Här var det sjukt

Har inte bloggat på ett tag nu igen som ni säkert märkt. Denna gång skyller jag på sjukdom.
I tisdags när mannen kom hem från jobbet, var det mycket oj som kom ur hans mun.
Kl 20:00 tacka han för sig och gick och la sig. Själv satt jag upp med en dotter som inte ville somna.
Halv 10 kom jag själv i säng var skit trött.

I onsdags låg daniel i sängen hela dagen, oliwer var på dagis och jag å lilltjejen roa oss själva.
På dagis trodde de att oliwer kanske hade svinkoppor eftersom han fått några röda utslag runt munnen.
Ringde sjukvårdsrådgivningen. de tyckte jag skulle ringa vc på tordagen för att få en tid.

Så igår fick vi en tid vid 11, tog barnen och gick iväg. Själv hade jag jätte ont i rygg, hals och öron men det var bara att se glad ut och traska iväg. Doktorn kolla lite snabbt i näsan, ja det var svinkoppor så han skulle få en kräm att smörja sig med. Men jag ville att han skulle ta ett halsprov oxå eftersom han klagat på halsont till och från i ca 3 veckor nu, plus att jag oxå haft ont lika länge och Daniel ligger hemma med ont i halsen nu.
Sagt och gjort ett halsprov blev det och jo men visst det var STREPTOKOKER oliwer hade. Det var det som vandrat sig upp i näsan oxå. Så det var bara att skriva ut pencillin till hela familjen (inte thella)
Fasen fick pencillin för 740:-. Så nu jäklar ska vi väl bli friska.

Stackars Oliwer hans flytande pencillin var verkligen skit äcklig smaka lite igår å jag lider med honom.
Fick muta med lite godis efter varje gång. Detta ska vi nu ta 10 dagar 2-3 gånger om dagen. Yippi ser verkligen fram emot det. Men hans näsa hade redan efter 2 gånger blivit bättre och det är ju ett bra tecken.
Känner mig skit dum som inte kommit på att detta varit felet innan.

Själv hade jag 39 graders feber när vi kom hem från doktorn igår. Så snälla Fredde och Emma ställde upp och tog Thella ett tag på kvällen. Oliwer roade sig med tv och datorn. Ja jag vet inte bra barnvakt men vad gör men.
Å vi smittar ju i 2 dagar nu.

Idag har farmor haft semester från jobbet så hon tog barnen, hon hade nog inte behövde det för min feber är som bort blåst. Ont i ryggen och halsen har jag fortfarande men inte som igår.
Men nu ville hon att de skulle sova hos dem, så det är nog lika bra så man får sova ut.
Ska ta och sätta mig och sortera alla 500 kort jag hämta ut på korthuset förra helgen. Tar nog sin lilla tid.

 Våran alldelles egna Mojje uppträder för thella.

 Skulle ta ett kort på Thella men det var någon mer som ville vara med.

 Fått en ny leksak av farmor som man inte kan sluta titta på.

Så här pigga var mina barn när mamma inte var så nöjd med livet igår kväll.

     


Nyvakna Thella i morse.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0