Länge sen

Oj oj oj jag är verkligen inte bra på detta. Men jag skyller på min dator. Den har av någon anledning gett upp internet.
En aning irriterande, så jag får snällt nöja mig med mannens dator och jag är inget stort fans av den. Tangentbordet är skit skumt och musen är för vänsterhänta.

Ja nog om det, det får bli en uppdatering fast utan kort eftersom korten ligger på min dator.

Torsdag var nog sist jag skrev om jag minns rätt.
Då var det vår bröllopsdag, vi packa in familjen i bilen och åkte till Parkens Zoo i Eskilstuna. Vädret var toppen inte för varmt och inte för kallt. Det var inte alls mycket folk och djuren var kanske heller inte så aktiva. Tror inte de kommit igång ordenkligt inför sommaren. Men vi hade det mysigt iallafall och det är huvudsaken.
När vi kom hem åkte vi till CocoThai för att köpa med oss mat hem. Hemma åt vi och skicka barnen i säng innan vi bäddade ner oss i soffan för att se film mannen och jag.
Så dagen var riktigt bra.

I Fredags var det trädgården som gällde IGEN, är en aning trött på den just nu. Känns som om vi aldrig blir färdiga.
Men nu har vi grävt klart allt, eller nu ska det göras hål att stoppa plintarna i men det är inte mitt jobb.
Runt 18:00 tiden kom mina föräldrar och Pierrsa (men Pierrsa åkte vidare till en skola som han sov på hela helgen)
Efter att vi gjort oss iordning lite efter en dags slitade i trädgården åkte vi upp på stan för att se när Pierrsa spelade på stan. Sen  blev det en burgare på MC Donalds och sen hem för att natta barnen.

På Lördagen åkte mina föräldrar, jag, Thella och Oliwer på stan igen. Kl 10 skulle Pierrsa gå med sin orkester i en marsch (vet ej hur det stavas) Och självklart var de näst sista bandet att komma.
Sen stod vi i nästan 1½ timme och kolla på när alla orkestrar hade en uppvisning. Åt lite mat på JAVA innan vi skulle se på MOJJE. Oliwer och jag stod å rockade medans mamma tog hand om Thella.
När vi kom hem på kvällen grillade vi och åt kräftor. Mums.
Självklart såg vi på eurovisionsfestivalen (värsta floppen) Att inte Sverige inser att det är helt lönlöst att vi är med, vore bättre att vi bara har melodifestivalen och den som vinner får nöja sig med det och skita i att åka och tävla utomlands.

I Söndags var Oliwer och jag på kalas vid lek och buslandet. Var faktiskt riktgt skoj, vi lekte som bara den.
När vi kom hem åkte mina föräldrar plus bror hem. Så vi plocka lite här hemma och var ute och lekte lite.

Igår hmmm vad hände då???
Typ inte ett skit, jag var hos frissan och klippte mig. Det var någon snubbe här för att kolla min säng. Köpte en ny madrass för ca 1 år sen och jag tycker den har sjunkigt ner och de skulle den inte.
Snubben som var här vände på den och sa något om att jag skulle kolla lite till och sen höra av mig om det inte hjälpte.
Oliwer blev hämtad av en kompis och hans pappa vid halv 5 tiden, så då passa vi andra på att gå ut och gå.
Var ute i 1½ timme hämtade upp Oliwer på vägen hem.

Idag har jag bara tvättat, fått mitt hår färgat (tack Emma) och varit å slängt en massa tidnings sopor.
Efter att jag hämtat Oliwer tog vi en promenad med Isa, Peter och Anton till lekparken vid ICa stjärnan.
Där lekte barnen i lite mer än 2 timmar innan vi gick hem för att göra mat.
Å nu är alla mätta och glada. Thella somna för ca 30 minuter sen och Oliwer är på väg ner i sängen nu.

Ja det var en kort sammanfattning av de dagar jag inte bloggat. Återkommer med kort när min dator samarbetar igen.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0