Gör ett nytt försök

Tisdag 2/12

Daniel tog med sig Oliwer till dagis innan han drog till jobbet. Så Thellis och jag slappa lite här hemma.
Efter att hon sovit en stund röjde hon lite i vardagrummet innan det var dags att ta en sväng till konsum innan det var dags att hämta hem Oliwer. Fick med oss kompisen Isak hem idag oxå.  De lekte super bra och man märkte dem knappt. Fixa lite mellis till dem sen försvann de upp på Oliwers rum igen.
Borde nog ta med Isak hem varje dag, klart något som ska tänkas över:-)
 sjunger lite för mamma
Grabbarna byggde lite slott med klossarna Oliwer ville ta kort på de vilket han självklart fick
 Thella vill osså vara med
 Isak skapade detta
 Oliwer skapade detta
 En borg med ett fängelse, men det ser ni väl;-)
 Sen hade han tagit kort på sina ofantligt snygga föräldrar.

Ett litet inlägg i detta ämne. Idag när Neo var här frågade han om inte vi hade ett kort på Daniel och mig när vi gifte oss. Jo sa jag de hänger ut vid soffan.  Han kolla och sa sen -Nej det är ju inte ni, haha ja så kan de va. Han tyckte inte alls vi var oss lika.

Lite bus Thella hann med under dagen
 
När de sen var dags för John blund att komma glömde han visst bort denna underbara lilla tjej. För när Oliwer änligen somna skapligt vägra hon göra desamma. Hon somna inte förens runt halv 10. Grrrr jag som ville se mitt älskade DHW. Tur hon har en sån snäll pappa som tar hand om henne.


Just jag glömde ju berätta att Thella tydligen inte gilla en av Daniels parfymer för hon krossa en flaska på toa idag och satt å bada i glas splitter och parfymen. Så hon lukta minsann mer karl än någon annan i denna familjen.

Onsdag 3/12

Måste börja med att säga
GRATTIS PÅ 4 ÅRSDAGEN TIM.


Idag hade familjen Widén ställt klockan på ringning, fatta det händer inte ofta å helst inte att den stod på 7:00.
Oj oj men Daniel fick snällt gå upp, snickarn skulle komma och fixa lite med väggen emellan toan och trappen.
Vilket han gjorde han tog f.. bort halva väggen typ. Sen satt han inte igen den.
Nej för tydligen skulle saneringsfirman komma och kolla fukten igen.
Daniel gick omkring som en zombi hela dagen, inte allt för skojig men han var ju iallafall duktig som tog hand om snickaren.
 Thella rockar till Malous och Emils dop present.
  Jag roa mig i tvättstugan

Papsen tog med Oliwer på bio så Thella och jag fick sköta hemmet.
Hon röjde bland leksakerna och jag prata i telefon  bra fördelat.
 
 
Hann med några turer till tvättstugan oxå.
 
Som belöning fick hon några majskrockar som hon själv plocka fram
 

Insåg när jag städa upp efter Thella för typ 12 gången idag att vi hade en heldel leksaker i vårt vardagsrum


Nu lite bilder från vår toalett.
  
Jo så här är de. När sanerings firman var här hitta han en massa fukt i golver och lite i väggen, så det var bara att sätta in en maskin igen som nu ska stå och brumma DYGNET RUNT till EFTER NYÅR.
Jag som nästan är döv hör den där i huvudet HELA tiden. Kul nästan jämt men vad gör man inte för att de ska bli bra.

Nå ja på kvällen tog Daniel en promenade med en kompis så jag fick barnen på min lott.
Oliwer ville se bompa utan att Thella rev ner allt hon kom åt så han stängde in sig på sitt rum. Fy vad taskigt av honom haha
 Se vad ledsen hon ser ut.
Men till slut gav han med sig och släppte in sin kära syster


Torsdag 4/12

Då så tillbaks till dagen. Som ni redan vet sov Thella knappt 1 timme så hon har varit så rolig hela dagen.
Men i morse var hon så här söt

Lova er ett kort på Oliwers nya jeans som han valde helt själv.
 
När Daniel och Oliwer åkte storstäda jag oliwers rum plocka bort och packa ner alla hans försmå kläder och miljarder gossedjur. Undra vad han säger när han kommer på de.
Thella hjälpte väl till sisådär.
 
Nya roliga grejen på Oliwers rum att tända och släcka lampan

Efter hon sovit hitta jag henne så här.

FINN ETT FEL.


Jo helt rätt det saknas en tavla, kan tipsa om att den ligger bakom nallen Puh stolen.

 När mamma sitter på toa får man muta Thella med massa grejer för att få sitta helt själv utan att ha ett huvud emellan benen.

När vi hämtat hem Neo och Oliwer lekte grabbarna en stund medans jag fixa fruktsallad och lite glass till mellis.

Thella vill oxå ha men icke sa nicke det var ingen som ville dela med sig,

Fick helt enkelt hitta på något annat.

När grabbarna sen fick pannkakor fick de inte sitta ifred då heller.
 

Eftersom jag stod och stekte pannkakor för kung och fosterland passa Thella på att bus som aldrig förr.
Hitta henne med en kaffekopp i handen. Mitt finporslin, hade hjärtat i halsgropen då.
Sen ville hon gärna var med grabbarna upp så vi byggde en provisorisk grind.(undrar hur länge Daniel ska envisas med att vi inte behöver någon grind.)
Tror ni den hjälpte.??
 inga barn i närheten
 tycker minsann att jag ser ett monster försvinna
 japp och ut kom hon med, gladare än nånsin
 Här hamna hon efter att jag fått lyfta bort henne från trappen 5 gånger, hann liksom inte med de när jag stekte pannkakor samtidigt.

Nu ska jag se lite på tv innan något av barnen vaknar igen för med min tur gör säkert någon det.

Vi hörs











Kommentarer
lollo

herregud!! Thella är ju vildare än Lily =)

2008-12-06 @ 20:03:41
URL: http://www.trollmammsis.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0