Nu är det slut på friden.

Nu blir det inga lugna cykelpromenader längre, nu kommer jag ha hjärtat i halsgropen jämt.
Var på kalas igår hos Oliwers kusin William som fyllde 7 år. Precis innan vi skulle gå hem ville faster Nina visa Oliwer vad hon gjort med Isac (hennes minsta son) förra året. Jo då tog hon fram han lilla cykel och fick Oliwer att sitta på den ute på gräset. Sen släppte hon i väg honom och han trampade helt utan stödhjul.
Hur bra som helst, han kunde till och med bromsa själv, tyvärr var Isacs gamla cykel lite för hög för Oliwer så han nåde inte enda ner när han skulle stanna.
Sen ville han cykla hela tiden. Så det var bara att gå hem och plocka bort stödhjulen från hans cykel sen gick det alldelles utmärkt att ta sig fram. Men han kör den säkra varianten. När han ska stanna kör han ut på gräset, ifall att man skulle trilla gör det inte så ont.



 

Annars hände inte allt för mycket i går. Vi passa på att baka lite Oliwer och jag medans thella tog sin förmiddagslur.
För ovanlighetens skull baka vi en kladdkaka å chokladmuffins.

Efter lunchen var det dags att gå på 7 årskalas. När vi kom hem efter det var svärfar här och hjälpte Daniel med altanen. Själv gjorde jag en pasta sallad som vi åt till kvällis.
När barnen äntligen somnat vid 9 tiden, så kolla vi på film och åt kräftor.

Nu till lite kort från gårdagen.

 Sitta är super kul, men än håller hon inte riktigt balansen.

 Medans mamma och storebror åt fick Thella vänta på sin tur i babysitern.

 Nyfiken som han är var han bara tvungen att stoppa ner fingret i våffeljärnet. Så numera är det en liten blåsa på pekfingret.

 Kusinerna William, Isac och Oliwer. Faster Nina och farmor,mormor i bakrunden.



Sötisen Thella.

Ja å idag har det inte varit något ös på familjen direkt.
Oliwer, jag och Thella var på kalas hos Oliwer tjej Tuva. Hon hade 5 års kalas emellan 12-14.
Nu ska jag ner och förberedda lite inför kvälls maten tänkte göra tacopizza idag. Inget oliwer eller Daniel är så förtjusta av men jag gillar det.

På måndag kommer mamma, pappa och lillebror så imorgon får det bli till att städa upp lite här hemma. Har inte orkat med det i värmen som varit de senaste dagarna. Får passa på nu när det regnar.

Ha en bra kväll. kram





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0