Ho ho finns det några snäll barn???

Japp så kommer de låta om en vecka. Fasen kan inte fatta att det snart är julafton. Vart tar dagarna vägen??
Får inte riktigt ihop allt så här innan jul. Kom på idag att vi nästan inte har tid att åka ner till hultan för att kolla på bebis. Törs inte skriva namnet än för vet inte om hennes päron bestämt sig till 100%.
Nå ja idag köpte Daniel granen iallafall så nu är julen räddad. Sen hade jag lovat svärmor att fixa janssonen å till de behöver man grejer jag inte har hemma. Alltså behöver vi åka och handla någon gång innan nästa onsdag. Daniel jobbar imorgon och på fredag (om vi inte ska åka till hultsfred då) och om vi pker kommer vi inte hem förens på måndagen. Tisdag jobbar Daniel igen och på onsdagen är det JULAFTON. Får det inte riktigt att gå ihop.
Men om man tar med sig kylväskan till Hultan kan vi handla allt vi behöver där.
Nå ja det löser sig nog. Mina 2 största problem just nu är att Oliwer fortfarande har hög feber. Och att vi tagit en av Thellas julklappar till nya kusinen. Alltså behöve vi handla något nytt till Thella och jag vet inte vad????

Nog om de vad har hänt idag då???
Jo mamsen har tvättat HELA dagen, bäddat rent i sängen, lagat pannkakor, vikt tvätt, hängt tvätt, sorterat tvätt, mata barn, serverat barn, bytt blöjor med olika innehåll,tagit kort sagt aj aj till Thella säkert 100 gånger till ingen nytta för ungen är nog döv (påminn mig att ringa doktorn imorgon om de) och pratat i telefon.
Dagen i bilder.
 Oliwer räknar sina dagis kompisar
 Ja med detta kort vill jag igentligen bara visa att min underbara man har rätt konstiga ideer ibland. Eftersom jag tvätta är alla tvätt korgar i tvättstugan. Vilket inte är bra för när mannen gör sina behov vill han kunna ha sina bra böcker på något. Och då tar man va man haver. Sitt sängbord i detta fall.
 Lite fem myror orkade Oliwer med emellan febertopparna.

Thella har hittat en ny grej att roa sig med. Vi andra är inte så förtjusta i leken.
  
  
  

Idag fick Thella en egen pannkaka att mumsa på. Pappa fick hjälpa till lite men shit vad lycklig hon var.
Men att använda skeden var ju bara onödigt, gick ju fortare att ta dem med händerna.
  
Storebror försökte ladda batterierna i soffan, drog till med värsta smilet när mamma kom med kameran.

Men runt 3- halv 4 orka ingen av barnen hålla ögonen öppna mer.
 
Efter vilan åkte papsen iväg för att fixa lite grejer som en ny lucka till köket, en gran och en sallad till mamsen.
(Tack älskling den var god fast du glömde säga till om såsen.)
  
Thella försökte leka lite riddare medans storebror laddade feber batterierna med glass.


Nu ikväll efter att Thella somnat och bompa var avklarat bäddade grabbarna ner sig i vår säng med popcorn, det var tjejförbud för nu skulle Star Wars 2 tittas på.



Men nu är det mammas tur att bädda ner sig med lite popcorn för nu ska här ses Sjunde Himlen.

Kram och godnatt.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0