Lucian och pepparkakshus avklart

Vi klara av allt som var tänkt under dagen. Bra jobbat men nu är jag helt slut i kroppen och hungrig.
Har nog inte ätit som man ska idag känner jag. Bästa att ta en smörgås och krypa ner i sängen så man klara av morgondagen. Är ju en stor dag i morgon.:-)

Idag hade Oliwer lucia på sitt dagis så vi var där 1 timme och kolla på dem, fikade och sen gick hem.
 Vår pepparkaksgubbe.
Daniel och Oliwer var iväg och köpte denna på förmiddagen, tanken var att han skulle ha den imogon på gympan men nu vill han ha den på dagis oxå så de var bara att ge med sig. Men han var så söt iallafall
 Korten blev jätte skumma alla har röda ögon och ser helt miffo ut.
Jag skyller på fotografen som inte var jag.

Lite fika innan de var dags att åka hem hann vi oxå med.
 

Efter dagis besöket åkte Daniel och Oliwer iväg igen. Nu för att lämna ett bord nå några stolar hos Emma och Fredde, Daniel ville nog mest se Freddes nya fiskar.Sen var de en snabbis och handla oxå.
Själv hade jag fullt upp med att roa Thella som var super grinig.
Men efter lite mat hann jag slänga ihop en julnougat till och prata lite med Lollo i telefon.

När grabbarna kom hem började de med pepparkakshuset vi lovat Oliwer att sätta ihop. Thella roa sig med sina strumpbyxor.
  

Fick i oss lite mat innan de var dags för grababarna att sätta sig till rätta i soffan och kolla på BARDAR
Själv sövde jag Thella och röjde upp i köket.
 Tyst stör inte

Tog och fotade pepparkakshuset, men de är inte helt färdigt än vi ska ha bomull och alla små tomtar oxå.
Hann inte fixa de idag får bli imorgon eller på söndag.

 
 
Blev inte lika fint som förra året men detta år var flera bitar sönder i förpakningen plus att de gick sönder jätte lätt när man försökte få ihop de.
Men men nu är de halvklart och Oliwer var super nöjde eftersom vi gjorde ett skit coolt pepparkakshus.

God natt på er nu ska jag inta min skönhets sömn kan behövas nu när man snart blir ett år äldre och klokare.



Kommentarer
lollo

kanske miranda skulle flytta till er ett tag.. hon gillar också BARDA....

2008-12-13 @ 18:58:21
URL: http://www.trollmammsis.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0