Tillbaks till vardagen igen

äntligen är man tillbaks till det gamla vanliga igen. Imorgon börjar Oliwer på dagis vet inte vem som är gladast för det han eller vi andra. Ska bli så jäkla skönt att bara vara själv imorgon några timmar. Har ju thella oxå men det räknas ju knappt.

Sist jag skrev här ville inte kameran samarbeta med mig men nu efter en helgs vila fick jag igång på det som det skulle, så nu har jag en heldel kort att lägga upp.

Lika bra att börja eller vad säger ni ;-)

Onsdagen:

oliwer lekte hund med morfar.

Mormor och morfar hade köpt ett metspö åt Oliwer som alla försökte få ihop,
 och tillslut fick de ihop de. Å oliwer fick 15 fiskar på ca 20 minuter.
 Självklart tog han hand om fisken själv oxå (med lite hjälp från farfar)

Ja fler kort från veckan då mormor, morfar och Pierrsa var här hade jag inte.

Men nu till den super roliga helgen i Hultsfred utan pappa och Thella.

Fredag:

Den här  och den här  dela jag baksäte med till Hultsfred.
Själv satt jag intryckte som en korv med bröd emellan de där två.

När vi kom ner till Hultsfred servera mamma lite mat innan Eva och Tilde kom och hämtade Oliwer och mig.
Vi skulle ut till Fia i Boda och hälsa på. De hade hade verkligen piffat upp deras hus, man kände inte igen sig längre så himla fint. Å utsikten till och med jag gilla den, jag som på något konstigt viss varit upp vuxen på landet och verkligen inte är en lant människa. Avskyr kor, grisar, flugor, naturen och bajsdoften som finns på landet.
Jag är verklgen på rätt plats nu. Å jag vill inte flytta tillbaks. (Sorry mamma och pappa men så är det.)
Det var iallafall jättekul att träffa Fia och hennes lilla Wilda, man kunde inte göra annat än att längta efter min egna lilla Thella som snällt fick stanna hemma med pappa. Inte för att hon led, men jag gjorde.

På kvällen sen åkte vi ut till stugan för att fiska kräftor. Vi tog det inte direkt på största allvar mest för att Oliwer skulle få fiska lite. Oliwer kom inte i säng förens kvart i 12 när jag gick och la mig med honom.

Sofia och Wilda

Stor fiskarna.

Lördag:

Bara för att man går och lägger sig sent betyder ju inte det att man får sova länge på morgonen, nepp Oliwer fick för sig att vakna kvart över 6. Vilken lycka!!!!!!!
Lyckades iallafall få honom att ligga kvar i sängen till halv 9, innan han fick lova att väcka resten av gänget.
Då bar det ut för att plocka upp de sista burarna.
   Tuff liten kräft kille vi har.

Efter kräftfisket åkt vi hem till mormor och morfar. Oliwer och jag gick upp för att hälsa på gammelmormor.
Sen gick vi hem igen för att äta lite mat och lägga oss och vila lite inför kvällens äventyr.
Jag hade fått för mig att vi skulle ta tåget i till Vimmerby eftersom Oliwer aldrig åkt tåg å han tjatar så om det.
Ja så vi satt oss vi tågstationen för att vänta på tåget, tror ni det kom något. Nepp det hade gått sönder (väldigt bra tajmat, så Oliwer bröt ihop där på stationen inte så skoj) men  vi fick åkta en ersättningsbuss istället. Eller vi fick åka 2 bussar och en taxi på streckan emellan hultsfred och vimmerby. Så nu fick Oliwer pröva på att åka taxi istället.

Här var innan vi fått veta att tåget inte skulle komma.

När vi tillslut kommit in till vimmerby kom Malou och Emil å hämta oss, sen åkte vi en snabbis hem till dem för att gå på toa innan resan till Gamleby skulle starta.
1 timme senare satt vi på första parkett och väntade på att Mojje skulle börja.
Hade jätte bra platser och Oliwer verkade tycka det var jätteskoj, sista 20 minuterna var han inte riktigt med i matchen med det var inte så konstigt för det håll på i nästan 2 timmar.
Först spela Mojje lite
   Oliwer och Malou digga loss.

Zilla och Totte gick osså hem hos Oliwer, apan var skoj.

Doris och Knäckebröderna var sisådär enligt Oliwer.
 Mora träsk fick lite fart i publiken, men de var bättre på min tid:-)

Hela Bästa Showen gänget samlade

När allt var slut fick man träffa alla utanför, Oliwer ville se Mojje så vi tog med hans nya skiva och fick Mojjes atograf.
Han skrev
Till Oliwer me dubbel w sen sitt namn.
Hehe var faktiskt lite skoj eftersom Oliwer sa det när Mojje fråga vad han hette.
Oliwer med dubbel w.
Sen blev han riktigt imponerad när vi berättade att vi åkt ända från Örebro för att se honom, så han gjorde hi five med honom. Asså vet inte hur det stavas men ni vet när man slår ihop händerna med varandra.)
Oliwer var hel nöjd när vi åkte därifrån han sjöng på mojje låtarna hela vägen hem till Fallhult igen.
Mormor var så snäll så hon gjorde hamburgare åt oss, sen däcka vi isäng hela högen vid halv 11.

Söndag:

Vaknade inte förens kvart över 9 och tyckte det var ovanligt tyst i huset. Visade sig att Oliwer oxå hade sovit till då fast nere hos mormor och morfar. Så en skön sovmorgon fick man iallafall. Då var det bara att packa på sig kläderna och åka ut till stugan för att hämta kräfterna. Hem och koka dem (det var mest mormor, morfar och Oliwer som gjorde jobbet) Själv packa jag ihop alla våra grejer och försökte jäkta på de andra. Ville liksom hem till min lilla tjeja.

Oliwer hjälpte morfar att räkna och skölja av kräftorna innan kokning

Klockan 12 möte vi upp Malou, Emil och Pierrsa i Vimmerby sen bar det iväg till Linköping. Daniel skulle hämta upp oss där vid IKANO huset.
Vi hann gå och kolla lite i en leksaksaffär och barnvagns affären innan Daniel kom. Sen passa vi på att mata sonen med lite pannkakor innan det var dags att på börja resan hem till Örebro.
Åkte och hämta upp lilltjejen så fort vi kom till Örebro lilla tjejan hon brydde sig inte ett dugg om mig bara pappa.
Jag som ville snosa så på henne men inte då hon var bara intresserad av storebror och pappa.

När vi kom hem packa jag upp lite och fixa lite kvällis till Oliwer, Thella somna precis som hon skulle runt halv 8. Men den andra pelle jönsen var det inte lika lätt att få isäng. Vi hade tänkt mumsa på lite kräftor när barnen somnat men vid 10 gav vi upp. Oliwer fick oxå vara med och äta han sög på klorna och ät lite av köttet.
När klockan passerat 11 gick jag och la mig, Oliwer somnade nog straxt där efter.

Syskonen hade minsan saknat varandra lite.

Måndag:

Idag har det inte hänt allt för mycket, eller jag har inte gjort så mycket. Daniel däremot har legat i som bara den.
Först vara han till jobbet och köpte med sig en massa virke, sen var han iväg och köpte vinklar så  har han allt han behöver för att bygga klart. Han jobbade på som bara den kom inte in förens till 9 nu ikväll. Imorgon var det visst min tur att jobba medans Oliwer var på dagis. Där rök min fria dag i hemmet.
Men om man vill få det klart någon gång är det väl bara att göra som han säger. Rensa ogräs blir mitt jobb i morgon.

Oliwer har lekt med Isa nästan hela dagen, tror de hade tagit fram ALLA hans leksaker på hans rum.
Nu ikväll kom Amilia på besök ett tag hennes päron skulle ut och kolla tvättmaskin.

Thella ville osså var med och leka. Men Oliwer och Amilia gillade inte
riktigt det, så de byggde en mur runt sitt slott.