Det var det lugnet de

Sist jag skrev hann jag inte lägga in korten för Thella vakna. Och det gjorde hon med besked kan jag lova.
Hon skrek konstant från halv 10 i måndags kväll till tisdag morgon runt 6. Eller hon skrek inte så länge jag bar på henne men va fasen hon är ju inte så lätt längre mina armar orkade inte hela tiden.
Å pappa dög inte alls, bara mamma.
Sen hade hon 40,7 i feber hela tisdagen och sov bara små korta stunder om hon låg i vagnen ute.
Som tur var var Oliwer och lekte hos sin kompis Neo ett tag igår. Det räddade oss från många onödiga bråka. Kände att man inte riktigt var på topp om mansäger så. 

Igår kväll somna hon med lite grin runt 11 på kvällen, då skynda jag mig iordning och somna jag med. Man visst ju inte hur länge man fick sova. Sen vakan hon runt 4 och pep lite, somnade om efter att hon fått nappen igen. 
Och imorse vakna hon inte förens efter 9. Inte för att det hjälpte oss andra något då vi varit upp sen 6-7.
Fick ju fin främmande i dag. Lollo och Jonas från Uppsala kom förbi UTAN barn. De hade dumpat sina tjejer hos mormor för att leva lyx i 4 dagar. Fatta 4 dagar utan barn hur kommer de klara sig. Jag skulle längta ihjäl mig.
1 natt sen längtar jag som bara den.

Ja de kom iallafall förbi på en snabb titt, de lämnade in bilen på servic här i Örebro.
Så jag hann bjuda på lite frulle och en fika innan de gav sig vidare på minisemestern i Göteborg. Lollo skulle få följa med Jonas och se "kungen" på lördag. Sen kommer de nog förbi här på söndag igen för att hämta upp en spegel som vi försökt bli av med hur länge som helst nu.

Idag har lilltjejen varit lite gladare och Oliwer var å lekte med Linus några timmar så han somna som en stock i soffan till bolibompa.
Så nu sover 3 av 4 i familjen Widén. Ja trott eller ej men Daniel snarkar så  gött här i bakrunden. Han var hos doktorn idag han med och fick penicillin för streptokocker. Så nu j...... ska vi bli av med dessa bacilusker.

Nu till alla kort jag samlat på mig från helgen och framåt.
Hoppas jag hinner innan någon av barnen vaknar.

Lördag:
 Barnen mumsar på lördagsgodiset.

 Vi vuxna har precis tryckt i oss tacopaj.

 Mums vad gott.

Söndag:
 Daniel lovade Oliwer att han skulle få pröva hans gamla tågbana, så Oliwer och Thella roade sig med det en stund på förmiddagen.

 Sen byggde Oliwer med sin tågbana och Thella titta på.

Några kort på den prickige
   

   Oliwer testar kräftor.

 Lite lek i lekparken medans pappa är och jobbar hos Staffan.

 Oliwer och pappa jobbar på baksidan.
En vargfälla att sätta utanför dörren snickra Oliwer ihop.
 Lugnet förre stormen, här börjar febern smyga sig på lilltjejen.
 Tittar på bompa  Hittade något häftigt att se på i pappas akvarie

Byggde ihop pappas eltåg på kvällen innan det var dags för sängen. Riktigt stolt son som lekte med det.
   

Måndag:

    


Får räcka för stunden för lilltjejen verkar vakna till nu.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0