Äntligen helg

som jag har längtat. Ska bara slappa och ta det lugnt hela helgen.
Om bara barnen kunde vara innen på samma linje. Oliwer har sovit i ca 30 minuter å Thella börja precis gnälla.
Natten till idag sov jag i 3 olika sängar, vi byte sovplats hejvilt här hemma. Så in natt vore det ju toppen om man fick sova i sin egna säng. Man kan ju önska iallafall.

MÅSTE BÖRJA MED ATT TACKA ELLE FÖR DET FINA PAKETET SOM FANNS I BREVLÅDAN IDAG.
SUPER SUPER TACK, VI HADE JU REDAN FÅTT EN DOPPRESENT TILL THELLA. DU ÄR VERKLIGEN URGULLIG.
SKA TA OCH FIXA IORDNINGEN DEN I HELGEN Å TA KORT SÅ DU FÅR SE.
TACK IGEN.

Torsdag 6/11

Idag var det återigen dags för mig att röra på fläsket lite, var ett bra tag sen sist. Men idag tvinga jag iväg mig själv.
Faktiskt riktigt skönt lite svårt att hänga med bara efter som Thella envisades med att hänga i byxbenet. Går ju lite lättare att gympa utan henne, men å andra sidan hade jag ju något att skylla på när det var lite jobbigt:-)

Efter gympan hoppa vi på en buss hem för att sen slänga i oss lite mat och få lilltjejen att sova innan det var dags att hämta storebror.
Vi gjorde lite kyckling i ugn med ris till kvällen, hann duscha oxå innan maten.

 Oliwer fick leka fotograf lite.
 Försökte ta kort på sin t-shirt så jag fick hjälpa till lite.
 Vår lilla balett tjej.
 Är händerna upptagna får man använda munnen.
 Medans brosan duscha "hjälpte" Thella mig med tvätten.
 Så nu luktar han gött.
 Thella vill mer än gärna vara precis där storebror är.
  Här i riddarborgen.
 Medans mamma lagar mat får barnen roa sig själva.
 Kvällisen för dagen blev kyckling med ris. Fick GODKÄNT av oliwer.

När vi andra åt fick Thella majskrokar vilket hon tyckte var helt ok tills de tog slut.
 Nöjd Thella  Mindre nöjd Thella
 Hitta den här i vår säng i går kväll.
 Hmm undrar vad detta är??? Jo det kan jag tala om det är Oliwers draktatuering som han hade målat på sin hand (vilket han inte hade fått tillåtelse till) När Daniel lyft in Oliwer till sin säng igår var detta fina märke kvar i vår säng. Bra med tatueringar eller hur??? Grrrrrrrrrrr

Fredag 7/11 =idag


God morgon säger Thella.

Oliwer lekte fotograf i morse oxå när jag försökte med betoning på försökte byta blöja på Thella.
 Går ju lite lättare när hon ligger ner. Men det tycks inte hon förstå.

När alla barn var påkläda och frukosten uppäten tog vi en buss upp på stan. Skulle kolla på farsdags present och lite julkläder åt Oliwer. Hittade allt vi skulle och Oliwer blev verkligen skit snygg i sina nya kläder.
Har inget kort på de tyvärr men det kommer senare. Hitta en så jäkla cool hatt till honom på H&M, han var hel nöjd och ville ha den på när vi åkte till Coop sen senare på dagen.
Köpte med oss pasta med kycklingsås hem när vi shoppat klart allt.

Efter maten åkte vi till coop en snabbis, sen hem igen för att fixa lite tacopaj till kvällen.
 Titt ut
 Inte ska man få sitta i fred på toa inte, vi kör med öppen dörr och gärna alla på en gång.

När Thella somnat och grabbarna kollat klart på bardar åt vi tacopaj å tittade på Bee movie som vi lånat av Amilia. Oliwer kom inte i säng förens halv 10.
Han var ju tvungen med både det ena och det andra innan han var redo för sängen.

 Nu när ingen vill göra honom sällis på toa fick hänt extra duga.

Ska fixa lite inför morgon dagen men hej så länge återkommer snart igen.

Ha en trevlig kväll.




Kommentarer
Elle

Var den likadan som Oliwers? Tror att det fattades ord på den här, lilla jag m.m Har letat överalt efter en sån. men nån guldsmed hos er kan väl gravera in det på Thellas. Ser fram emot att få se hur det blev :-). Kramar från Elle med massa ångest. 1 vecka kvar till Emmy börjar dagis :-(.

2008-11-10 @ 10:18:34
lollo

men gud så stor hon blir!!!!

2008-11-14 @ 10:53:15
URL: http://www.trollmammsis.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0