Lugnet har lagt sig över

Widéns tak. Å det var så välkomnat. Thella har prickar i precis hela ansiktet och huvudet, resten av kroppen börjar sakta men säkert täckas med dessa otäcka röda prickar. Lider verkligen med henne.
Förstår inte att mina barn får så himla många prickar, tur de inte är äldre.
Idag har Thella varit kinkig hela dagen, febern gör sig påmind. Jag har gått och burit på henne hela tiden jag varit hemma känns det som. Över trött var hon med men vägrade sova på något annat ställe än i min famn vilket inte var det lättaste stället att ha henne.
Så nu ikväll fick Daniel söva henne, vilket gick hur bra som helst. Typiskt att han jobbar i morgon, det innebär att jag är ensam hemma med 2 barn.

Annars då, jo just ja. Oliwer och jag spendera hela förmiddagen på vårdcentralen. Skulle dit och ta hals prov eftersom vi fortfarande har ont i hals och Oliwer fått tillbaks sina sår i näsan.
Kom dit kl 10 och var inte där ifrån förens 10 över 12.
Och hem kom vi med varsin ny pencillinkur för streptocker. kul nästan jämt.
Hoppas bara vi blir friska denna gång. Som tur var fick inte Oliwer samma som förra gången så denna gång smaka den till och med helt ok. Men han körde med Malou metoden för att vara på den säkra sidan.  (Man håller för näsan samtidigt som man tar den)

Idag var svärfar här och hjälpte till med baksidan, han fick ner alla plintar och gjorde hål för några rör. Tro de ska fortsätta på onsdag igen. Så nu kommer det kanske bli trall på baksidan i år iallafall.

ååååå vet ni vilket jävla pucko som kom å satt sig här brevid precis.
En flintskallig en, grrrrrrrrr.
Nu har muppen gått och färgat håret med en färg som han köpte för typ 4 år sen, han är så jäkla dumsnål.
Hoppas verkligen håret trillar av.

nå ja vi får väl se hur blondi ser ut om 20 minuter en blekfis eller en kalis.

Helgen då ska kanske summera den.

Lördagkvällen blev väldigt lyckad. Vi fick i oss en heldel mat, kräftor, kex, jordgubbar och godis.
Och barnen somna till sist oxå. Eller Thella somna halv 8 men de andra 2 fick vi nästa klubba ner.
Amilia somna runt halv 10 och Oliwer halv 11.

I söndags var Daniel iväg till staffan för att hjälpa dem lägga golv och jag tog med barnen till lekparken både lilla och stora. Å när vi kom hem och skulle gena över vår lekpark höll Oliwer på att köra över en orm. Jag hann inte se den på nära håll som tur var. Men såg när den långa saken slingra över vägen, bläääää hatar verkligen ormar.
Så nu kommer jag inte våga gå till lekparken mer.
På eftermiddagen sen jobbade Oliwer och Daniel på baksidan, oliwer gjorde vargfälla och Daniel drog el.

kommer kort snart måste äta något för thella är på väg att vakna



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0