Överlevde

både vattenkopper och midsommar.

Nu är Oliwer frisk så idag traska vi iväg till dagis. Ingen var gladare än jag. Oliwer hade nog kunnat vara hemma, men han har bara denna veckan kvar sen är det semester.
Fy vad ska man hittat på hela sommaren. Daniel har ju bara semester v 29 och 30.

Har en heldel kort från förra veckan och helgen ner i Småland. Får se om jag hinner ladda upp dem nu innan lilltjejen vaknar igen. Tänkte hinna få i mig lite mat oxå. Det är jäktigt att vara mammaledig.;-)

Tar och börjar från börjar iallafall.
ONSDAG:

   Oliwers nya inneskor. (Armskydden på bilbarnstolen)
 Söta Thella kollar på när storebror skojar.
 Oliwer håller på att packa sina grejer inför resan till mormor och morfar.

Jag skulle göra fot och handavtryck på thella så Oliwer fick sköta kameran.  Detta blev restultatet.

    
  Här har Oliwer gjort tomtar.

Sen kom Emma och Amilia över till oss en sväng för att leka lite.
  
 Nu är de äntligen på väg bort.

TORSDAG:
 Hemma hos mormor och morfar efter en 3 timmar i en bil har man inte alls lust att sova fat klockan är halv 11 på kvällen.

Malou Emil och Pierrsa var hemma i Fallhult och vänta på oss. De hade gjort pizza så vi slapp vara hungriga.
Thella var på sitt bästa humör och skrek i nästan 1 timme innan vi fick henne att somna. Förstår inte hon gjorde så förra gången vi kom ner oxå. Undra om det är för att hon inte sover något i bilen och sen att det inte är hennes säng.
Vi andra mumsa pizza och somnade inte förens runt 12.

FREDAG = MIDSOMMARAFTON.

Barnen vakna runt 8, så det var bara för mig att gå upp och fixa frulle till dem. Resten av huset sov.
Halv 9 kom Åke förbi på motorcyklen och gav en t-shirt till Oliwer.

Den ville han inte ta av sig sen, så så här fin var Oliwer på midsommarafton.

Sen åkte vi ut till stugan och åt lite midsommar mat men pappa, mamma och pappas syster Gunn och hennes gubbe Nisse.
Det blev mat, lite lek med bollar och vatten, fika och sen hemgång till Fallhult igen.
I Fallhult grilla vi och spela spel hela kvällen innan det var dags att göra sängen sällis.
   
   
 Mammas kusin Per med sin fru Anita, de har stugan brevid mamma och pappa.
Längtar efter barnbarn gör det med;-)

LÖRDAG:

På lördagen bjöd vi ner gammelmormor Birgit på middag, sen kom Per och Anitas dotter Sara på besök. Vi lekte mycket när vi var små, men nu när man bor i varsin ende av Sverige blir det inte att man ses lika ofta.
Innan hon åkte vidare hann vi spela lite kubb.
   

SÖNDAG:

Söndagen spenderade vi på resande fot.
Vi började med att göra en kort visit hos bror Pontus med familj i Storebro. Kolla in deras nya hus och sa hej.
Sen åkte vi vidare till Vimmerby för att hälsa på Eva med familj. Där fick vi grillat och jordgubbar. Riktigt trevligt och gott var det.
Sista stoppet innan det var dags att åkta tillbaks till Fallhult var hemma hos Emil och Malou. När vi var där kom även Peppe till dom för att hälsa på lite. Så under en och samma dag hann vi se nästa alla av syskonen Nilsson. Det var bara syster Lena i vena vi inte hann med. Får bli nästa gång.

 Tilde Oliwer och Thella hemma hos Eva i Vimmerby.
 Eva med Thella, Vi tjejer slappa medans Magnus fixa maten

   Det är skönt att sova hos morbror peppe.
 Moster Malou hittade leksaker i garderoben som Oliwer kunde roa sig med.

MÅNDAG:

Innan vi åkte hem hann vi upp till gammelmormor för att säga hej då och hämta lite kräftor.
Sen åkte vi till Hultsfred för att träffa mormor och säga hej då till henne med.
Så runt halv 3 kom vi iväg.
Tro nu inte att hem resan gick smärt fritt. Nej då Thella fick för sig att bajsa löst, så det blev blöjbyte i bilen och klädbyte eftersom de blev ner bajade.
Sen blev det 2 kiss stop för Oliwers del.  Och ett rap stop förThella.
Så resan hem tog 4 timmar, så lång tid har den nog aldrig tagit innan.
Men hem kom vi iallafall.
Jag gjorde kläm mackor medans Daniel duscha sonen, sen softa vi i soffan medans vi åt och kolla på filmen BILAR.

 Bajsbyte i baksätet på bilen.
 En trött Thella,  En mindre trött Oliwer.

NU kära läsare ska ni få ta del av en rätt rolig grej.
När Malou var här för några veckor sen köpte vi ett par nya gympa skor till Oliwer.
Jag säger gympa skor eller springskor om dessa skor. Vad skulle ni kalla dem??

Oliwer blir nämligen tokig om man säger något av det, det är faktiskt inga gympa eller springskor.

DET ÄR SOMMARSKOR ! ! ! ! ! ! ! ! ! !

När jag undrade varför det hette så blev svaret.
-Vi köpte dem ju på sommaren.

Igår när vi skulle gå och sova hade jag i ett svagt ögonblick sagt att han kunde få somna innen hos oss i vår säng, å det kom han minsan ihåg. Så vid halv 11 fick jag följa med honom och sova. Innan han somna sa jag på skämt att nu fick han inte pinka i sängen för då skulle han få smisk.
Då löd sedan samtalet så här.

O= Nej det får jag inte alls
M= Jo om du kissar på dig får du smisk.
O= Men om jag råkar kissa får jag väl inte det?
M= Jo det får du.
O= Nej men inte om man råkar.
M= Jo du får smisk.
O= NEJ
M= JO
O= NEJ
M= JOOOO
O= Men slappna av nu mamma.
M= helt tyst och försöker hålla mig för skratt.
O= God natt jag älskar dig.
M= God natt jag älskar dig med. Men du får inte pinka i sängen.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0