Nu har vi löst bil och kärrproblemet.

Fasen det tog hela onsdagen att fixa kärran, men ut kom bilen iallafall. Kärran står så fint kvar men nu funkar den iallafall.

Ja igår var det valborg inte för att jag tyckte det var något speciellt. Hela dagen gick vi omkring och var griniga mannen och jag. Berodde en heldel på den där usla kärran. Jag försökte roa 2 barn och städa hemmet medans mannen försökte plocka isär kärran.

På kvällen kom Daniels kusin Nicklas hans fru Therese och en kompis som heter Kristoffer över på lite grillat.
Vid 8 tiden gick vi bort till fotbollsplanen här på norr för att kolla in brasan.
Hmmm inte mycket till eld där inte. Var rätt mycket folk men regnet hade oxå bestämt sig för att jojna oss.
Så det blev att traska runt lite, hälsa på lite folk och sen traska hem igen.
Förstår inte riktigt det här med valborg??? vad är det för speciellt att stå och titta på en eld????När man var mindre tyckte man det var rätt skoj. Oliwer fatta inte alls meningen med det hela. Han tyckte mest det var skoj att se en massa kompisar där borta.
Ja nästa år kan man nog ta och stanna hemma och titta på en eld på tv.n.
Det var iallafall gott med kräftor sen när vi kom hem igen.

Idag är Daniel på jobbet, fattar inte men K-rauta ska alltid invisas med att ha en massa konstiga öppet tider.
Men han slutar iallafall 1 timme tidigare. Yipppiiiiii.
Så idag roar jag mig med att städa lite innan Eva, Magnus och Tilde kommer imorgon.
Ska bli jätte skoj, är ett tag sen vi såg nu. Och de har inte sett Thella än bara på kort.

Oliwer är borta hos farmor och leker med kusinern. Så igentligen borde jag passa på att städa färdigt innan han kommer hem igen och Thella vaknar.

Ja så får det bli ner till snabeldraken med mig.

Återkommer sen med lite bilder och info om dagen.

ha en bra 1 maj med er.

   kort jag tog i måndags morse.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0