nu så har man en stund över.

Lördag 29/11
  God morgon
Jo då vi fick oss en ganska bra sovmorgon vi slog nog inte upp ögonen förens runt 9. Helt ok enligt mamma och pappa.
Sen gjorde sig Daniel iordning för jobbet, vi andra gled runt lite här hemma.

Nja ok vi gjorde kanske en kladdkaka oxå svårt att dölja kanske.

Thella har hittat på yttligare ett bus. Borde finns lås på alla dörrar och lådor.

Tog med barnen ut en sväng på eftermiddagen för att få dagen att gå lite fortare.
Oliwer lärde mig kasta frispee (hm vet inte hur det stavas)
Å nej daniel jag hitta inte rätt stavning på google heller.
Titta in en snabbis till svärföräldrarna på en fika och lite pratstund.
Oliwer fick en tvkalender och Thella en söt juldress.


När Daniel kom hem från jobbet hämta han upp Oliwer sen åkte de och köpte pizza och kebabrulle till lördagsmyset.
 mums
 Thella roa sig med gunghästen.
 Lite familjebrottning innan det är dags att sova.

Söndag 30/11
Efter frukosten packa vi in oss i bilen och åkte en sväng till marieberg. Oliwer skulle få visa oss i leksaksaffären var de var för star wars och bardar kläder han ville ha av tomten.
Innan vi åkte hann han jobba lite i sin övningsbok med bokstäver.
 
Han var så duktigt att han fick en guldstjärna.

När vi shoppat loss ute i mariberg. Blev ett par nya jeans till Oliwer som han och papsen valde ut. Thella fick 2 par strumpbyxor och jag fick ett par tjocka sovstrumpor. Lyckan var total hos oss. Mest hos Oliwer som nästan vägra ta av sig sina byxor innan gympan. Han har redan bestämt att han ska ha på sig dem på tisdag till dagis.

Innan det var gympa avslutning kl 5 hann vi slänga i oss lite kasslergrattäng.
Mätta och glada (lite smått överdrivet) åkte vi till gympan. Barnen visa upp vad de lärt sig och sen fikade vi innan det var dags att kånka på oss alla kläder igen och åka hem.
Hem för att duscha barnen. Men av någon konstig anledning försvann Oliwer under tiden han duscha för de kom ut en  Olivia
Behöver vi påminna om att Thella ÄLSAKAR att duscha eller bada.

När jag torka Thella efteråt kände jag en tand i nederkäken. Yippi hon har fått sin första tand. Min lilla tjeja.
Hon som blev 10 månader i dag oxå. Oj oj oj nu händer de grejer.

Så fort barnen somnat bädda jag ner mig i sängen och kolla på 3 avsnitt av Sjunde himlen. Har fått en ny box med den serien. I LOVE IT.

Måndag 1/12
Till och börja med är de helt sjukt att de redan är DECEMBER. Vart tar tiden vägen????
Nå ja.
Idag träffa Oliwer och jag 2 mammor med deras grabbar på lek och bus landet.
Daniel och Thella fick snällt stanna hemma. Daniel hade stora planer på att städa upp lite på vinden och i datarummet. Hur de gick med de planerna kan vi ta en annan gång.
Daniel och Thella släppte av oss lite efter 10 och hämta oss igen lite efter 2 så de blev rätt många timmars lek idag.
Oliwer hann inte ens äta, en glass och en festis fick han ner emellan lekarna.
Det var skit kul att vara med idag för han var så modig. Jag behövde inte alls springa med honom till varje grej utan han drog iväg själv utan att ens se mig ifrån det stället han var. Det var väldigt stort för honom.
men å andra sidan var de nästan bara vi där den första timmen, sen kom de en skolklass men han fortsatt leka på som vanligt, han hängde till och med på några äldre killar.
Här kommer lite bilder från lek och buslandet.
 
 
 
 
 
 
Dagen på lek och buslandet fick helt klart mvg av Oliwer, vi körde lasergame för första gången oxå det var verkligen super kul enligt honom.

När vi kom hem satte han sig och måla lite innan maten var klar.

Efter maten var de dags för lucköppningen av adventskalendrarna. Eller iallafall 2 av 3.
Tvkalenderna fick vänta tills det var på tv:n.
 Lite klurigt är de
 Thella vill osså vara med
 Här har han precis upptäckt denna
En alldeles egen legokalender. Yippi vad glad han blev tills vi sa att den var Thellas.
Hihi kunde ju inte låta bli.
 Oliwer har pyntat med julgran på sitt rum.
 hmm ett hinder.
 nej jag tog mig ner
 Oliwer stängde inte sig på sitt rum för att leka med lego.
 Alla uppskatta inte de.
 Fick helt enkelt hitta på lite bus istället.

Daniel skulle röja lite inne på vinden han fick "hjälp" av Thella.
Hon hitta massa roliga grejer att roa sig med.
 
När sen Oliwer kommit ut från sitt rum byggde han en koja ute i hallen. Fick inte ha den i fred om jag säger då.
 
Här hamnar man efter att ha förstört för storebror och bara hittar på en massa bus.

Dagens julklapps inslagning avklarad
undrar vem som ska få dessa
syskon kärlek
ååå då var hon igång IGEN
När vi andra lyxa med kladdkaka och fruksallad fick thella majskrokar.
 


japp då var dagen avklarad 2 av 2 barn sover äntligen och själv ska jag bädda ner mig i sängen och kolla lite på tv innan ögonlocken stänger för dagen.

kram på er


Kommentarer
Malou

Får jag bara fråga varför det är STÖKIGT PÅ VINDEN??? Att ni inte skäms!!!

2008-12-02 @ 11:56:54


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0