Då så nu var julen avklarad

Rätt smärtfritt var de oxå.
Vi käkade lite mat när vi kom till svärföräldrarna sen blev de lite kalle Anka för de som var intresserade efter de knacka visst tomten på altan dörren.

  
I väntan på att tomten skulle komma kolla grabbarna på Kalle och jag hjälpte svärmor.

De andra softa lite i soffan innan det var dags för paketöppningen.
  
Nu kommer det visst någon
 ah tomten
Alla var så ivriga och spännda på om de skulle få några presenter
  
  
  
Farfar hade en jätte rolig slips för den spela julmusik.

Efter paketöppningen tog svärmor, nina och jag en promenad till kyrkogården för att tända ett ljus, skönt att rasta magen lite och få lite frisk luft. Kvar var grabbarna och Thella.
Natuligtvis hade de sparat Thellas blöjbyte till oss när vi kom hem så faster Nina fick snällt byta.

Oliwer och Isac kollade lite på film och målade i sina nya målarböcker.

Farfar matade Thella med ananas så han blev snabbt poppis


Men när klockan började ticka mott halv 9 gick jag hem med barnen för Thella var trött och Oliwer behövdde ta sin pencillin. Thella somna på en gång Oliwer han ligger i vår säng och ser på Alvin och gänget för andra gången nu utan att han somnat. Ska ta och lägga mig inne hos honom så kanske han somnar fortare.
Sen är det bara att sitta här och vänta på att grabbarna ska  komma hem igen, de stanna kvar lite längre där borta.

Ha nu en fortsatt trevlig jul.

GOD JUL ÖNSKAR FAM WIDÉN




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0