Fredagen då vi fick gäster från mörka småland

Förra Fredagen kom mina päron till stan, ja de hade med sig lillebror oxå men han fick inte sova hos oss.
Innan de kom fixade vi en heldel i trädgården. Nu har jag äntligen grävt klart allt(trodde jag fram tills idag iallafall)
Ja nu har mannen kommit på att vi måste tömma all jord som ligger i blomlådan oxå. Suck det tar aldrig slut.

Men nu åter till fredagen, när vi grejat klart på baksidan fick vi se att vi fått gäster på framsidan.


Ja 14 stora och ca 31 små fick vi det till. Det var någon bilförare som hittad dem uppe på motorvägen så han motta ner dem till oss. Ja nu är inte jag så bra på detta men jag tror det är gäss eller har jag helt fel???
De kändes iallafall en aning fel placerade, vilket de nog oxå tyckte.
Tillslut fick en granne iväg dem på rätt väg, vilket inte var det lättaste. Själv hade jag inte tid att hjälpa till skulle ju ha andra gäster snart.

 oliwer passa på att springa omkull, det är ju så tufft med stora plåster.


Här bjuder jag på en bild på bror duktig. Ja han är faktiskt rätt bra på det där med trummor.

 Till och med Daniel hade fått släppa sig upp på stan för att njuta av den fina musiken.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0