig lite hängig, ögonen svider o kliar, jag fryser o är aptrött. Så jag kämpar verkligen med att inte somna i soffan innan barnen. Men så fort gladiatorerna är slut kommer jag ge upp o lägga mig.         Ha en trevlig lördag kväll.

Ledig fredag.

Dagen bjöd på lite sovmorgon, tyvärr vaknade Daniel med feber. Så istället för att jobba har han legat nerbäddad hela dagen. :( Tycker allt lite synd om honom, men de blev lite lyx för mig. Jag fick lite egentid på stan med shopping ihop med Carin. Hittade lite nya kläder som kan behövas på resan om 2 veckor. När jag kom hem igen var det bara att ordna lunchen, innan vi skulle upp på stan igen för att gå på bio. Jag o barnen bokade platser redan igår. Passade ju himla bra idag så Daniel fick lite lugn o ro hemma.          Rätt ok film.
Söta barn på bussen hem.                       Thella fick sin klassindelning o klasslärare idag i brevlådan :)
Som hon väntat. I A spåret hamna hon. Det är samma som Oliwer går i. Både vi o Thella är nöjda över klasskompisar o lärare.                          Detta kommer bli asbra.                  God natt på er.

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.