Ny vecka

Asså denna helg gick hur fort som helst. Syster yster och bror duktig kom i lördags runt kl 13.
Daniel var på jobbet och Oliwer hos farmor och farfar. Så det blev Thella och jag som fick roa gästerna.
Vi åt lite och tog sen en promenad till konsum i värmen. det stod ju stilla.

Vid halv 6-6  kom farmor med Oliwer och samtidigt kom Daniel hem. Vi gjorde lite tacos och tog det lugn resten av kvällen, bidde lite kortspel i tvsoffan.

På lördagen tog Malou, Pierrsa, Oliwer och jag bussen upp på stan. Det spöregna på morgonen men sen blev det klar blå himmel och strålande sol= dövarmt.
Vi åkte upp och skulle fixa trumpinnar åt Pierrsa men alla musikaffärer som säljer sånt hade stängt. Sen köpte han shorts i stället. Jag hämtade ut kort för ca 500:- Nu har jag lite att göra framöver.
Sen åkte vi hem och åt lite mat, packa in båda barnen i bilen och åkte till marieberg. Malou skulle in och köpa skor å jag ett par till oliwer. Daniel och Pierre stanna hemma och jobbade i trädgården (pierre jobba daniel peka.)
Hemma igen sen så grillade vi och tillbringa kvällen in tvsoffan med film, godis och kortspel.

Innan de åkte hem på söndagen tog malou, jag och Thella en promenad till mega. Jag köpte en blomma till Emma som fyllde år samma dag.
GRATTIS EMMA OCH EVA I EFTERSKOTT!!!!
Efter att gästerna åkt tog vi det bara lugnt. Daniel och Oliwer gick ut på baksidan och jag å thella såg på några avsnitt av SJUNDE HIMLEN. Innan det var dags att åka på kalas till Emma.
Där fick vi super gott fika och njuta av deras nya altan som de snickrat ihop. Den var nästan klar, man kan ju inte bli annat än avis.

Idag har det inte hänt ett skit, jag tog barnen på en promenad till konsum medans Daniel ringde en massa samtal till höger och vänster. Sen gjorde jag lasang för första gången i mitt liv. Blev himla god.
Efter maten fick jag äntligen med mig min familj ut så vi kunde spela lite kub. Det var skit kul. Oliwer var skit duktig på att kasta. Lite fusk blev det oxå men han var iallafall bra på det hela. Får bli flera gånger.

Imorgon är det jobb och dagis för killarna i familjen, vi tjejer ska stanna hemma och bara softa. ska bli så gött.
Nu ikväll åkte Daniel till sin kusin, inga problem tyckte jag eftersom våra barn har varit hur lätta som helst att söva nu ett tag. Oliwer sov faktiskt redan 10 över 7 så han behövde jag inte ens tänka på. Ja så Daniel åkte. Thella vägra somna, eftersom hon lärt sig rulla runt från alla håll ligger hon inte still längre. VIlket gör det hela lite svårare då hon tappar nappen hela tiden i rullningen. Sen när jag fått henne någolunda lugn vakna oliwer och var ledsen. Super svettig och täppt i näsan. Då vakna thella igen, ja så har kvällen hållit på nu ett tag. Men nu peppar peppar verkar det som båda somnat in ordenkligt. Så nu ska jag ta och lägga mig och titta på sjunde himlen igen, det är sååååå bra.

Bilder från i fredagskväll.

       

Lördagen:
   Min otroligt snälle bror som slet som ett djur när daniel stod med piskan brevid.

 Nja lite mys ska man väl ha när det är lördag.??

 Oliwer somnade medans vi andra såg film och mumsa på godis.

Söndagen.

nepp det blev inga bilder från söndag och måndag för datorn samarbetar inte med mig och jag orkar inte vänta längre försöker imorgon igen.

godnatt






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0