Helg rapporten

Fredag 5/12
Daniel jobbade så vi andra fick roa oss utan honom, som tur var ville Emma och barnen oxå ha lite sällis. Så vi packa på barnen kläder och gick till lekparken i snöslasket.
Thella hann med en dusch på morgonen med papsen.
 undrar var hon ska??
 så här glad blir man när man ser att vattnet rinner inne i duschen och den är ÖPPEN.
Oliwer kolla på bompa istället han är inte lika förtjust i vatten som syrran.

Nu lite bilder från lekparken
 
 
 
 

När vi kom hem trötta och blöta somnade Thella på en gång, Amilia och Oliwer la sig i soffan å kolla på en film. Emma mata Maja och jag lagade lite sen lunch.


Efter att tjejerna åkt hem började Oliwer och jag plocka upp alla tomtar.
Fick inte som jag ville detta år heller, fattar inte varför Oliwer ska vara med och bestämma vart alla tomtar ska stå, de är ju mitt jobb. Nä men nu ska alla stå på hans rum eller där han vill.
Ja de är bra att lee och se glad ut. Får vara glad sål änge inte Thella ska vara med och dra i tomtarna oxå.
 
Insåg precis att jag missat ta kort på köksfönstret
Vardagsrummets tomte landskap
 
 
 
Dessa tomtar har oxå placerats ut sen jag tog korten
 

Har faktiskt missat att ta kort på tomtarna på övervåningen få fixa det i mörra.

När nästan alla tomtar var upp packade och alla kartonger flyttats upp på vinden var vi helt slut allihop.


Så fort barnen somnat åkte Daniel iväg och köpte hem grillspett sen såg vi en film innan jag slockna i sängen.

Lördag 6/12

Idag lämnade Oliwer och jag Thella och Daniel hemma. Så åkte vi upp på stan och träffa Emma och Maja.
Vi köpte några julklappar , doppresent och hämta ut julkorten. Hann med en lunch oxå innan det var dags att åka hem till resten av familjen.
En glass efter lunchen

Thella sov när vi kom hem och hade gjort de i nästan 2 timmar så Daniel hade haft de så jobbigt så.
När hon vakna satt vi upp ljus slingan i granarna utanför köksfönstret och koppla samtidigt in kulorna som Daniel köpt till köksfönstret. Han blev så nöjd så.
  

Resten av dagen gick åt till att städa av lite och plocka bort alla grejer som stod kvar i vardagsrummet.
 Thella tog en sväng på nalle puh bilen medans jag dammsög.

Daniel var i väg en sväng på eftermiddagen och köpte lite grejer till att göra hemma gjord pizza.
Tyvärr ville inte barnen somna på kvällen så pizzan kom inte i magen förens framåt 8 å då hade  inte Oliwer somnat än. Han låg i soffan med oss och kolla på Narnia. (Ska tillägga att han inte såg hela och vi byte kanal när de var något otäckt.) Kvart i 11 fick jag gå och lägga mig med Oliwer så han kunde somna, vilket o i och försig inte gjorde mig något för jag var skit trött själv. Men de var vår lördag de. Mysigt va.
 När Oliwer blir sur på oss stänger han in sig på rummet och hänger ut skylten.
 Äntligen slockna han kl var då lite efter 23:00

Söndag 7/12
Thella började dagen med en skönhets dusch.
 

Sen försökte jag få familjen att göra sig iordning för en tur ut till marieberg efter att Thella sovit.
Gick sisådär. Alla lyssnar inte på mig av någon anledning.
 Grabbarna låsades som om de inte hörde eller såg mig
 Och Thella hade inte tid med mig heller hon lekte med sin ljudbok.

Innan vi äntligen kom iväg hörde jag ett grymtande ifrån Thellas rum men hitta henne inte någonstanns.
 
Tills hon börja grina då hitta jag henne under gästsängen.

Nå ja vi kom iväg iallafall och kom precis ut till marieberg när Marcoolio skulle sjunga 2 sånger. Så Oliwer och jag ställde oss och kolla på de medans Daniel gick ett varv med Thella.
 Svårt att se kanske med de är han i kepsen.
När han sjungit klart gick vi för att köpa en present till Kevin som Oliwer ska på kalas till nästan Söndag.
Maja fick en doppresent och jag en födelsedags present. Ska bli sååååå spännande att se vad de är;-)
Nu är alla julklappar klar eller nja nu ljög jag ska köpa 2 till Oliwer men de vet vi redan vad men går ju inte göra när han är med. Får fixa de nu i veckan när han är på dagis. Sen ska Daniel köpa till sin pappa med de får han fixa själv.

När allt var inhandlat åkte vi hem och plocka fram lite fika för Fredde och Emma med barn skulle komma förbi på en fika. Fast innan fikat skicka vi iväg grabbarna att köpa lite käk. Emma och jag lyxa med sallad, barnen dela på en pizza och gubbarna tog varsin rulles special (kebabrulle)
Mäta och glad åkte sen fam Eriksson/karlsson hem och vi försökte slänga barnen i säng.
Lyckades rätt bra. Så här sitter vi nu framför varsin dator och gör inte ett skit.
Jag ska ta och bädda ner mig i sängen och se ett avsnitt av Sjunde himlen.


Laddade över korten från mobilen så jag tänkte bjuda på lite nya bilder vet inte om jag visat dem innan
men håll tillgodo.
 En tvätt thella som var med mig i tvättstugan i onsdags
 syskonen mys i onsdags morse
 gullisarna på väg till och från dagis en dag när de fortfarande fanns snö
 På väg hem från Hultsfred sist vi var där
 Thella hos morbror Pierre
 sötisen
 Thella i en kundvagn på K-rauta
 Oliwer och alvin
 i snön hemma hos mormor och morfar
 I väntrummet hos doktorn när Thella skulle kolla hostan
 Oliwers dagis kort
 ingen badkruka detta inte
  smaka mer för första gången
 hmm vad ska vi äta idag?
 kladdkakan  på JAVA är super god tycker Oliwer

Det var allt för idag god natt på er.






Kommentarer
emma

dom är väl för gulliga våra änglar :)

2008-12-08 @ 22:43:56
lollo

shit va tomtar!! låter thella bli dom där jättefina på golvet??

2008-12-10 @ 13:16:30
URL: http://www.trollmammsis.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0