Tillbaks till storstan

Jupp nu är man hemma igen. Och på tisdag börjar Daniel jobba igen:-( Men det får väl gå.

Tänkte ta igen lite nu eftersom det är ett tag sen sist och jag har en heldel kort på lager.

Fortsätter väl där jag sluta sist.

Söndag i Uppsala:

 En söt thella som inte alls ville sova länge.

 Syskonen B........... kan fasen inte uttala det. Lily och Miranda klara jag av att stava till iallalfall.

 Miranda och Oliwer skulle ut och kolla gatan.

 En jätte tam igelkotte har de med på gatan, han, hon, det hade inga problem med att traska in i vardagsrummet framåt kvällarna. (inte för att den nu fick det)

Innan vi skulle åka hitta vi inte några av barnen, efter lite letande fann vi dem.


Just jag när vi åkte hem undrade Oliwer om Daniel var gammal.
Vad då undra vi. Ja du har ju en gubb bil blev svaret då.
Hahahahahahaha fasen vad skön han är min son.

Ja det var vår Uppsala resa.

Nu till resten av veckan som varit.

Måndag:

Kommer knappt ihåg vad vi gjorde men om jag minns rätt gjorde vi typ nada. Malou och jag var uppe på stan och shoppa lite, hon hitta mammakläder.
Ja just ja nu kan jag ju äntligen berätta det jag hållit på sååååååå länge.

JAG SKA BLI VÄRLDENS BÄSTA MOSTER. Lillasyster ska bli mamma. GRATTIS MALOU OCH EMIL.
Ja om allt går som det ska å den i nte vill stanna kvar i magen kommer den komma samma år som Thella. Blir ju skoj för de där 2 sen.

Sen kan jag ju berätta min andra hemlis. Min alldeles egna EVA ska oxå bli mamma igen i december.
Värsta babybomen i vimmerby till jul och nyår.

Nog om bebismagar nu tillbaks till vår vecka i värmen.
Resten av måndagen gjorde vi inget mer.
Men några bilder blev det iallafall.
Just ja Oliwer var iväg och lekte med en kompis några timmar på eftermiddagen.

 VA?stör vi när vi leker och pratar för oss själva kl 7 på morgonen.

 Sitta själv vill jag gärna men är inte så bra på det än.

TISDAG:
Malou tvinga med mig till Ikea för att shoppa inte jag utan hon alltså.
Fasen den människa måste skit pengar, eller så är det för att de inte har barn.
men men hon fynda på som bara den, medans jag höll hårt i plånboken.
När vi  kom hem åkte de stora grabbarna upp på stan för att äta pizza buffé utan oss tjejer.

Sen traska vi tillsammans bort till minigolfbanan vid gamla regimentet.
Daniels kompisar Adde och Jonte kom oxå med på en runda. Gick inte så bra för mig om man säger så men det var trevligt att rasta fläsket lite.¨
 Killarna på väg till minigolfen.

 Adde, Daniel, Jonte, Oliwer och Emil väntar på sin tur.

Onsdag:

Runt 11 kom vi iväg till kolmården. Resan gick bra med 2 olika gpser som visa helt olika vägar men fram kom vi.
Tack vare Malous och Emils gps för våran var mindre bra då den inte ens gick att ställa in på kolmården.
Traska runt där inne i värmen från 13 till 18. Var skapligt slut i kroppen sen. Men Oliwer hade kul det är huvudsaken.
För värt pengarna var det inte, knappt några djur ute pga värmen. Sen var det ju typ 5 minuters gång väg innan man kom till nästa djur, och det är ju ok om det är planmark och inte berg och dalar. Fasen värsta uppförsbakarna.
tur vi hade emil med som snällt drog vagnen då. Vi vuxna gnällde mer än vad Oliwer gjorde. Å han gnällde nog bara en gång på slutet.
När vi satt och fika lite så försökte Daniel skynda på Oliwer lite med att knäppa  på fingrarna.
men då tittar Oliwer på Daniel och säger högt och tydligt.

-men pappa när du knäpper med fingrarna ska ju jag hämta en öl åt dig å här finns ju ingen.

Fasen vad vi skratta och skämdes. De är lite för ärliga de där små ibland.

Sen blev det en seg resa hem till mor och far i Fallhult, eller de var inte hemma men lillebror pierrsa hade gjort hamburgare till oss. Gud vad gött det var. Tack Pierrsa!!
Efter att vi sövt barnen somna jag oxå efter en hård dag i solen.

  Grabbarna vandrande i parken.  Passande kläder eller hur;-)

  Äckligt nära tigrarna tyckte jag vi var.

 Mat pause.

   Några av de få djuren som visade sig.

Torsdag:

Eftersom vi var 3st Kristina (Mamma, Jag och Thella)  hemma i Fallhult denna dagen hade mormor (barnens gammelmormor) fixat lite fika med prinsesstårta. Så vi blev ett gäng runt fika bordet.
Daniel, pierrsa, Oliwer, pappa, Åke, Lena Mamma med thella och mormor. Å så jag förstås.
  

Efter fikat gick vi hem till mamma och pappa å lagade till lite middag. Det blev fläskpannkaka i stora lass.
   Medans maten stod i ugnen koppla vi av lite.

Efter maten packa vi in oss i bilarna och åkte ut till stugan för att ta ett dopp och fika lite.
Eller så värst många som badade var det inte, var bara Pierrsa och Oliwer som våga.

 Pierrsas gamla badbyxor satt perfekt på Oliwers rumpa.
    
På kvällen hade grabbarna en killkväll inne i Vimmerby, så malou fick snällt komma till Fallhult och sova.

Fredag:

Vi trotsade värmen och gav oss i väg till ALV. Thella slapp följa med vilket både hon och vi var glada för.
Vi hade med oss lite fika så det blev en lite pick nick i det gröna emellan de olika sagofigurerna.
 
Oliwer gillade mest de ställena där det var teater, så vi fick titta på Madicken, Emil,Pippi och Rasmus på lufen.
innan vi gick hem var vi till mattisborgen och såg på lite Ronja teater. Det var en lycka för Oliwer. Efter de hade spelat upp en liten pjäs gick skådespelarna runt bland barnen. Och Mattis stannade precis framför Oliwer och undrade vad han hette och sen frågade han om han fick en kram å det fick han. Trodde jag aldrig om Oliwer. Å självklart hade jag precis packat ner kameran så jag fick det inte på bild:-)
   

  
 Mattis var han som tår 4e från vänster.
Lite skojigheter hann vi med innan vi gick hem.

 Ronja, Mattis och Birk  Mina egna Kling och Klang.

Sen var det bara hem och vända för halv 8 var vi tjejer. malou, hennes svärmor Rosa, mamma och jag på bio i vimmerby. Mamma Mia och den var skit bra. Vill se den igen.
Somnade rätt skönt när vi äntligen kom hem vid 10 tiden. Sov så skönt.

Lördag:

Då var det dags för den årliga kusinträffen detta år var det i Hjorted hos lasse och marianne.
Eftersom vi inte hade anmält oss (visst ju inte vart vi skulle var just denna helg)
så åkte vi inte dit förens framåt eftermiddagen då de andra redan ätit.
Oliwer hade åkt med mamma och dem tidigare på dagen , så Malou, Emil, jag, Daniel och Thella åt lite hemma innan vi kom till Hjorted.
Det var tydligen bara 11 st som saknades i år och de är inte dåligt för att vara 4 syskon med  barn och barnbarn.
Få se om jag tänker rätt nu.

Pappa med 6 barn och 5 barnbarn.
Inger med 2 barn och 3 barnbarn.
Lasse med 3 barn och 4 barnbarn.
Gunn med 3 barn och 6 barnbarn.

Sen har ju nästan alla barnen respektive och en del av barnbarnen har oxå det , så det brukar bli en heldel med folk.
   
  
Ja det var kusinträffen det. Runt 8 lämna vi det kalaset och åkte hem till Fallhult för att tillbringa kvällen med malou och emil och lite kinamat å film. Men först fick vi ta ett kräkstopp och sanera pöjk och bil från kräkor. Men så går det när papsen väljer den krokigaste vägen hem i värmen och många inbromsningar.
Men jag är inte bitter.......... för jag har tvättmaskin och jag slipper köra bilen.

Söndag:
Vi kunde nog inte valt en sämre dag att åka hem i, för fy pip pip pip vilken värme det varit i bilen. Daniel har en termometer på sin mobil jag slutade kolla när den visa 36 grader. Inte roligt att sitta där kan jag medela.
Å båda barnen somna av uttmatning så jag fick roa mig själv där bak. Här har ni resultatet.
   
 Håller hårt i bitringen.  Vår packning.

Här mina vänner ska jag bjuda på en rolig bild. har nämligen lånat eller ska köpa pontus cdspelare.
Å eftersom min man är så himla teknisk blev detta resultatet efter att han försökt få in den en heldag.


Med en handuk (ett tips från mig) och lite eltejp löser man det mesta.

Då så det var vad jag hade å bjuda på denna gång.
På återseende.

kram en varm malin













Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0