Ny vecka nya projekt.

Får börja med ett kort från i söndags. Daniel och jag röjde som vanligt på baksidan (skiten tar ju aldrig slut)
Oliwer lekte med sina djur och pratade med morbror Pierre i telefon samtidigt.




Igår(MÅNDAG) fortsatt vi med att sätta ihop studsmattan, men Daniel, Oliwer och Isa tog en glass pause medans jag stod innen och lagade mat. Rättvist?????? Sen gick Oliwer och Isa iväg för att skejpa som de kallar det. Men Oliwer tog en kisspause precis när jag kom för att fota.

   Lite fotboll hann de oxå med

 Vår super fina baksida. Nå ja den kommer iallafall bli fin nån gång i framtiden.

IDAG TISDAG:

 Vi tröttna på baksidan och gav oss idag på framsidan. Här ser ni en hårt arbetande man.
Han är faktiskt väldigt stark den mannen. Man inser det när man själv ska försöka hjälpa till och han göra allt mycket bättre och fortare med en arm.

 Medans jag och Thella hämta hem Oliwer från dagis, fixade Daniel med markduk på framsidan, så när vi kom hem var det bara att börja ösa. Vilket han iallafall gjorde det mesta själv.

Men fint blev det, nu behöver vi bara lite mer sten att fylla upp med.
 En liten parantes om stenen. Efter maten idag prata vi lite om landet och stenen, då säger Daniel.
-Men kolla här vad smart jag var, jag tog några stenar och stoppa ner i fickan så när vi ska åka och kolla efter likadan sten så kan jag visa upp den här.
Man bara:
- MMMMMM VILKEN SMART MAN JAG HAR.
Skit smart att han sten i fickan när man lika gärna kan ta upp några stenar i från landet precis innan man ska åka och köpa det.
Ja men han kan ju inte vara bra på allt.

Idag fixade jag iallafall nätet på studsmattan så idag användes den flitigt av barnen.


 Här började jag gräva lite på eftermiddagen innan det var dags att gå in för att laga maten, så imorgon mina vänner hittar ni mig i detta land. Så spännande så.

Å mamma fattar inte hur du orkade laga mat till oss alla barn, idag skulle jag vara snäll och laga småplättar. Daniel har tjatat så om de där jäkla pannkakorna. Tänkte att han förtjäna dem idag.
Men fasen vilket jobb, fattar inte hur du ens kunde komma på tanken att steka såna till oss.
Asså det puckot som kom på den stekpannan måste ju varit ensamstående, och inte ha något liv typ.
 Och inte blev Oliwer så imponerad av dem heller. Ja det var sista gången det järnet användes hemma hos oss. Någon som vill ha det.?

Innan jag skulle lägga Thella ikväll så tog vi några gulliga kort på henne inne i datarummet, hon intog min datastol.

                                                                    



Det var allt från oss för denna gång, nu ska jag ta och gå å väcka Daniel låter som om han somna när han läste för Oliwer i kväll.







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0