Nov / Dec

Ja då var det dags för lite uppdatering sen sist.

(null)
Inför årets juluppvisningen hjälpte Daniel till att få iordning Thellas utklädnad. 
Hon skulle vara en favorit karaktär ur Star Wars.  (null)
Grannen fick för sig att såga ner ett träd 7:30 en lördagsmorgon i november. Inte min favorit tid på dygnet kanske.
(null)
Kan ha varit så att jag köpte 3 nya tomtar, hade ju inte så många sen innan😂

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
(null)
Va gör man inte för sina gymnaster
(null)

December

Julens första bak
(null)

(null)
Vilket gäng man får äran att hänga med 2 dagar i veckan💕
(null) (null)
Själv hängde jag i kiosken och på golvet hela uppvisningens helgen. 
(null)
Efter uppvisningen var det dags att dela ut ett gäng korvpåsar. 😍🌭
(null)
Någon tappar rätt mycket hår just nu🙈
(null)
Vi skiter tydligen pengar så Daniel slår på stort i har alla ljus tända😱 (null)
Så klart att någon måste vara sjuk när det är dags för födelsedagar i denna familj. Denna gång var det Thellas tur att få Covid för första gången. 😔
(null)
Men ingen covid hidrade mig från att baka favis tårtan. 
(null)
Jag hade visst varit snäll så blev en ny dator. 
(null)
Sen var det visst rea på tomtar på dollarstore innan julafton. 
(null)
1-0 till ugns luckan. Lyckades trilla in i den öppna luckan 2 gånger under samma vurpa😱🙈
(null)
Äntligen plockades de "nyinköpta" bordet upp efter ca 7 år i garaget. Perfekt att ha när man ska fira jul hos oss vill att alla ska sitta på samma ställe.
(null)
Isgata till jobbet en morgon, så fick bli en promenad 5:30.
(null)
Julen kom även till oss
(null)
Hur gullig julklapp från ett barn på jobbet😍 (null)
Allt stök i köket för en jansson
(null)
Julafton började med att Thella gick till kyrkan med farmor o farfar för att kolla julspelet och få en stämpel till konfa häftet. 
Sen blev de paket öppning innan gästerna kom (null)
Ett väldigt spännande paket från Oliwer
(null)
Måste säga att han överaskade stort med de❤️
 Tur barnen blev nöjda med de få paketen de fick, för här hemma blev de inga dyra presenter tomten var typ pank inför dessa jäkla elräkningar🙈 (null) 

(null)

(null)

(null)
Resten av dagen åt vi, sen åt vi lite mer, innan vi åt yttligare lite till. 
(null)

(null)

(null)

(null)
(null)
Kvällen avslutades med paketleken. 

Resten av juldagarna tillbringades i soffan och juldagen försökte jag sova bort då det blev många tårar och humöret inte var på topp. 
Skulle lätt kunna stryka Juldagen ur almanacka o aldrig mer prata om de dagen. 
Är helt klart värsta dagen på året, de börjar krypa i kroppen redan på julaftons kvällen men juldagen går helt enkelt inte att ta sig igenom på ett normalt sätt. 
Jag går igenom allt som hände, timme för timme så när klockan är 15:15 är jag ett nerv vrak och vill bara sova bort allt. 
Hur kan ens 3 år redan ha gått, de är det sjukaste av allt. De var ju nyss allt hände, inte 3 år sen. 
Jag tycker det är svin jobbigt att prata el skriva om blir bara så ledsen. 
Saknade en hemsk, vill bara att Pappa ska vara här igen. ❤️

Men efter att ha gråtit mig igenom julen var det bara att sätta klockan på 5:15 i tisdags och trampa iväg till jobbet igen. 
Efter jobbet sprang Thella o jag igenom stan på 30 min innan vi skulle möta upp Daniel o hans kompisgäng för en fika. 
Sen åkt vi bort till stadsparken för att kolla på The Magic Forest innan de släcker ner för detta år. Kändes som det var mer lampor i år, men så hade de oxå kortat ner antal timmar de lyser. 

(null)

(null)

(null)

(null)
Städade lite på jobbet denna veckan. 
Har suttit i personalrummet nu i 4 år och tittat upp på denna ventilgrej några gånger o tänk fan va äckligt. 
Så nu fick jag ett ryck o började se om de gick att göra rent dem. De gick😂🙈
(null)
(null)
Detta är inte något man önskar ska ske när man stressar till jobbet en morgon när de är mörkt ute. Skulle bära ut en påse med glasflaskor och botten sprack, var rätt glad så här i efterhand att de bara var en flaska som gick sönder. 

(null)
Om någon undrar vad jag gör på jobbet så kan jag berätta att här sitter jag på mitt kontor och jobbar med dokumentation. 🙃 Vad gör man inte för att barnen ska hålla sig lugna en stund😂🤷‍♀️

I fredags var vi lediga från jobben och packade in oss i bilen för ett nyår i småland. 
(null)
Thella och mormor tog några omgångar av något spel jag inte vet namnet på.
(null)
Sen åkte doktors grejerna fram o blodtrycket kollades
(null)
Vi gick upp en sväng och hälsade på hos Ines med familj. Thella blev bjuden på soppa och Ines fick en födelsedags/julklapp av oss. 
(null)
På Nyårsafton fikade vi på marängtårtan med gänget i Fallhult innan vi åkte till Vimmerby.
(null)
(null)

(null)

(null)
I Vimmerby blev de häng med Malou med familj och Emils bror Olle med familj. Pontus och Tim kom lite innan tolvslaget och firade in de nya året med oss. 🥳🥂
(null)
Tur de finns messinger så man kan ha koll på hela släkten❤️
(null)
Mio och Selma kämpade på o höll sig vakna till tolvslaget.
(null)
Vi andra kämpade oxå på med att hålla oss vakna med hjälp av olika spel.
(null)

(null)
Insåg att jag visst var sämst på att ta kort vid tolvslaget. 

Men gott nytt år på er. 🥳
Nu kör vi 2023 ❤️


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0