Trött och huvudvärk är orden för min kväll

Huuu vilken kväll klockan är bara 8 men jag är HELT SLUT. Båda barnen sover så man kan inte ens skyll på dem.
Eller jo de kan man för de har inte varit världens snällaste idag inte.

Morgonen började med att jag fick tjata på Oliwer som vanligt innan vi kom iväg till dagis, men idag gott folk stängde vi ytterdörren prick 9 så vi kom iväg rätt bra iallafall. Inte tillräckligt men vi jobbar på de.:-)
När jag lämnat Oliwer och kom hem till de andra 2 slöfockarna de gled omkring i pjamas och morgonrock. Men efter lite onda blickar var de båda på benen rätt fort. Sen att de tog ett stop i sängen med en ostbågspåse är en annan femma.
 
Efter yttligare några onda blickar från mamma kom vi ner till köksbordet och lite frulle.
Själv försökte jag få i mig en smörgås men Thella ville hjälpa till

Det var bara att ge upp och dela med sig.
 Mums

Sen fick jag på alla lite ytterkläder så vi kom iväg till Coop för att STORHANDLA.
Vi kom hem med 6 påsar, toa och hushållspapper.


När Daniel hämtat hem Oliwer gjorde han och jag lite julnougat, har aldrig gjort de tidigare men när Malou gjorde de i helgen blev jag oxå sugen på de. Å så svårt var de inte.
De gick hem hos alla familjemedlemmar iallafall.
 
Under tiden vi gjorde godis fixa Daniel och Thella kvällsmaten. Pommes, kyckling och tsiki (vet inte hur de stavas)
 kalla pommes är mumsigt när man får tänder.

Efter maten kolla vi lite på bompa men Thella va på sitt bästa humör och var jätte mammig.


Grabbarna de tog de piano
 Kan informera om att Daniel somna i den ställningen.

Thella var lite sugen på att sitta i gåstolen men lyckades inte riktigt på egen hand.
  

Japp det var allt för idag, imorgon är en ny underbar dag.
Då ska vi baka pepparkakor med Emma och Amilia, ja Maja är nog med hon mä men hon bakar nog inte så många pepparkakor. Tänkte försöka komma iväg på mammagympan oxå på morgonen men vi får väl se hur de blir med de.

God natt nu ska här ses några avsnitt av SJUNDE HIMLEN.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0