Fasen vad tiden går fort.

Nu är det redan Söndag och vi ska snart ut till Lången och hämta barnen för att sen gå på kalas hos Amilia.
Hon blir 3 år morgon men har sitt kalas idag kl 14 om inte bebben har bestämt sig för att komma ut.

En kort resumè om från dagarna som varit.

Fredag:

Emma och Amilia skulle komma och hälsa på en stund medans männen var och jobbade. Men det hela slutade med att det bara var Ammis som kom. Emma hade såna förvärkar så hon passa på att vila istället.
Men Oliwer och Amilia hade lika kul för det. De åt lunch, lekte med djuren, hoppas studsmatta, lekte i lekparken, åt av grannens smulton (åt upp alla är nog mer rätt), badade i poolen, fikade, och badade mera i poolen.
Sen kom Ammis mormor och morfar för att hänta henne, så Oliwer och jag fick roa oss själva en stund innan pappsen ko m hem från jobbet.

Efter kvällsmaten hade vi lite fredagsmys eftersom oliwer och thella skulle sova hos farmor och farfar på lördagen. Oliwer mumsa popcorn som aldrig för samtidigt som han och jag spela finns i sjön.
Själv somna jag i soffan 20:30 när Daniel var upp och sövde Oliwer, sen vakna jag inte förens halv 5 på morgonen.
Sov skönt gjorde jag iallafall.

  Mina gullungar på fredags morgonen.

 ammis och oliwer leker med djuren och jag matar Thella

 Thella tittar på när  busarna badade.



Vi äta kakor!!!!  Nej vad får ni det ifrån????

Så här kul kan man ha med en flugsmällare.
  
Det är så tråkigt att vänta på sin tur med studsmattan tycker Oliwer


Lördag:

Igår tog jag med mig Oliwer upp på stan, skulle köpa lite nya nappar och grejer till Thella.
Oliwer ville kolla lite tuffa kläder till sig själv, han kom hem med ett par svarta byxor med döskallar på (konstigt va?)
2 t-shirts med döskallar på (ser ni ett mönster) och en ny munka jacka som var grå och det stog NHL på. Han var så stolt över den. En fika hann vi med innan vi handlade lite mat och tog bussen hem.

När vi kom hem åt vi lite mat sen åkte Daniel och Oliwer iväg och handlade lite bygg grejer till baksidan.
Sen kom svärfar och hjälpte till med altanbygget.
Svärmor tog med sig barnen ut till stugan vid halv 5 tiden. Efter att svärfar åkt halv 6 gjorde vi oss iordning för bio.
Kvart över 6 till kvart i 9 var vi och såg Narnia. Den var 2½ timme men tiden gick jätte fort och den var helt ok.
Väl hemma igen hade vi inte ett skit att göra, inget på tv:n. Så här satt vi i ensamheten utan barn.
 Lyxade med rostisar och O`boy

innan barnen åkte till landet tog jag dessa kort på de små liven.
 

Nu mina kära bloggvänner ska jag tvinga mannen att göra sig iordning måste handla lite innan vi ska ut till lången för att äta lite lunch innan kalaset.



Kommentarer
Maloj

Hmm, Lasse åkte vid halv 8 och ni gjorde iordning er till bion som började kvart över 6? Hänger inte riktigt med där.

2008-07-06 @ 12:12:58
malin

så malou är du nöjd nu har ändrat felet.

2008-07-06 @ 22:10:25


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0