Ett tag sen sist.

http://www.viforaldrar.se/smastjarnorna/index.xml?start=&key-word=

http://www.viforaldrar.se/mitt-omslag/

Haft lite tid över nu på morgonen så jag har passa på att lägga upp lite bilder på VI föräldrars hemsida.
Hoppas länkningarna funkar.

Var ett tag sen jag skrev har inte hänt så mycket har bara bytt ut gästen så det blev 2 istället.
Malou och Emil kom igår och Peppe åkte hem i tisdags kväll. I tisdags hade jag tvättstugan från 12 och framåt, sprang som en tok emellan men vid 7 tiden gav jag upp. Så grannen fick ta min tid istället. Funka inte så bra med 2 trötta barn, att tvätta alltså. Daniel var hemma hos en kompis och tog några öl. Fasen han var inte borta länge men som vanligt ska ju allt hända när man är själv. Thella var övertrött, tvätten tvättar inte sig själv (tyvärr) Oliwer ville inte vara själv men inte heller följa med till tvättstugan, jag fick en flaska varm välling över mig och Oliwer vägrade somna förens 20 i 11. Ja han tyckte så synd om mig som fick sitta alldelles ensam hemma medans Daniel var borta och barnen sov. Ja du Oliwer det var såååååå synd om mig som fick lite egen tid i lugn och ro. Men som sagt det bidde inget med det inte.

Så igår var det storstädning av undervåningen, å Lollo jag slog på stor. JAG TORKA GOLVEN!!!
Riktigt stolt över mig själv faktiskt.

Sen åkte vi till Marieberg för att lämna tillbaks en kudde och fixa lite på Daniels jobb, passa på att möta upp smålands gästerna där.

Sen fick jag med mig Malou till Pacos för att äta Tacobuffé, mums i lugn och ro kunde man sitta och njuta av maten. Händer inte så ofta numera. Å Malou TACK FÖR MATEN.
När vi kom hem satt killarna framför datorn med varsin öl, Oliwer möte oss i dörren. Han kunde inte somna förens vi kommit hem och sagt God natt. Hmmm som om det hjälpte. Klockan var nog lite efter 9 när man fick hota ner honom i sängen. Fasen asså han har verkligen ändrat sina sov vanor. Man hade ju varit glad om han somna sent och sov länge på mornarna, men inte då han somnar sen och vaknar tidigt. Som tur är somnat Thella fortfarande halv 8 på kvällen. Å tur är väl det annars få man ju aldrig kväll i detta hus.

Malou och jag roa oss med att springa till tvättstugan var 40e minut hela kvällen gav upp runt 12. Grannen gav bort sitt kvälls pass i tvättstugan till oss eftersom de fick vårt igår.

Hoppas verkligen det syns på elräkningen denna månad att vi inte tvättat hemma, har nog tvättat 2 maskiner på 1 månad hemma. För om elen fortfarande är så där pippppppp hög så kommer jag bli väldigt fundersam.
Nu stänger vi verkligen av alla elprylar efter varje användning å datorerna stängs av varje kväll.

Nu till lite kort från tisdag och onsdag. Inte många men några har det blivit.

Tisdag:
 Mina gullungar.

 Thella bella

 "Korv med bröd tallriken" Oliwer Widén

Onsdag kväll.

 Japp här hitta vi grabbarna när vi kom hem från Paco´s.

 Moster Malou fick snällt lägga sig och läsa en saga för barnet som vägrade sova.

Nu ska här ut i tvättstugan å hämta tvätten som är kvar i torkrummet.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0