Resten av 2023

Ja renoveringen av vår översvämade källare har typ stått still. Vi har haft några hantverkare som rivit ut allt ca 40 cm upp. Det har sen stått en fläkt som försökt torka ut allt. 
Thella var och tävlade sin första rikstävling nere i Växjö. Av 39 lag tog de sig till finalen och hamnade tillslut på en 6e plats. Såååå jäkla kul, tjejerna var så taggade och vilken tävling de gjorde. De fick bäst fristående poäng under hela helgen💪🏻💕

(null)

(null)

(null)

(null)
Jag fyllde på min jultröja hylla😂 (null)
Vi fick besök av Mamma, Pierre, Julia och tjejerna en helg. Samma helg var Thella o tävlade igen. Även den tävlingen gjorde de en grym insatts o kom hem med medalj. 💪🏻🥰
Pierre och Julia var på någon konsert och Mamma och jag fick den äran att passa tjejerna undertiden. 😍

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Våra eller kanske mina tomtar hittade fram under farsdag, behövde få något annat att tänka på just den dag. 
De är verkligen en tuffdag, årsdagen o andra högtidsdagar är oxå självklar jobbiga men farsdag går inte ens beskriva hur jobbig den är. Jag skulle helst vilja stryka den dagen för resten av livet. ❤️
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
Eftersom vi har hela källaren i alla andra rum så fick jag inte upp alla tomtar i år. Och julgranen kom inte upp förens sista dagarna innan jul pga sjukdomar. 
De har kommit snö i flera olika omgångar under nov o dec. 
2 gånger har vi skottat av pooltaket. 
Lussebullar har bakats och de tunna lövkakor. 

(null)
(null)

(null)
(null)

(null)
Föreningens uppvisningsshow gick av stapeln första helgen i december. 
Thella fick den stora äran att vara konfranse ihop med en annan super duktig tjej. 
Jag var med oxå fixade med allt runt om hela helgen. Började känna en förkylning som kom smygandes, så när uppvisningen var slut o allt bortplockat framåt 21:00 hamna jag i sängen efter att tagit ett covid test. 
Men inte fick man vara sjuk själv efter 2 dagar fick jag sällis av Daniel och Thella. Oliwer fick en mildrare variant. 
(null)

(null)
(null)

(null)
Jag har fyllt 43 år, Oliwer var på julbord med Delibake och Thella låg sjuk så vi tog en lugn kväll hemma. Helgen efter hade Daniel bokat bio Wonka, resturang och hotellnatt. Sååå lyxigt. 🫶
Thella går musikprofilen så vi blev inbjudna till skolan för att få lyssna på deras luciakonsert. Men den lilla hemlisen hade "glömt" berätta att hon skulle vara lucia. Börja ju grina när hon kom in. Såååå fin🥰🤩
(null)

(null)
Vi har haft vår årliga julavslutning med gympan. Vi ledare fick så fina presenter av gymnasterna som de ordnat helt själva. 
(null)

(null)

Thella fick den stora äran att klä julgranen i år.  (null)
Torsdagen innan jul firade vi julafton med farmor och farfar. Efter det åkt vi hem o öppnade julklapparna från Daniel o mig. 
(null)
Thella fick en kamera och ett ansikts serium.
(null)
Oliwer fick en datamus och ett duntäck. 

På fredagen körde vi ner till Fallhult, tog ca 5 1/2 tim ner istället för 3 som de brukar. De var lite snö kan man säga. 
Julafton började med lite pulkaåkning innan tomten tittade förbi på spark.
Julafton blev inte som vi hade tänkt oss då Malou med familj stannde hemma pga covid. Pontus och Tim låg också sjuka så de blev Mamma, Peppe, Pierre med fam och så vi. 
De blev super mysigt och trevligt iallafall men man märkte på Thella att hon saknade familjen Palmer. 
(null)

(null)
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
(null)
Älskar när man försöker ta bild på kidsen o de gör allt för att hjälpa till att få till en bra bild🫣😂
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
Juldagen åkt vi fram till Pappa, Mormor och Morfar för att tända ljus. ❤️ (null)
(null)

(null)
Saknar dig sååååå Pappa❤️
(null)
Det blev en heldel brädspel spelande under julhelgen.

De sista dagarna på året tillbringades stora delar i soffan med serier. Tuss fick sig en klippning, Daniel började riva i källaren, jag följde med en arbetskamrat för att tatuera sig. De kan ha slutat med att jag oxå kom hem med en🫣😂😱
(null)

(null)
(null)

(null)
Ett varsitt stort hjärta för Daniel/mig och de små för Oliwer/ Thella
(null)
I lördags var Daniel, jag och Thella uppe vid Wadköping för att se Magic Forest för sista gången i Örebro. 
(null)

(null)

Igår kom Carin och Linus hit för att fira in de nya året med oss. Pontus var sjuk och Miranda å Oliwer var iväg på egna firande. 
(null)

(null)
(null)
En helt lagom kväll, vi fortsatte spela spel efter 12 slaget så de åkte nog inte hem förens efter 01:30. 02:30 kom Oliwer hem och 03:30 somnade jag.

Ja då var 2023 över o vi ser fram emot 2024 och hoppas vi får lite mer tur med hus och bil. Borde vara vårt år i år, var länge sen sist nu känner vi. 

Gott Nytt År på er🥳❤️


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0