Värmen tar på mig

har liksom ingen ork på kvällarna att blogga.

men idag ska här banne mig läggas upp bilder.

Som vanligt är det ju super länge sen jag blogga så jag har samlat på mig en del bilder från veckan som varit.
Börjar väl från början så ni inte blir helt förvirrade.

Måndag.
Denna veckan började Daniel jobba igen så det blev till att passa på att softa så här sista dagen på semestern.
Vi packa in barnen i bilen och åkte till svärföräldrarnas stuga vid Lången. Oliwer badade lite med farmor och farfar eftersom hans päron är värsta badkrukorna. Jag passa på att sitta 2 minuter i solen. (orkade inte mer)
Sen var Daniel och hans pappa iväg å köpte virke till altanen. Mer än så orka vi inte med i värmen.

Just ja fick ju stopp i avloppet på badrummet igen, kul kul.
Jag gav upp och lämna rummet medans daniel snällt fick torka vatten i HELA badrummet. Var rätt mycket vatten att torka eftersom Oliwer badat å allt hans badvatten hamna på golvet istället för avloppet.

 Oliwer låna kusinernas glidbana och hade super skoj.

   Mata fiskarna måste man oxå göra   Farfar har en jätte spännande skattkista i bastun som barnbarnen uppskattar.

 Oliwer fotade medans jag tvättade Thella (innan det blev sjö i badrummet)


Tisdag:
Morgonen och natten kunde varit bättre om inte Oliwer väckte oss alla vid halv 5 tiden med ett ilvrål.
Han skrek och höll sig för ögat, det var något som stukigt till och sen brände det sa han. Vi såg inget med än att han var röd under ena ögat å det berodde på att han bränt sig av solen dagen innan.
Han var helt säker på att något stuckigt honom så både daniel och jag leta igen han rum, å sista kollen hitta jag en geting i hans säng den kröp på hans kudde.
Lillkillen stackarn, han kunde inte somna om för han trodde den skulle komma och göra om sitt mordförsök.
Å jag lyckades inte ha ihjä han så till slut fick jag stoppa papper i nyckelhålet till Oliwers rum så den inte skulle komma ut. Men inte ens det hjälpte, Oliwer var livrädd så tillslut trängde vi ihop oss i gästsängen på Thellas rum han och jag.

När vi vakna igen sen på morgonen var ögat rött och lite svullet. Men han hade inte så ont sa han.
Jag försökte muntra upp honom med att plocka upp ett riddartält som jag haft i en låda i nästan 2 år.
Han var överlycklig och lekte ronja hela morgonen. Runt 11 kom Emma, Amilia och lilla Maja på besök.
Vi luncha och fika ihop, och som vanligt börja inte barnen leka ordenkligt förens det var dags att åka hem.

 Den här elakingen är inte så omtyckt i vår familj. Inge bra kort jag vet.


Så här ser man ut om man brottas med gettingar om nätterna.

 Vårt fina avlopp som inte vill fungera .grrrrrrrrrr

 Nya riddarborgs tältet.

 Lilla Maja var på besök. så söt så söt å lite.
 Våran lilla tjej blev ju jätte stor.
 kompisarna fika lite i värmen
 Thella hade lånat ut sin vagn till Maja och övervåningen gick inte att vara på, så då får man snällt sova på golvet.

Onsdag:

Hmm var uppe på stan och fotade Thella. Naken fotografering gjorde det med Oliwer oxå vid 6 månader ålder.
Och idag firade Thella 6 månader med att ta kort. Hon sköte sig hyfsat. Skratta bara på de 3 första korten och kissa ner fårfällen minst 2 gånger.
Ja ja det blev nog bra till sist iallafall, hoppas på att få korten nästa vecka. Sen är det bara att välja ut ett kort som vi ska göra förstoring av. Blir inte lätt.

Efterfotograferingen åkte vi till Henkan och Camilla i Glanshammar, Henkan är Freddes bror alltså Daniels kusin.
ja vi hade aldrig varit där. Jätte trevlig och fint hade de, blev lite sugen på ett hus men inte så långt bort. Emma och barnen var oxå där så snälla Emma med sig Oliwer hem så vi kunde åka och handla lite, var verkligen behövligt. Å det är lite lättare med 1 barn än 2. Tack Emma, du vet ju numret om du vill dumpa in 1 eller 2 barn någongång.

 God morgon. Hmmm låg inte du åt andra hållet när du somna???

Å ögat blev bara värre och värre. Elaka gettingar.

  Thella ville inte vakna innan vi skulle åka till Glanshammar.

Torsdag:

Idag har vi varit ute nästan hela dagen, började dagen med en promenad till konsum med barnen.
Sen var det bara hem och äta innan vi skulle till dagis och hämta Oliwers kompis Neo.
De lekte hur bra som helst. De var riddare och pirater. Sen var det en stund i poolen, innan det var dags att äta våfflor. Jag gjorde en lite skatt jakt å dem som avslutades med lite fika i riddarborgen.
Vi hann spela lite kub oxå innan Neo gick hem vid halv 5 tiden. Sen hjälpte Oliwer mig att tömma poolen innan det var dags att gå in och göra sig klar för kvällen.
Idag skulle Daniel ha några kompisar över de skulle spela något spel så jag och barnen var förbjudna på nedervåningen. Men först fick vi oss lite pizza innan det blev popcorn och film mys i sängen.
Oliwer tryckte i sig en hel skål själv, fick kanske 5-6 popcorn å då ljuger jag inte.

Thellas berömda munknip.

 Riddaren och kapten krok kom på besök. Jag var livrädd men räddast var nog draken.

 Avslutningen på skattjakten var toppen enligt skattletarna.

 Vår kyl och frys blev visst en bra hängare till piraten och riddaren.

  Oliwer på g i kubet, (kolla sandalerna mormor)


Kunde ju inte bli ett bättre avslut på dagen.
Skålen har varit full, var bara kärnen kvar när han var klar.
(Lollo tack för kallingarna de passa den stjärt alldeles utmärkt)

Nu ska jag ta och g




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0