Svampen och kalas.

Igår gick vi äntligen till svampen och åt glass, så som Oliwer tjatat om det. Han började i vintras och har hållt på fram tills igår. Vädret var ju toppen så efter svampen besöket lekte vi lite i lekparken nedanför. Sen en snabbis in på konsum för att sen gå till kusin Isac på kalas.
När vi kom var de ute på fotbollsplanen och spela brännboll, vi lekte lite lekar där innan det var skattjakt hem till dem.
Där hemma fick de fika och lekte lite till. Vid  4 tiden gick Oliwer,Thella och jag hem till Daniel som hade hållit på å grävt på baksidan. Så duktig så. Dö varmt var det med.

Jag gick in och fixade till grillningen inför kvällsmaten. Grillad fläskfile, kyckling och majs. Sen åt vi skivad potatis i ugn till oxå. Så gött.

Thella somna vid halv 7 och Oliwer läst jag för vid 8 tiden. Men jag somna visst och vakna när någon ringde vid 9.
Man blir verkligen helt slut av att vara ut i solen hela dagarna.

Nu till lite kort från fredagsbadet och gårdagens aktiviteter.

 Thella låg på golvet och spana in grabbarna som badade.

I går morse vaknade inte barnen förens vid 10 över 8. LYX.

  Rätt lika fötter men olika storlek.

 Oliwer fjatar sig som vanligt, här efter fikat upp på svampen.

 Min underbara familj i det underbara vädret, lite för varmt tycker Daniel.

 Killarna sitter och filosoferar, vi tjejer fick inte vara med.

Återkommer med mer kort måste göra oss i ordning för en dag i trädgården.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0