Mor och sondag på stan

Idag har vädret som vanligt varit rätt trist, så istället för att sitta hemma och uggla tog jag med mig Oliwer upp på stan. Han fick vara hemma idag eftersom han har sån hosta. Vi tog iallafall bussen upp på stan vid 11 tiden.
Började med att äta lunch efter det tog vi fram stora plånboken och gjorde stan:-)
Det var kanske inte riktigt så men det låter så bra.
Hittade en present till Isa som ska ha kalas på söndag, efter det vara det Thella som fick lite nya kläder och strumpor. Oliwer lyckades charma till sig en liten pixbok till henne oxå. Han säger iallafall att den är till henne men när man kommer hem ska han "bara" låna den ett tag.
Innan vi åkte hem igen hann vi med en fika på JAVA.
Vi var rätt nöjda och trötta efter 3 timmar på stan. Oliwer var jätte duktig tjatade ingenting och gick hela tiden utan att gnälla.
Var inne på apotektet och köpte STOP OCH VÄX. Oliwer och jag har nämligen lite problem med våra naglar. Jag biter och han river mest bort naglarna. Inte bra så nu har vi påbörjat vår kamp mot våran dumhet. Får se hur det går.
Han spottade en heldel när han råka suga på fingret förut.

Vid 4 tiden ringde jag Emma och undrade om de inte skulle komma över på grillat, men de fick själva ta med maten. Nej då riktigt så var det inte men vi hade bara lamm att bjuda på (och jag bjuder mer än gärna på det)
Så vid 5 tiden dök de hungriga gästerna in. En stund senare mumsa vi på lamm, korv, kyckling och pommes.
Inte dumt alls.
Efter att de åkt hem vid 8 tiden hamna jag framför TV:n. Borde ha tvättat en maskin och laddat över kort men orken fanns liksom inte där. Å  inte har den kommit under tiden jag suttit här heller. Får ta tag i det imorgon när sonen är på dagis och dottra sover.
Mannen har suttit här brevid mig och fixat med alla miljoner kvitton vi haft sparade.
Sen vi flytta hit har vi sparat alla kvitton på grejer vi gjort i hemmet. Fick nämligen veta att man kunde göra avdrag på fastighetsskatten (tror det var den) när man säljer. Vi hade totalt missat det när vi flytta från förra huset, då hade vi inte sparat några kvitton på golv, tapetter och andra bra grejer. Men nu så nu sparar vi allt.
Och Daniel hade tydligen tröttnat på mina kuvärr med kvitton. Skönt att han hann tröttna innan mig så jag slapp fixa det.

Här kommer lite bilder från dagen.
Kan medela att lilltjejen har numera avancerat till storlek 62-68.

    Hallo Kitty kläderna kommer ifrån "tant" Lollo med familj.

  Thella nyvaken efter att sovit en stund ute medans mamma städade inne.

  Klockan är alldelles förmycket och långt efter läggdags  men Oliwer skojar på med pappa medans gästerna gör sig klara för att gå hem.

Tack för sällisen över maten Emma, Fredde och Amilia.

God natt med er allesammans nu ska jag sova en stund innan Thella vill ha mat kl 03:00.



Kommentarer
Eva

Den Hello-Kitty-tröjan har Tilde också! Vad hon börjar bli stor Thella!

2008-05-21 @ 13:43:15


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0