Imorgon drar vi igen

Nu ska vi ner till Hultan igen, känns som vi nyss var där¨å det är väl inte så konstigt för det är ju sant. Men de ska bli såååå skoj. Längtar så efter dem kanske mest malou å bebben men er andra oxå.
Då så nu kör vi igång och kör lite info om dagarna som varit.

Torsdag 25/12
Innan vi lämna in barnen hos Lasse och Maggan körde vi lite fotboll med Oliwer i mörkret.
Blev inte så bra kort men bjuder på några iallafall.
 Thella invigde åkpåsen mormor fixat i Ullared den blev godkänd.
  
ja mindre bra kort blev det men å andra sidan var det inte världens bästa fotbollsmatch heller.

Fredag 26/12
Vaknade halv 10 och var fortfarande super trött efter en hård kväll utan alkolhol. Kvällen var väl trevlig men runt 12 var jag super trött och ville mest bara hem. Så vi tog sällis med Korra i en taxi hem. La huvudet på kudden runt 1 och somna som en stock å sov hela natten. Men vid halv 10 var det bara att gå upp jag hade bokat tvättstugan hela dagen så det vara bara att köra igång.
 Så nu är sängkläderna Oliwer fick av moster Malou tvättade.
Innan vi skulle över och hämta hem barnen tänkte vi ta en sväng upp på stan för att kolla in leksaksrean.
Vi börja göra oss iordning runt 11 men kom inte iväg förens till lite efter halv 1. Vi hade nämligen ett litet problem eftersom mannen i detta hem inte läger sina grejer där de ska vara typ kontokortet i plånboken. Så hittade vi inte hans kort vilket slutade med att han fick ringa och spärra det. Och precis efter att han gjort de hitta han det i lådan där plånboken låg. Kul jul så nu kommer vi inte åt hans pengar förens på Måndag då vi får gå till banken. Kan heller inte betala några räkningar.
Nå ja när vi äntligen kom iväg åkte vi buss upp på stan där alla andra i örebro oxå verkade vara. Kollade lite leksaker men hitta inget. Hittade en pjamas till Thella men inte på rean. Annars blev det inte några mera inköp.
Skynda oss hem till barnen och tvätten, fick lite mat hos svärföräldrna innan vi gick hem igen.
Sen tvättade jag resten av dagen och Daniel lekte med Oliwer och  legot.
Thella hjälpte mig att vika tvätt men hon blev rätt trött av det tydligen


På kvällen åkte Daniel över till Fredde och Emma för att ta med Fredde på en promenad.
Själv satte jag en stund framför datorn innan jag gav upp runt 10 hade så himla huvudvärk.
Daniel satte sig nere själv och kolla på en film kul fredag vi hade.

Lördag 27/12
Idag tog jag med mig barnen upp på stan en sväng för att köpa lite fem myror kläder till Thella som jag spanat in igår.
Oliwer roa sig med att måla lite på frosten vid busshållsplatsen, för er som undrar så är det en pirat han målat, han hann inte göra skeppet.
 
 Svinto hår
 Gick att sova i åkpåsen oxå.
Thella somna när vi skulle åka bussen hem så vi tog en promenade hem istället.
Lördagsgodiset hann vi handla oxå

Lite bilder på dagens inköp.
  


När vi kom hem fixa jag lite mat och Oliwer lekte med sitt lego.

Efter att Thella vaknat röjde hon runt i vardagsrummet.


Sen fick jag för mig att jag skulle tvätta hennes snutte vilket inte var så poppis. Hon stod utanför tvättmaskinen och grina.
  Snälla ta ut den
 Mamma trodde hon kunde lura mig men jag ska tillbaks till min snutte
 Nu kommer jag och räddar dig
 Fasen jag får inte av den.
  Sen gick hon lös på gardinerna i hennes sovrum

När Daniel kom hem från jobbet åkte vi över till snälla Fredde och Emma som hade bjudit hem oss på lite kvällis. Å det tackar man ju inte nej till. Gott var det oxå tak för mat och efterrätt.
  Thella var lite sotis på Majas leksak.
 Amilia bor tydligen i sin prinsess dress som hon fått i julklapp.
  Thella gosa med pappa i soffan efter maten
 maja myste hos sin mamma.
 
Prinsen och prinsessan lekte hur bra som helst hela kvällen och Oliwer vill inte med hem när det var dags att röra på sig. Amilia hade ju så mycket bra leksaker. Får helt enkelt bjuda in oss någon mer gång.

Nu ska vi se film och proppa i oss en massa onyttigt inför nyår för efter blir det vi som går på diet.
Kommer nog inte blogga på ett tag eftersom vi kommer var i hultan ett tag nu. Kommer hem på torsdag igen så på Fredag kanske det kommer en nyårsrapport.

GOTT NYTT ÅR PÅ ER

kram Fam Widén


Kommentarer
Kaisa

GOTT NYTT ÅR och GOD FORTSÄTTNING på det nya året :)



Hoppas att ni har haft det bra.

Hälsa Daniel och barnen...



KRAMAR!!!

2009-01-01 @ 23:38:47
URL: http://nolia.wordpress.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0