Tänkte

berätta lite om helgen. Eller iallafall gårdagen och dagens händelser.
Inte för att de är lika intressant som Malous och Emils lilla underverk. Men fram tills de kommit hem får ni nöja er med de som händer i mitt liv;-)

Lördag 13/12

Ja om ni missat de så fyllde jag 28 igår och inte 29 som jag envisas med att säga jämt. antar att jag gärna vill fylla 30.
Nå ja hade sovit mindre bra natten till lördagen så när Thella vakna kl 8 var de inga problem att gå upp eftersom jag redan var vaken. Gjorde hennes välling och gick in till henne, när jag gett henne flaskan kom Oliwer och Daniel å sjöng för mig. Fick Mamma Mia filmen av mina underbara killar och lilltjejen som åt frulle.
 
 
Sen var de bara att snabbt göra sig iordning innan det var dags att hämta Amilia som skulle med oss på friskis gympan. Daniel och Thella stanna kvar och kolla så vi skötte oss.
Efter gympan kom tomte mor å bjöd på fika. När pepparkakan var uppäten rörde vi oss hemåt.
  


Först hem med Amilia sen hem igen för att söva Thella och klippa Oliwer å försöka få lite mat i magen innan det var dags för nästa grej.
Kl 2 var de dop i Hovsta kyrkan i Lillån. (Inser att de låter konstigt men den heter så å den liker i Lillån vet inte riktigt hur de tänkte där)
I kyrkan gick de iallafall jätte bra. Oliwer tog på sig ansvaret som  fotograf och de skötte han hyfsat. Några bra kort blev de iallafall lite bjuder jag på här,( du får se resten här hemma Emma om du vill ha något. Men han är dyr Oliwer;-)
 
 
 
 

Efter kyrkan var de fika hemma hos familjen Eriksson/Karlsson väldigt mumsig och trevligt.
 Huvudpersonen Maja Ellen Svea om jag inte minns helt fel. Rätt mig annars Emma.
 Freddes bror Henkan med frun Camilla. hatar dessa röda ögon blir inte av med dem
 Camilla och Henkas lille Alvin ca 5 veckor. Så söt !!!!
 Alvin sov så skönt hos farfar Kurt.
 Oliwer satt med tjejerna och fika. Hade inte så mycket annat att välja på då Alvin och Oliwer var de enda grabbarna.
  Tjejerna röjde rätt bra.
 Ammis fick läppglans av sin moster å de var poppis.

Halv 5 tack vi för oss och börja röra oss hemåt. Lämna över barnen till farmor och farfar. Sen åkte vi å hyrde film och fixa lite revben. När vi kom hem gjorde jag en tårtbotten och plocka iordning lite inför morgondagens kalas.
När allt var klart satte vi oss i soffan med all mat och kolla på 2 filmer. Fick i oss lite kräftor oxå men allt godis vi köpt rörde vi knappt.


Söndag 14/12

Gick upp runt halv 10 men hade varit vaken i flera timmar, lite nervös inför Malous bebis ankomst.
När hon sen äntligen ringde och berätta att lilla prinsessan kommit var det hur skönt som helst. Spänningen släppte på en gång. Lilla lossan har blivit mamma de är stort. Grattis igen gumman. Du var super duktigt, jag är sååååååååååååååååååå stolt över dig.
Nu hoppas vi bara på bra väder till helgen så vi kan komma ner och kramas lite.
Innan vi hämta hem Oliwer fixa jag lite här hemma så allt inför mitt kalas skulle var klart.
Oliwer och jag skulle iväg på Kevins kalas på lek och buslandet först från 13-15:30.
Daniel fick den äran att stanna hemma och städa inför mitt kalas.
 

Oliwer var helt slut efter kalaset, hes var han med.
Men inte hade vi tid för någon vila så fort vi kom hem kom nästa gäng.
Daniel föräldrar och syster med familj. Grabbarna gick raka vägen upp på oliwers rum sen såg vi inte till dem förens de var dags för lite fika.
  Daniel hade dekorerat tårtan medans jag var på kevins kalas.
 Fikat hade han oxå ordnat med.
Lite presenter fick jag med.
 En duk, servetter och ett presentkort på massage fick jag av svärföräldrarna.
 En tomteljus lyckta med doftljus fick jag av Daniels syster Nina med familj.
Tack så mycket för de fina och bra presenterna.

När alla gäster gått hem röjde jag upp lite samtidigt som jag hade ett långt samtal med Eva. Lika trevligt varje gång.
Sen slog jag på stort och prata med Emma medans jag fick i mig lite kvällis. Så nu har jag ringt min kvot idag.
Ska bara försöka få Oliwer att somna så vi kan se den sista filmen vi hyrde igår. Sen blir de sängen för min del är helt slut i kroppen.
 Thella busa en stund med papppa innan John Blund kom.
  
Oliwer fortsatte leka på sitt rum hela kvällen efter att grabbarna gått hem.
hade tänkt att vi skulle haft lite mys med thaimat och godis idag eftersom de inte blev något igår, men de får bli imorgon kväll eftersom vi inte ville störa honom i leken.

Måste bara visa en "ursnygg" grej farfar hitta på sitt jobb. (Ni kan ju gissa vad han jobbar som)
 Kortet i är på Oliwer när han åkte pulka sin första vinter.
 han är visst stor nu vår lillkille, men pappa fick rycka in och ge honom pappret.

Nepp nu är de film på g så vi ses i morgon igen.

kram

Imorgon är en ny dag och om Daniel får som han vill ska vi ut och kolla julgran.
Själv vill jag shoppa present till Malou/Emils lilla prinsessa.








Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0