Snart helg yipppiiiiiiiii

Ja denna helg längtar jag faktiskt till extra mycket och Oliwer gär mig sällis.
Mormor, morfar och Pierrsa ska ju komma, som han längtar. Han har nog tjatat varje dag om att han vill åka till dem.
Men vi har haft så mycket i helgerna nu ett tag så det har inte passat. Så denna helg får vi  fin främmande:-)
Det ska vara någon slags musik fest på stan här i Örebro och Pierre skulle tydligen spela med musikkåren från Karlskrona. Ska bli skoj att se han spela, har till och med fått med Daniel så han ska med och kolla.



Här är han min musikaliska bror. Han har inte ärvt intresset och musikgenerna efter mig iallafal.  (å inte efter dig heller mamma)

Idag är Oliwer hemma från dagis igen, han hade sån krupphosta inatt så jag vill inte skicka iväg honom. Han är så hes oxå. Nästa lite skoj för han låter som en tjej.
Han lekte på sitt rum förut och kom då på att han hade sin kista med godis kvar sen i fredags. Och vi äter ju bara godis på lördagar igentligen. Så han ville stänga dörren till sitt rum ett tag sa han. Men eftersom jag är mamma och känner min son rätt bra, hann jag säga att det faktiskt inte var lördag.
Han suckade lite och ville bara titta lite i kistan, sagt och gjort. Sen lyckades han få oss att gå med på att ta 1 bit. Han kom då med en lite napp och en chokladpeng. Han ville ha båda jag sa nej bara en. Oxå så stängde han dörren.
Efter ett tag öppna han igen och sa
-Mamma jag la tillbaks nappen och bara tar pengen. (Han hade en väldigt oskyldig min)
-mmm kom så jag får lukta i munnen på dig då.
Han stannar upp och ler lite sen mullar han in chokladen fortare än kvickt.

Hehe jag det är min son det, den lilla filuren. Jag skrattar och säger till honom att jag minsann känner honom, så jag vet att han åt upp svampen innan han kom ut till oss. Han skrattar och erkänner.
Sen frågar han om vi inte har mer godis vi kan stoppa in hans kista.
Jag svarar att vi ätit upp allt och att vi får köpa nytt på lördag. Då går han ner för trappen och säger
-Du mamma jag ska gå ner och kolla i skåpet för jag känner ju dig och jag tror du skojar.


hans alldeles egna godis skatt.

Thella då ja hon hade värsta sovmorgonen i morse. Hon vaknade inte förens halv 9. Tänk bara om sonen och sovit tills dess men inte då han vakna halv 7.
Ja man kan ju inte få allt här i världen.
Thella hade förflyttat sig i under natten. Hon brukar ligga kvar på samma ställe man lagt ner henne. Men inatt hade hon avancerat. tog några sköna kort på henne.

 

Inte är väl denna lilla donna tjock?

 


Kommentarer
Maloj

Hahaha, näe det har han nog efter mig! smile

2008-05-23 @ 17:45:06


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0