vart tar tiden vägen??

shit redan en vecka sen jag skrev sist. Fy på mig. men va fasen en har ju liksom en familj att ta hand om.

Tja lika bra att sätta igång innan ni tröttnar och hittar på något roligare än att sitta här framför datorn.
Det är typ det jag gjort hela veckan:-)

Men nu så har jag laddat ner alla kort från kameran, så nu är det bara jag som måste ta och komma ihåg allt som vi gjort sen sist. Kanske inte blir så svårt med tanke på att vi typ inte gör ett skit här med än att bygga på baksidan. Eller inte jag men Daniel å han är sååååå dukig. (å nej jag får inget för att skriva det)

Då så. Jo sist fyllde lillebror 18 år shit vad tiden går fort. Den där lille skiten ska nu vara så stor att han får gå på krogen med alla oss andra syskon. Tur man inte går ut så ofta längre så man slipper skämmas.

Nu till veckan som gått.

Fredag 15/8.

Daniel jobbade så jag fick snällt roa barnen. Vi tog en promenad till konsum med ett stop i lekparken.
Thella sov men Oliwer och jag hade skoj.
Han är verkligen stor nu vår lille kille, han vågade klättra upp själv i "kojjan". Plus att jag inte behövde lyfta upp honom utan han nåde helt själv.

Till Daniel kom hem hade vi bakat tacopaj, äppelpaj och kladdkaka. Så vi mumsa på som bara den på kvällen sen avsluta vi allt med lite kräftor.
 Samtidigt som vi åt kräftor titta vi på denna otroligt dåliga filmen. Inte så nice att se på när man ätit tacopaj precis innan.

  Till tvättkorgen.

I lekparken vid konsum.
   
  

 Oliwer hjälpte mig skiva äpplen till pajen.

ÄNTLIGEN fick jag bildbevis på min stora tjej och hennes gungande.
 Vårt fredags mums.

Lördag:16/8

Hmmm vad hände då igentligen.
Jo just ja Jag var med Emma och Maja på stan för att vara smakråd till Emmas inköp. Självklart kunde inte jag låta bli att köpa något så det fick bli en tröja och ett par byxor var till barnen. Sen köpte jag en ny almanacka till mig och en lite finare bok att skriva upp allt som händer runt Thella.
När vi kom hem från stan hände det inge mer på hela dagen, var ute en sväng och lekte med barnen och Daniel jobbade lite på baksidan. På kvällen såg vi en film efter att barnen somnat.
 Mina underbara barn. Som inte var såååå underbara kl kvart i 7 på morgonen.
 Nu sitter hon jättebra lilltjejen.
 Gullungen
 Släpp ut mig.......


hehe kan ju inte funka jämt. Men glad är hon iallafall.

Söndag 17/8.

Idag blev det bygget på baksidan som fick lite uppmärksamhet. Igen.....
Svärfar var här en snabbis och hjälpte till.
Efter det tog vi och packa in barnen i bilen och åkte till Coop för att storhandla behövdes verkligen.
Just ja sen fick vi äntligen lite fart på röjningen av vinden, å nej Malou vi har inte stökat till utan äntligen tagit tag i cdskivs högarna som var som du kanske kommer ihåg.
Gunnar var nämligen här för att hämta lite bord vi hade på framsidan som vi ville bli av med. Å då berätta han att de skulle ha loppis utanför sig nästa lördag (läs imorgon)
Så hela kvällen röjde vi ibland cdskivorna.

 Grabbarna jobbar på bra där ute.
 Oliwer kommer nog bli en duktig snickare när han blir stor.

Lovade ju en bild på Oliwers mojje skiva här kommer den.

Han är sååååå stolt över den. Och nästa vecka ska vi fixa autograf på den andra skivan mä.

Måndag 18/8.

Fick med mig man och barn upp på stan en sväng. Fick nämligen en peng av svärmor att köpa jacka ocg byxor i fleece till Thella. Men vi hitta ett par skor och ett par stövlar till Oliwer oxå.
Var inne och beställde förstoringen på Thella mä så snart blir vi extra fattiga igen. Men det kommer bli så fint när båda korten kommer upp i vardagsrummet.

 Här ligger jag medans mamma sitter vid datorn.
  Var visst spagetti till lunch idag.

Trallgolvet börjar få sin form men fortfarande har jag lite svårt att se det klart någongång.


Tisdag 19/8

Efter dagis var Oliwer med Neo hem en stund. Så det betydde att jag kunde städa övervåningen med bara en unge hängandes i knävecket. Daniel jobbade på ute så gått han kunde i regnet.

  Den händige  och hans 

 Vänta det är något som hänger på min rygg.?

Onsdag 20/8.

Idag efter dagis var Oliwer med Linus hem så idag fick vi oxå lite lugnt här hemma Thella och jag.
Men idag var Daniel oxå hemma fast han stör inte allt för mycket eftersom han mest håller till på baksidan.

Det har visst flyttat in en gäst i vårt förråd. Två dagar i rad har Daniel hittat honom i en påse med skruv.
undlig "liten" figur det där.

Kan ni gissa vad det är för något????

På kvällen bäddade vi ner oss i sängen och åt pizza samtidigt som vi såg
Riktigt bra film faktiskt.

Torsdag 21/8.

Efter att ha lämnat av Oliwer dagis gick Thella och jag till konsum för att lämna tillbaks filmen Daniel hyrde igår.
Sen hade vi en alldelles egen dag tillsammans hon och jag bara en massa mys och bus innan det var dags att hämta brosan igen. Idag fick vi  med oss Neo hem, alltid lika trevligt. Som lite omväxling åt vi våfflor till mellis.
På kvällen lyxa vi med lite lax och potatis. Faktiskt första gången jag gjort lax men det blev riktigt bra.

  Försökte få Thella till att hjälpa till med städningen. Funka inte så bra.

  På väg till dagis.

 Thella kollar på när grabbarna leker.

Fredag 22/8.

Idag ja vad har hänt idag.
Jo båda barnen vakna alldelles förtidigt. Oliwer 05:50 och Thella med lite hjälp av Oliwer 06:55.
Så det var bara att masa sig upp och se glad ut, vilket inte lyckades.
Men det betydde att redan kl 9 var Daniel ut på baksidan och jobbade. Sen kom han inte in förens det var dags för lunch runt halv 1-1.
Oliwer och jag satt och klippte och klistrade till hans dagis läxa. Han hade fått i uppgift att göra sina familjesida till deras portfolie eller vad det nu heter. Han skulle klippa ut kort på när och kära å sånt som betydde mycket för honom. Och det tog ett tag hade han fått som han velat hade vi behövt flera A4 papper.
Men här är resultatet.

  

När vi äntligen var klar med klipp och klistrandet vakna Thella.
 Ni ska inte tro att man ska ligga som alla andra i sängen utan så här ligger hon nästa jämt.

 Stora plutten

 Mupparna     Hallå vad gör ni???

Tog lite nya syskon kort var ett tag sen sist.
   
Gick ganska bra men det sluta med att de brottades istället
 Oliwer vann


En bild säger mer än 1000 ord.
Wooww bort med röven tack, den stinker.

 Stör inte jag leker.

På eftermiddagen åkte vi till coop för att handla lite inför morgondagen. Vi ska ha den otroligt roliga gårdsfesten då.
Å jag är med i festkommitten så jag skulle nog kanske ha gjort lite mer än det jag har. Å jag har inte gjort ett skit.
Svärmor och svärfar passa på att åka ner till mina föräldrar och fiska kräftor så de slapp gå.
Nepp så imorgon är det bara att var trevlig och ha skoj. Oliwer ser iallafall fram emot de.

Hehe Oliwer vakna precis var med honom på toa. Han skulle kissa men släppt världens fis.
Jag frågade om han hade bajsat oxå när jag skulle torka honom.
Svaret blir.
-Jag tänkte bara kissa men jag fes visst en jätte fis oxå.

Sen fick jag leda honom in i vår säng (han ville gärna somna om där innan vi bär in honom till sig)
Han har blivit jätte rädd för allting nu på senaste tiden, rädd för att vara själv upp eller ner, själv på toa eller själv på sitt rum. Rädd för mörkret har han oxå blivit han som alltid har velat haft det kolsvart när han ska sova.
Är väl någon slags 4 års fas men den är skit jobbig. Så jag hoppas han kommer ur den snart.

Så ja nu ska jag ta och bädda ner mig i sängen och kolla på någon film. Hyrde 3 st förut idag.
         Någon av dem ska väl vara bra iallafall.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0