Lördag och det regnar

Ja nu var det några dagar sen jag skrev igen, det blir lätt så med 2 barn som kräver ens uppmärksamhet har jag märkt.

Onsdagen tillbringa vi dagen i tvättstugan, var faktiskt en snabbis ut till marieberg oxå fast bara till K-rauta och coop.
Daniel skulle kolla efter nya lappor till badrummet eftersom de vi har tydligen är lika med livsfara om det kommer vatten på dem.

 Trött thella efter gårdagens spruta vaknade hon med lite feber.

 Oliwer lekte på sitt rum medans jag plocka tvätt.

 sen kom jag på thella med att dra i speldosan.
                                 Men hon spela oskyldig.

I torsdags städade jag hela huset. Övervåningen fick sig ett skönhetslyft och det behövdes verkligen.
Oliwer och thella fick roa sig själva, så thella passa på att sova. Hade jag oxå gjort om jag varit henne.
Runt 13:30 kom Peppe på besök. Oliwer blev överlycklig nu har han värsta bästa lekkompisen.
De lekte med riddarna hela eftermiddagen förutom när vi tog en promenad till konsum.
Sen gjorde Peppe kvällsmat till oss andra (bra med gäster ibland)

 Så här glad är man när man får sova så länge man vill.

 Min goding. Han valde fotbollskläder dagen till ära för Peppe gillar ju fotboll.

 I väntan på Peppe kan man ju leka med bitringen lite.

 Äntligen kom han och här leker de krig med riddarna.

 Oliwers borg  Peppes borg

 Stackars Thella hamna mitt i striden.

Igår Fredag packa vi in alla bilen och åkte till marieberg, denna gång blev det ett varv inne på köpcentret.
De håller ju på att göra om där inne så man känner knappt igen sig, men jag tror det kommer bli bra i slutänden.
Jag hitta 2 söta tunikor/kläningar till thella (vet inte vad det kallas för kort för en klänning, är inte så inne i tjejsvängen) Sen blev det en vit kortärmad tröja att ha under dessa grejer och ett par vita tajts. Eller vanliga vita tunna byxor som det heter i min värld. Å höll på att glömma vi var inne på hemtex oxå de hade 50% som alltid så vi kom hem med varsin kudde (jag ska lämna tillbaks min) och ett par gardiner till Thella. Ska sätta upp dem så fort hon vaknar så jag kan fota och lägga ut här.

Sen fick vi åka förbi ÖB för Daniel hade lovat Oliwer en spindelmannen affice (stavas inte så)
Jag , Thella och Peppe passa på att handla på Coop Extra medans de andra gick på ÖB.
Han kom ut med en affice på en drake och var hel nöjd så den hänger nu på hans dörr.

På kvällen grillade vi lite och såg på film. En skit dålig film var det oxå. Jag fick ont i huvudet av att titta på den, å då är den bra dålig.

 Sparka badboll mot ytterdörren och trappen är super skoj, han höll på 1 timme medans vi andra fixa kvälls maten.

 Thella kollade på.

 Majs är såååååå gott tycker oliwer, håller du inte med morfar? ;-)

 Detta är bror Peppe med den super dåliga filmen i handen.

Ska ta och stryka lite gardiner nu återkommer med bilder på det senare.

Imorgon om det inte regnar ska vi ta med Peppe till parkens zoo i Eskilstuna och se på Magnus Uggla.

Ha en bra lördag för det ska vi i regnet, har lovat Oliwer att spela kubb så det är väl bara att traska ut snart.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0