Lånesäng, sprutor, kort och krämbulle

så kan jag sammanfatta dagen men jag antar att ni kanske vill ha lite mer info än så.

Runt halv 10 kom de äntligen från sängaffären och hämtade min säng, de lämnade en lånesäng undertiden den andra är på lagning. Hoppas nu inte att jag sover super skönt i lånesängen, vore ju inte så kul med tanke på att min säng kostade en heldel.

När daniel åkt till jobbet packa jag ut barnen för att gå till bussen, träffa på en granne i de gamla radhuslängan där vi bodde förut. Pratade lite med henne, det visade sig att hon skulle ha ett barn till nu augusti. Så nu är det Thella och 3 till som jag känner till i samma årskull. Plus att hon berättade att det fanns en lite till i ett radhus lite längre bort.
Så Thella kommer nog ha kompisar iallafall, det är lite synd om Oliwer för han har inga i hans ålder runt om oss.
Och nästan inga killar, men han verkar inte lida.
Hur som helst tog vi bussen till vårdcentralen för att gå på 5 månaders kontroll med Thella bella.
Först fixa jag ett gammalt kvitto på apoteket (skulle kräva tillbaks lite pengar från vårdcentralen) sen var det lilltjejens tur. Hon vägde 7275 och var 63 cm lång. Sen var det dags för dessa otäcka sprutorna. Fast jag tror Oliwer och jag var räddast av oss alla. Thella grät lite men det gick snabbt över.

Efter det gick vi upp på stan och tog ett kort på mig till körkortet. Har äntligen fått igenom hos skatteverket att vi stavar Widén med W och inte V. Så nu måste vi beställa nya körkort. Och NEJ jag kör inte bil men det är fasen så mycket coolare att lämna fram körkort än idkort.
Sen tog vi en fika innan vi köpte med oss mat hem (pasta med kycklingsås)

När vi kom hem åt vi och tog sen en promenad till dagis för att hämta hem lite grejer Oliwer glömt när han tog sommarlov.
Svärfar kom över en sväng och jobbade lite på baksidan, medans jag stekte pannkakor.

Tja det är väl vår dag.
Imorgon är Daniel ledig så då ska vi åka till marieberg en sväng innan vi har tvättstugan från 12 och framåt.
Så imorgon vet jag vad jag har att göra iallafall.

  Oliwer och Thella i väntrummet på BVC.

 På väg till dagis

Oliwer trixa lite med brädan när han kom hem
 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0