Snart kommer tomten

Å jag har massor att ta igen i bloggen men har igentligen ingen ork men vad gör man inte för sina nära och kära.

Då så

Fredag 19/12
Efter en hård natt med en grinig Thella var vi i valet och kvalet om vi skulle åka eller inte. Men på 1 timme gjorde vi värsta rycket och kom iväg. Bil resan ner gick förvånadsvärt bra fick spelet på familjen några gånger men de löste sig rätt smidigt när Oliwer fick sitta fram hos pappa sista biten.
När vi kom fram fick vi i oss lite mat sen åkte mamma, Pierrsa och jag in till Malou och Emil för att kolla in nya familjemedlemmen. Såååååå himla söt var hon lilla Winnie.
  
 
Efter att ha luktat lite på bebben åkte vi hem till Fallhult igen, dä lagade mamma och pierrsa lite tacos medans vi andra försökte söva barn. Oliwer var vaken extra länge å hade jätte ont i ena örat när han skulle sova.
 
Den natten fick vi heller inte mycket sömn nu var både Thella och Oliwer vakna om vartannat.
Oliwer grina för sitt öra och Thella kom aldrig till ro.
Var en aning trött på Lördagsmorgonen.

Lördag 20/12

Idag åkte vi in med Oliwer till v¨årdcentralen, han hade inte lika ont i örat längre men vi ville kolla upp det iallafall.
Visade sig att han hade öroninflamation, så det fick bli pencillin till Oliwers stora glädje.
Hann med att träffa på Malou, Emil och Winnie oxå en snabbis utanför apoteket. Sa bara hej för Oliwer frös så han ville åka hem. Stanna till på Willys i Hultsfred oxå för att handla lite inför jul. Men gick ju knappt komma fram med vagn på det stället. Alla känner alla och måste stanna för att prata med varandra om de nu står mitt i en gång är de ingen som bryr sig om. Suck Vi kom ut 200:- kr fattigare men nästan inget som stod på listan var med handlat.
Sprang på Emma och barnen utanför hann bara säga hej för sen om Daniel för att hämta upp mig.

Pappa och Pierrsa var och hjälpte Peppe att flytta, efter 2 lass hängde jag med ner en vända. Måste säga att jag tyckte det var skit dåligt att inte flera kunde ställa upp och hjälpa till så mycket som Peppe hjälpet alla andra.
Men stackars pappa slet som ett djur för att inte tal om de andra. Nu är det bara städningen kvar och det har snälla mamma lovat att fixa.
Fasen vi måste helt enkelt ha världens bästa mamma och pappa. Tack för ni hjälper oss med allt.
Kram och Puss på er.

  Morbror Pierrsa får en kram efter hård dag som flyttkarl.
På kvällen gjorde mamma hemma gjord pizza sen däcka alla skit tidigt var helt sluta efter denna hårda dagen.

Söndag 21/12
Äntligen en natt med någolunda bra sömn. Nu är man ju nästan människa igen.
 Thella och mormor leker med fisken
 Oliwer fick efter mycket tjat i sig en smörgås innan vi åkte hem.
Vi lyckades komma iväg hemåt vid 12 tiden då hande vi hunnit med att hämta upp lite julklappar i Vena oxå.
Resan hem gick bra gjorde bara ett bajs stop och det var Thella som stod för det.
 Sovstunden varade inte så länge som resten av sällskapet hade hoppas på.

När vi kom hem var vi bjudna på lite mat hos svärföräldrarna lax mums. Lämna barnen där en stund så vi hann in för att packa in alla grejer. Fick en kokt julskinka av dem oxå så den grillade jag på kvällen.
Julskinkan
 hmmm en låda vad kan det vara i???
japp det var våra gullungar.

Nå ja tur de är gulliga ibland för  i natt lagom tills vi skulle släcka lampan för att somna vakna Thella och var klar vaken, hon dansa och hoppa i vår säng knacka på hos grannarna och tjoa som bara den. Då var hon inte riktigt lika go som innan på dagen.
 


Måndag 22/12
Idag tog vi sällis med fam Eriksson/karlsson ut till Marieberg skulle kolla efter en julklapp till svärfar från Daniel, hitta ingen men jag hitta en tröja till Oliwer och strumpbyxor till Thella.
Trosor till mig som jag slog in i en julklapp hitta jag oxå.
 Ammis och Oliwer tröttna på oss mammor efter en stund,
När vi handlat klart köpte vi med oss lite grillad kyckling hem som vi åt tillsammans hemma hos oss.
Sen satte vi gästerna i lite arbete. Fredde hjälpte oss med granen och en massa kabellister. Emma och Amilia hjälpte mig och Oliwer med att klä granen så nu står den där så fint.
  
Granen innan
  Under tiden
 klar nu saknas bara stjärntomten
 Lite glögg fick de som tack för hjälpen

Oliwer fick en ide att göra lite eget julgrans pynt. Till min stora glädje.
Hatar verkligen granar med en massa skit i, ska vara kulor och glitter inget mer.
Men de han gjorde var så fint så.
  
 Thella framför mästerverket med skaparen av det hela Emma.
När granen var klar tog Emma och jag en promenad till Mega helt utan man och barn. SÅ lugnt och tyst det var.
Lämna de här hemma med gott samvete

Resten av kvällen plocka vi lite här hemma och röjde bort lite av Oliwers leksaker så han får plats med lite nytt.

Tisdag 23/12
En dag kvar till julafton och det känns det absolut inte som.
Daniel jobbade idag så det fick bli Oliwer och jag som städade här hemma. Thella röjder mest bara till har inte riktigt fattade detta med att städa än.
När vi röjt klart och slagit in de sista klapparna tog vi en promenad till konsum.
 Gullisarna
 Thella tröttna på oss som sällis så hon somna
 Min lilla kille älskar pinnar förstår inte vad han fått de ifrån.
 Denna fina ängel har svärfar hängt i vår ena gran ute. Fin va?!

Nepp nu ska visst tomten komma till vår gran bäst att gå ner och kolla så han gör rätt. För Peppe och Daniel kan ju inte sånt där;-)

God jul på er om vi inte hörs i morgon
kram



Kommentarer
emma

måste säga att granen blev bra snygg :) och promenera till mega får vi göra oftare. Grattis malou och emil till eran lilla tjej. nu ska jag gå o lägga mig godnatt o god jul kram emma

2008-12-23 @ 23:27:19


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0