Fredag kväll

Då sitter man här hemma i småland, eller hemma och hemma. En gång var det mitt hem men numera är det inte det. Å faktiskt så känns det helt ok. Visst att man längtar till alla ibland, men jag har det rätt bra där jag bor. Med min lilla familj. Ett jobb vorre inte helt fel sen skulle allt vara perfekt.

Igår kom vi iallafall iväg till hultsfred, det tog sin lilla tid men vi var i vimmerby vid 4.
Inte dåligt för att vara vi. å då var vi förbi med nycklar till kusin fredde och lämna in vår micro för 3:e gången på lagning:-[

Vi stanna till i Vimmerby för att mata ett av barnen och se syster Malous nya lägenhet, den var superfin. Lite avis att det har mer hemtrevligt än oss, å vi har bott i lite mer än 1 år och de jar bott i lite mindre än 2 månader.
Ja jag intalar mig själv att det är för de inte har barn. Det måste vara så eller att hon har en karl som är intresserad av inredning eller inte bryr sig. Jag har ett hopplöst fall till man. Tyvärr har bytesrätten gått ut.

Idag har vi varit och tittat på kor, får och lamm. Oliwer ville ta med ett lamm hem. Vi andra höll kanske inte riktigt med om den superbra iden.
Sen var vi och shoppa loss på Willys till dopet, inte billigt men nu är det gjort. NU måste bara smörgåstårterna göras oxå. Det får bli morgondagens projekt tillsammans med kladdkakan.

Just nu sitter jag i Vimmerby hemma hos Malou och Emil. Daniel, jag och pierrsa åkte in för att jag ville köpa ett par snygga skor mamma hade köpt på intersport. Så nu är jag stolt ägare av ett par skit snygga röda gympa dojjor. I LOVE IT!!
Nu väntar vi bara på att malou ska komma hem så vi kan åka till hultsfred och köpa kina mat, är såååååå hungrig. Sen är det mormor som står på tur för en visit. Måste hinna med att hälsa på henne idag.
I kväll kommer jag somna skönt. Oliwer vakna halv 6 imorse och kunde inte somna om, så efter att jag matat Thella kl 6 försökte jag få honom till att somna. Lyckades till slut å då var klockan typ kvart i 7 och sen vakna ha igen halv 8. Visst är de underbara de små liven.

Nu ska jag kolla lite lilltjejen så hon får mat av sin pappa. Han sitter med Emil och Pierrsa i tvsoffan och spelar tvspel. Känns som om de kan glömma bort henne.

Kram på er.

image5


Kommentarer
lollo

har ni dop nu i helgen??

2008-04-19 @ 15:49:42
Kaisa

sötnos

2008-04-19 @ 21:23:13


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0