Snart DHW

Längtar så till jag kan krypa ner i min säng och stänga dörren om mig å bara njuta av ett avsnitt med de härliga hemmafruarna. Om nu bara Thella och hennes underbara bror kunde somna någon g¨ng. Oliwer var minsann hungrig igen nu när Daniel behaga komma hem. Så de två sitter nere och äter. Thella har jag försökt söva de senaste 20 minutrarna, går väl inte direkt som jag hade hoppas på. Men skam den som ger sig, får väl bli gummiklubban snart;-)

Ja nu är de snart lucia och de känns abslout inte som de. Oliwer ska ha sitt lucha tåg med dagis kl 14:30 på fredag.
På Torsdag tänkte jag försöka komma iväg med honom på OPkyrkans lucia tåg de är vid kl 18, så om svärföräldrna kan ta Thella kan vi komma iväg. Vill inte ha med mig båda å Daniel slutar ju inte förens 18.
Så vi får helt enkelt se hur de blir med den saken.

Imorse kom vi som vanligt inte iväg i tid till dagis lite missförstånd oss vuxna emellan gjorde ju inte dagen bättre. Men Oliwer kom till dagis iallafall, å jag fick en behövligt promenad till att lugna ner mig på.
Thella däremot fick vi väcka lite efter 10 tyckte inte hon behövde sova mer då.
Sen satt hon i gång att liva upp stället.

Daniel tog lite kort under tiden jag försökte få på henne lite kläder, han tyckte de var bättre att fota än att hjälpa till, de säger ju en heldel om karln jag lever ihop med.
 
 
Medans jag var å hängde tvätt lyckades Daniel klä på Thella den otroligt snygga K-rauta t-shirten
 

Efter att papsen åkt till jobbet åt Thella och jag lite frulle, sen tyckte jag att de var dags att lägga henne. Men hon höll inte med. Så när kl var runt 13 somna hon äntligen. Ja de var ju toppen för sen fick jag väcka henne 10 i 2 för de var dags att hämta hem storebror.
Idag fick Oliwer ta med sig en kompis hem, lotten föll på Linus idag.
De lekte hur bra som helst. Först lite pirat och riddare i vardagsrummet sen försvann de upp för att leka med de små riddarna. Där upp satt de helt lugna och fina i nästan 1 timme. Och efter att Linus gått hem fortsatte Oliwer att leka själv i 1 timme till. Jag var helt chokad. Han har varit hur duktig som helst de senaste dagarna. Det kanske kommer än vändning ändå. Så lite hopp om framtiden har jag kvar.

Medans grabbarna lekte höll Thella mest på att ge mamma en hjärnblödning. (Den är nära nu)

De fortsatte hon även med när jag lagade kvälls mat.
 å en tång vad kan man göra med den??
 ja kasta på golvet var en bra ide.
 Om blickar och miner kunde tala skulle jag vara rädd jämt.
 Så här ledsen blir man när mamma ryter i åt Thella när hon tar ur tvsladden och äter på den.
 Oliwer försöker trösta.

Oliwer ville att jag skulle komma upp och kolla på allt han bygg på sitt rum å ta med dig kameran mamma så vi kan visa alla. Så själv klart gjorde jag som han sa, sen tog han kameran själv och fota lite.
  
 Fanns en med bokstäver oxå men den har syrran rivit ner.
 Hans otroligt fina drakar.

Under tiden bompa var idag låg mina godingar inne i Oliwers säng och myste de var så söt.


Ska ta och klubba ner Oliwer nu så jag får lite lugn och ro ett tag innan DHW börjar.

Kram


Kommentarer
emma

snyggt du hade byggt på ditt rum oliwer tummen upp :)

2008-12-10 @ 21:04:32


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0