Snart helg igen

shit vart tar dagarna vägen.????

Har suttit här framför datorn ett tag nu å varit lite smått irriterad (läs riktigt förbannad) på denna datorn.
Jag laddade över en del kort här i förgår eller om det var igår å nu när jag skulle ladda över resten så försvann helt plötsligt de korten jag la över sist. Å inte hade jag kvar dem på kameran heller. Kan väl erkänna att jag var en aning arg på allt å alla en stund. Men sen kom min otroligt smarte (måste fjäska) man å styrde upp det hela. Av någon konstig anledning (Daniel skyller på mig) hade korten hoppat till en annan mapp än den jag lagt dem i.
Ja ja nu är det fixat å alla är glada igen förutom Oliwer då som vi skicka i säng, han tyckte att han oxå kunde få vara uppe en stund till. Men nepp nu är det vuxentid för hela slanten.

Tänkte jag skulle berätta lite om veckan. Som sagt i tisdags var Oliwer sin första dag på dagis sen jag vet inte när.
Han var inte lika glad på morgonen när jag växte honom som han var kvällen innan. Han som längtat så till dagis å sovit typ till 7 hela sommaren fick helt plötsligt för sig att han inte alls skulle vakna när jag väckte honom kvart över 9. Men vi kom iväg iallafall. Jag gick och oliwer cyklade. Thella och Daniel fick sova vidare ett tag till.
När jag kom hem lite innan 10 åkte Daniel till jobbet, så äntligen fick Thella och jag en KFdag Killfridag
så skönt. Vi började med långfrulle framför tv:n sen lite lek och bus på golvet.
Sen fick vi för oss att vi skulle sova ett tag å det gjorde vi. Somna lite innan 12 och vakna 5 över 13 av att en dagis kompis till Oliwer ringer och undrar om Oliwer får följa med honom hem.
Gissa om jag svar JA.??? Jajja men så nu fick Thella och jag hela eftermiddagen för oss själva med.
Klockan 5 traska vi iväg för att hämta hem honom.
Så tisdagen var rena lyxdagen för mig. Såna dagar vill vi ha mera av, vi tjejer.
På kvällen kom glassbilen och eftersom mamsen klanta sig en del förra veckan när den var här fick Daniel följa med ut och köpa glass. Så nu jäklar finns det glass till hela kvarteret i frysen. Fasen i 2 av 6 låder finns det proppat med glass. Men det kommer säkert gå åt.

Tisdagens kort.

         
Här övar vi lite på att sitta går rätt bra men ibland kraschar hon.

  Sen pröva vi krypa lite.

   
Här ålar hon sig sakta men säkert in under soffan och blev skrikarg när hon inte kom ut.

   
Efter det fick hon lite välling i sängen medans mamma fixa lite annat.


Så här glad är man efter att man fått sovit i nästan 2 timmar.

 Mina steg i tisdags. Rätt bra gjort så jag är nöjd.

Onsdagen då vad hände då.
Jo jag och Thella var iväg och lämna Oliwer på dagis, sen började vi att tvätta i tvättstugan hade lite tvätt den här veckan osså. Fattar inte vart allt kommer ifrån.?!
Daniel snickra på baksidan och jag roade barnet å tvätten.
När Oliwer kom hem fick han hjälpa till lite på baksidan. Något annat skoj hände nog inte.

  Barnen innan dagis.
Efter dagis fixa oliwer lite på sin riddarborg och Thella läste tidningen.

Om man inte spänner fast lilltjejen så hamnar hon så här.
    

 Dagens steg inte bra men jag skyller på tvätten, hann ju inte traska så mycket.

FÖRSTEN GLÖMDE JU DET VIKITIGASTE.
Thella har börjat ställa sig på alla fyra och gunga sig, hon gör det mest i sängen men hon har rätta knycket iallafall.


Å dagen TORSDAG så vad har man åsta kommit idag.
Jo idag lämna vi Oliwer på dagis hela familjen, sen skjusa Daniel upp Thella och mig på stan.
Vi skulle träffa en gammal arbetskamrat eller vad man nu ska kalla henne. Jag lärde känna henne på ett dagis (läs förskola) sen har vi hållit kontakte över datorn. Hon fick sin son Viggo i april. Det var riktigt skoj att träffas. Vi tog ett varv på stan och kolla i affärerna men jag bara fönstershoppa, eller tja det blev en mössa till Thella för 40 kr.
Men annars blev det bara en trevlig lunch. Måste vi göra om eller hur Jenny!

Eftersom jag har börjat med stegräknaren igen så ville jag ju gå så mycket som möjligt. Men på vägen till stan fick vi skjuts det regnade en heldel. Och när jag skulle vara sååå duktig å gå hem kom jag bara till A-foto (hämtade Thellas 6 månaders kort) sen börja det spöregna igen så det fick bli buss hem oxå.
Fasen inte bra alls. Just nu är jag bara uppe i 8415 får nog gå lite till innan jag somnar.
Försökte gå lite undertiden jag laddade upp bilderna hit men Daniel titta på mig som om jag vore dum i huvudet, men vem vet jag kanske är det.

När vi kom hem igen en aning blötta så försökte jag söva Thella gick sisådär. Vår dotter har nämligen kommit på att sova det är inget för stora tjejer, hon vill liksom inte missa något. Men ack så fel hon har, hon är nämligen inte på det bästa humöret när hon inte sover. Å det humöret har jag med så det är inte att leka med.
Fick henne till slut att sova, å då kom Emma med sina tjejer för att hälsa på. Så trevligt så.

Sen spendera vi hela kvällen med att sätta upp självlyssande stjärnor och planeter på Oliwers rum, han spar några så Thella kunde få till sitt rum. Gullungen han tänkter på alla.
Men han var en aning besviken när de knappt lös när han skulle sova. Hoppas det lyser mer i morgon kväll.

                                                                                                         
Nya mössan är på å tigern är god.


Lilla Maja sov så skönt på soffan medans alla andra stoja runt om.

 
Storasyskonen ville osså var med på bild men fjanta sig lite måste man tydligen.


Försökte fånga Thella på bild när hon stod på alla fyra gick så där som ni märker.

 
Oliwer och jag försökte locka men det gick inte.


Undrar vem det är som lärt Thella den nya minen å näsflåset.????


Tror jag hittat källan till den hemska minen.


Här kommer 6 månaders korten jag hämta ut idag. Vi ska göra förstoring på nr 2.
Å mamma om ni vill ha något av korten får ni höra av er så gör vi en beställning.

Nepp nu ska jag upp å trampa lite så jag kan fota stegen i morgon.

God natt.








Kommentarer
Lollo

SÅn fin mössa!!!! och så fort det händer nått med datan här med så får jag alltid skulden..(oftast e det ju jag men det vet väl inte jonas =) )

2008-08-15 @ 00:15:25
URL: http://www.trollmammsis.blogspot.com
Maloj

Åh, vad söt hon är mosters älskling. Hur bra kort som helst tycker jag :-)

2008-08-15 @ 13:31:38


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0