Januari-början på Juni


Tiden går så sjukt fort och veckorna bara springer iväg. Känns som det nyss var nyår men så är ju inte fallet. 
Men här kommer en liten snabb genomgång på vad som hänt sen nyår.
(null)

(null)
Det kom några omgångar snö, alltid lika skoj. 

(null)
(null)

(null)
Vi började förberedda för att dra nytt avlopp i källaren. ( när ork o plånboken tillåter)
(null)



(null)
Barnen på jobbet letar maskrosblad så fort gräset börjar bli lite grönt. Det uppskattas av Tuss och Ture😂
(null)
På vår studiedag i Januari fick jag testa såna koppar att sätta på huden.  De var ingen skön upplevelse kan jag lova. 
Var öm och blå ett tag framöver😂 (null)

(null)
Jag var till Hovsta och hjälpte Lisa fixa med Charlies rum, väldig trevlig kväll. 
(null)
Mina eksem gjorde sig påminda. 
(null)
Vi firade Thella som fyllde 15 år🫶
(null)

(null)
Självklart fick hon enegidryck av oliwer nu när hon blev 15 år.
(null)

(null)

(null)

(null)
Vi har tvingats ut i skogen för att fylla på mat åt djuren ett ex antal gånger och Daniel är lika lycklig varje gång😝
(null)
Thella och 2 andra gympa tjejer var på ledarkurs i Västerås så Daniel och jag körde dit dem och sov på hotell med dem. Till Daniels stora glädje fick han med mig till arsinalen där man kunde se så många coola krigsfordon. 🙈
(null)

I Mars var mamma och Pontus här en helg för mamma skulle med mig och Thella på Peter Pan. Under föreställningen fick vi ett sms om att lillkusinen hade kommit. 💕 Världens finaste Amy. 💕 (null)

(null)
Vi firade också Oliwer som fyllde 19 år 1/3.🫶
(null)

(null)

(null)

(null)
Inte ofta man får kort på dessa tillsammans. 💕
Det kom mer snö....
(null)
Jag åkte på en skitförkylning när Daniel fyllde år, sen dagen firades över facetime då ingen ville hänga med mig. Jag hostade lungorna ur mig o roa mig med en svinäcklig hosmedicin. Hur kan man ens göra så äcklig medicin, borde vara förbjudet.
(null)

(null)

(null)
När febern och den värsta förkylningen lagt sig, firade Emma och jag våra män med hämtmat och dessa killar. Alltid lika bra tycker jag. 
(null)

Daniel och Fredrik firade sig själva med att gå på hårdrocks konsert, det dracks en del. Och alla mådde inte helt 100 dagen efter nämner inga namn.
(null)
(null)
Under tiden jag låg sjuk så åkte Thella på konfaresa till Tyskland. Tur vi har henne på hitta appen så vi kunde ha lite koll på henne för det var inte henne bästa gren att höra av sig hem😂
(null)
(null)

(null)
Jag fick en hejdå lapp istället för hejdå kram. 

När Thella kommit hem från sin Tysklands resa hann hon sova hemma en natt innan vi packade in oss i bilen och körde ner till Fallhult för att fira påsk med familjen där. (null)
Oliwer körde och Thella sov😂
(null)
(null)

(null)

(null)
Självklart letades det påskägg för de yngre
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
Vi gick en tipspromenad i Storebro
(null)
(null)

(null)
En alldeles lagom skön påsk.

Efter Påsken i Småland var det dags för Thellas konfirmation. Mormor och Mirran kom för att fira dem med oss. 🫶
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
Thella och hennes kompisar i gruppen hade gjort en värld i minegraft ( vet i fasen hur de stavas) super kul att se. De hade gjort alla ställen de varit på under dessa månader de haft sina träffar. Thella var den som fick prata inför alla oxå, det var inte sagt så men killen som skulle pratat blev sjuk under natten. Så då fick Thella göra de, och de gjorde hon super bra. 💕💪🏻 (null)
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

En annan helg i april var det genrep in för en kommande tävling i Eskilstuna med Thellas gäng.  (null)
Jag lyckades göra hennes frisyr för första gången på flera år ( sen hon klippt de kort)
(null)

(null)
Nya dräkterna har äntligen kommit.
(null)
Nu är de laddade inför kommande tävling.

Oliwer var på sin mösspåtagning. (null)

(null)

(null)
Var en vildkväll då nya skjortan revs sönder🙈
(null)
Någon i familjen lyckades bränna sig på en limpistol på jobbet. Aldrig haft så jäkla ont av en blåsa innan. 😔 (null)
Sen var det äntligen dags för tävlingen i Eskilstuna för Thellas gympa gäng. 
De fick med sig 2 medaljer hem. Ett brons och ett silver, super nöjda ledare och gymnaster på bussen hem. 
(null)

(null)

(null)

(null)

Thella klarade sitt moppekort och fick äntligen börja köra moppe till skolan och träningarna. 
(null)
Vi kör med toffler i vår familj om någon undrar. 
(null)
I Maj var också mormor och Winnie här en helg för att titta på Thellas dansuppvisning. 
(null)
Vi rastade mormor en sväng i skogen.😂
(null)

(null)
Ture och Tuss fick till deras stora glädje....not vara ute med oss om dagarna/kvällarna när vi jobbade med trallet runt poolen som behövde bli klart tills studenten. 
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
Jobbigt när man trallade in getingmedlet😂🙈 tur vi hade en lång tumstock att peta med.

(null)
Vi firade vår dag 22/5.💕
  (null)
Förskolans dag firades på jobbet. 
(null)

(null)

Sen städades det i garaget och på alla andra ställen inför studenten. 
Det smyckades och fylldes i kylar.(det fick fyllas på flera gånger konstigt nog)
(null)

Dagen innan Oliwers student kom våra gäster. 🫶
(null)
Ines testade om vattnet var varmt.
(null)

(null)

(null)

(null)
Vi lyxade med pizza innan de sista skulle fixas.
(null)

(null)

(null)

(null)

På fredags morgonen kom Oliwers klasskamrater runt 7:00. Vi fixade med de sista ute innan några av oss gick till lekparken för att låta Oliwer och gänget fira morgonen ifred.
(null)

(null)
(null)

(null)
Lite efter 8:30 rörde de sig vidare upp till slottet och vi andra ställde iordning de sista innan vi oxå gav oss upp till slottet.  (null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
(null)

(null)
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
(null)

(null)

(null)






(null)
Efter nästan 1 1/2 timme hittade Oliwer hem igen efter att ha åkt lastibilsflack med klassen. När han kom blev de skål och mat på en gång.  (null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
En lagom student kan jag tycka. Tror Oliwer kanske hade önskat att få slippa vara förkyld o febrig men han var nog nöjd ändå. Han var ute en sväng på kvällen med några kompisar men var hemma igen runt 2:30. ( ja jag kunde inte somna förens han var nästan hemma) 
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
Tack alla ni som firade Oliwer på hans student🫶
Jag hängde hela helgen på USM tävlingen på Idrottshuset och Rudbecksskolan så jag hann inte säga tack och hej då ordentligt.  (null)

Vårt toafönster fick sig en omgång med plasten. De hade blivit så äckligt så jag frågade en fönsterputsare hur man lättast fick bort de. Jag fick svaret att man skulle ta en vass skrappa o ta i försiktigt så man inte tog sönder något. Ett hopplöst uppdrag till mig så han bjöd in sig o sin familj på fika o bad i poolen så gjorde han det åt mig😂💪🏻🫶
Sen tog de ca 2 veckor innan de kom upp en ny plast, de var inte så bråttom förens Daniel själv visa rumpan för en stackars grannen. 😂

(null)

(null)

(null)

Det får vara allt för denna gång, börjar bli förmycket bilder i denna så får
Spara resten av sommaren till ett nytt inlägg. 








Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0