Jan-Juli 2022

(null)

Januari

Vi hittade svartmögel i väggen emellan sovrummet och vardagsrummet. 
(null)

(null)
Så Daniel roade sig med att riva och bygga nytt. 

(null)

Medans jag blev dö sjuk efter vår 3e vaccin spruta mot covid. Helt sjukt vad sjuk jag blev. 
På jobbet fick 11/16 covid, jag fick influensan, en annan fick vara hemma pga covid i familjen så hela förskolan fick stänga igen. 
De sjuka av allt var att jag som hade influensan var sjukas av oss alla som var hemma. 1177 trodde oxå jag hade covid men varesig de test man lämna in till sjukhuset el självtesten visade något.
Så en seg jäkla influensa hade jag åkt på. Var hemma 2 veckor.  (null)
Svin roligt att ligga här i 2 veckor. 
(null)
Feber i 1 1/2 vecka.

Thella fyllde 14 år undertiden jag var inlåst. Så de blev firande utan mig😔 (null)

(null)

(null)

Februari

Jag hann jobba en veckan innan jag vaknade på lördagen med feber igen. Denna gång vsr de min tur att åka på Covid. Så nu har jag lyckats åka på de 2 gånger sen de kom.
(null)

(null)
Så nu blev jag inlåst i tvrummet IGEN. 
(null)
(null)

(null)

(null)
Daniel kämpade på med sovrummet. 🥰

(null)
Ett last med kakor prickades in under min corona karantän. Som tur var kunde jag ändra leverans dag så den kom i slutet av veckan så jag inte var smittsam längre.
(null)

(null)

(null)
Februari avslutades med att snön envisades med att komma. Ture tyckte dock den var skoj att hoppa runt i. 

Mars
(null)
Vi firade vår 18 åring (null)

(null)
(null)
Självklart skulle de firas med en stor stark till maten. 🥳
(null)

(null)
Sen var de Oliwers tur att bli inlåst. 🙈
(null)
Thella blev brunet. 
(null)
Tuss o Ture hjälpte Daniel fixa med lister.
(null)
Faster Nina och Frederik kom över en dag och hjälpte oss tapetsera sovrummet.🙏🏻 (null)

(null)

(null)
Vi åkte på vår första live tävling sen Covid kom.
Såååå jäkla kul. Vi sov på hotell så vi slapp åka hemifrån så tidigt på morgonen.
(null)
Så här glad kan man bli när man förstår att man vunnit en medalj.🥰
(null)

(null)
Man är inte lika glad när håret ska fixas efter tävling. 😂
(null)
Nya mattan till sovrummet hämtades
(null)
Insåg rätt snabbt att vi behöver ha gardiner.
(null)
Thella hade en bilduppgift i skolan som
världens snällast pappa ställde upp att hjälpa till med. 🥰
(null)
Vilken snygging😂 (null)
Vi firade vår äldsta familjemedlem som fyllde 44 år.
(null)
Första ute lunchen intogs.

April

Självklart skulle de komma en sista omgång med en jäkla massa snö. Å naturligtvis parkerade Daniel bilen ute på vägen kvällen innan all snö kom🫣
Oliwer skulle på en körlektion och Thella behövde komma till skolan så de var bara att ställa klockan på 6:30 för att börja skotta innan jobbet. 
(null)
(null)
(null)
(null)

(null)
Lagom tills man kom hem efter jobbet hade de mesta smällt bort. (null)
(null)
Påskkyckling kom på besök till jobbet 😂
(null)
Problemmet med mörkare rum innan gardinerna kom upp löstes med strumpor. 
(null)
Daniel och jag var och lyssnade på Frederik och hans band.

Sen blev de en tripp till Småland för att ha ett 100 årskalas för Mamma och Julia.
De blev god mat och en massa lekar från Bäst i test. 😂 (null)

(null)

(null)
(null)

(null)

(null)

(null) (null)

(null)

(null)

(null)
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
Super super trevligt att alla kom🥰

Maj
(null)
(null)
(null)
(null)

(null)
Thella hade äntligen sin dansuppvisning efter 2 års paus pga covid.  (null)
Daniel och jag var och kollade på David Sundins show ihop med Fredde och Emma. 
(null)
Oliwer testade tuggkvaliten på sina nya airpods. De var inte så hållbara så de behöver ni inte testa. 😝 (null)
Pippi kom och hälsade på under Förskolansdag. 
(null)

(null)
Thella och hennes gympagrupp tävlade sin andra live tävling. Å även här kom de hem med medaljer🥰👏🏻
(null)

(null)

(null)
Efter tävlingen packade vi in oss i bilen och åkte till Stockholm för att kolla på showen Ring Polisen. Såååå jäkla bra. En hel massa skratt bjöd den på.  (null)
Daniel och jag firade 23 år tillsammans, 22 som förlovade och 18 år som gifta. ❤️
Jag fick min favorit parfym. 😍

Juni
(null)
Thella var på stan för att kolla in Siris bal. Själv fick jag jobba så jag missade de😔
(null)
Vi har uppvaktat Siri och kusin Isac på deras student.🥳
(null)
(null)
Vi fick gå på Thellas första ordentliga skolavslutning på hennes nya skola. 
Så nu har Thella slutat 7an och Oliwer 2a året. Helt sjukt ju. 
(null)
Undrar varför han bara använder en airpod😂
(null)

(null)
Tuss fick sin sommarfrisyr. 🤪
(null)

(null)
Thella gick på dansläger sin första sommarlovsvecka. De avslutade med att visa upp de för oss föräldrar. De var verkligen så duktiga. 👏🏻 (null)

(null)

(null)

(null)
Midsommar firades ihop med Bergstens. Perfekt väder men en o annan mygga för mycket😤 (null)

(null)
Daniel o jag satte klockan på 6:30 en söndag för att hinna få lite jordgubbar innan de skulle ta slut. 😂
(null)
Tuss o Ture fick hänga med oss ute på altanen en helg när de var så varmt inne.
(null)
Daniel, jag, Nicklas och Anneli var och lyssnade på killarnas favorit Melissa Horn. 
(null)
Vi firade första semester veckan med att städa kaninburen ordentligt. 

Juli

(null)
Världens störst spindel har byggt bo utanför vårat sovrums fönster🙈 (null)

(null)
Vi har fyllt på jordgubbslagret lite till. 

Fre v 27 rullade vi bilen mot Småland
Oliwer blev kvar hemma eftersom han skulle jobba under veckan vi var borta.
(null)
Vi besökte pappa när vi kom ner. ❤️
(null)
Sen blev de häng med detta gäng. 

På lördagen åkte mamma till Kalmar på revy så vi andra passade på att klippa häck inne i Vimmerby (null) (null)

(null)
(null)

(null)
Vi avslutade jobbdagen med Pizza.

Söndagen innehöll skjutning i skogen för ett gäng och spel för några andra.
(null)

(null)

På Måndagen v 29 spenderades i Västervik
(null)
Älskar den gråa bilens parkering. Ett under om
hen inte fick pböter.
(null)

(null)

(null)

(null)
Nere vid hamnen fanns de super god lax som fick bli lunchen innan shoppingen fortsatte.
(null)

(null)

(null)

(null)
Värsta coolingen hade vi med oss😍 (null)
Vi avslutade shoppingen med glass från Vimmerbys nyöppnade glassparadis

Torsdag
Det blev en liten spontan fika i Hjorted hos faster Gunn o Nisse. 🥰
Så kul att få träffa alla igen. 
(null)

(null)


(null)
(null)

(null)
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Kvällen avslutades med grillning i Fallhult. (null)

(null)

Fredag
Vi packade in oss och rullade mot Vimmerby för att hämta upp Winnie som skulle med oss hem några dagar innan Malou o gänget kommer.  (null)

(null)
Matpaus i Askersund.
Klart tjejena skulle leka av sig lite. 😂

(null)
Vi fick besök av en igelkott helt plötsligt en dag. 

(null)
Oliwer firade att få vara själv hemma med att bli sjuk så de blev inte alls som han tänk sig. 
Inge jobb och inge skoj alls när han äntligen fick vara själv hemma.
Idag är nog första dagen utan feber.
Men annars har han varit sjuk sen i måndags😔 Ingen covid enligt testen. Men något skit är de. 

Ja nu har jag äntligen kommit ikapp 🙏🏻👏🏻
Så fortsatt skön sommar på er så ses vi säkert i höst igen😂😂😝


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0