Äntligen tillbaks

Känns i bloggtarmen må ni tro när man inte bloggat på ett tag. Helst när man inte kan blogga.
Men nu har jag tvingat Daniel att ladda ner alla kort på sin dator så nu ska vi se om jag kan lösa detta även på hans.
För min funkar fortfarande inte å lär väl inte göra en på några dagar. Har faktiskt precis flörtat med Daniels kompis Korra över msn så han ska titta förbi någon dag i veckan, kunde tyvärr inte säga när men nu är det iallafall inplanera.

Då så nu har vi lite att ta igen så det är väl bara att sätta igång.

Tisdag 28/10

Idag var det dags för dagis igen, yippi ingen är gladare än vi.
Daniel var förkyld så han var hemma idag och nerbäddad i sängen. Han fixa lite med sitt akvarie för det har fel värden, han har förklarad det där för mig men det gick liksom aldrig in i örat vände på vägen.
Oliwer var med sin kompis Neo hem efter dagis, eller jag var och hämta dem på dagis och gick till en lekpark och lekte lite  innan Neos mamma kom hem från jobbet. Sen lämna jag killarna där och gick hem å slappa ett tag innan det var dags att hämta honom igen.

På morgonen innan Oliwer gick till dagis hade vi ett intressant samtal han och jag. Han förklarade för mig att han verkligen HATADE gult. Så det var bara för mig att förstå det.
Till saken hör att jag tagit fram denna
Nepp se ni den dög inte men när han sedan själv fick ta fram vilken tröja han ville (eller inte riktigt för jag hade förbjudit honom att ta någon med döskallar eller drakar. Han bor nämligen i dessa tröjor.)
Jo men då så kom han i denna  rätta mig om jag har fel
MEN VISST ÄR DENNA TRÖJAN GUL?????

Fick en förklaring när jag sa att den tröjan oxå var gul.
-Jo men mamma den har en tuff robot den andra har töntliga hundar.
Hmmmmmm hur ska detta sluta?

Snorisen Thella fortsätter att snora ner allt och alla. Får fortfarande inte torka henne.
   

Onsdag 29/10

Min morbror Åke fyllde år kan ingen ålder men det är inte så viktigt efter man kommit över 30 strecket har jag hört.
GRATTIS I EFTERSKOTT.

Här hemma hände inte så mycket.
Oliwer var på dagis vi andra var här hemma och torka näsorna. Daniel gjorde som vanligt lite vatten byten i akvariet fast med lite hjälp av mig. Hmmm duktigt av mig att hjälpa till va;-)
 Vatten byte på G
 Monstret anfaller.

Efter dagis började Oliwer och jag göra lite halloween aktigt här hemma.
För första gången i mitt liv hade vi en pumpa. Lukta skit illa enligt Oliwer håller med honom helt och hållet
  

Thella passa på att ta yogurt själv medans vi andra titta bort en sekund
  Fin va???

 Färdiga resultatet

 Daniels pumpa

 Bompa dags i mammas och pappas säng
  Thella passa på att leka med Oliwers grejer när han inte ser

Torsdag 30/10
 God morgon pappa
Daniel låg nerbäddad nästa hela dagen p.g.a en hårt jobbig förkylning. Ja tjejer vi vet ju hur det är att födda barn;-)

Själv stod jag och gjorde pannkakor till Neo och Oliwer fasen de bara sluka dem tror nog de fick ner 5-6 st var.
Hämtade grabbarna på dagis vid 11, eftersom det är lov i skolan får Oliwer bara var tis och ons denna vecka.
Han är allmänt förkole barn nu vilket inbär att vi inte betalare ett skit för honom på dagis men då får han heller inte vara där jämt. Vilket han inte får iallafall men men
Hämta hem grabbarna efter nallefesten de hade på dagis idag emellan 9-11.
Hem och steka pannkakor och servera fika innan det vara dags för Neo att gå hem igen vid 5 tiden.
 

När Neo gått hem gjorde vi lite mer piff inför Halloween
 
 undrar ni vad han gör??
Jo det gjorde jag med men sen kom det fram att han kolla in sin spegelbild i micron. Kolla hur snygg han var.

Sen målade Oliwer lite teckningar han tänkte ge till bus eller godis folket, alltså de han skulle knacka på hos.
 Vår familj plus kusinerna William och Isac. Vi är riddare om ni undra
 Han bor numera i denna riddardräkt.
 buuuuuuuu


Denna lilla skit blev 9 månader idag, fasen om 3 månader blir hon 1 år.
VART TAR TIDEN VÄGEN????

Fredag 31/10

Sen Oliwer slog upp ögonen i morse har han tjatat om bus eller godis. Som tur var fick han leka med kusinerna hemma hos farmor hela dagen fram tills det var dags för Amilia att komma över och busa.
 Start klar
   

 Kvällens skörd. Han fick mycket mer men rätt mycket med mint så det plocka han bort.
 Thella vill hjälpa pappa med akvariet å det vill inte pappa.
Så han försöker locka iväg henne med dockan.
  Vill ha nappen

Sen hör hon det berömda diskmaskins ljudet och kryper med bestämda steg ut i köket.
   
Helt omöjligt att plocka i eller ur diskmaskinen med henne på nedervåningen.

Lördag 1/11

Shit redan november och jag har inte ens hunnit tänka tanken julklapp eller födelsedags presenter.
Så gott folk vi hoppar födelsedagar och julafton ok för er.???
Har ingen ork att handla såna grejer eller så är det så att jag inte har en aning om VAD jag ska köpa.
Sen firar vi jul i Örebro i år och jag längtar till Hultsfred som bara den vill fira där istället.
Kan ha att göra med att Malou ska envisas med att ploppa ut sin bebbe lagom till jul, kunde väl görat till nyår som Eva istället. Kommer ju längta ihjäl mig efter bebben (och malou såklart)

Nå ja Oliwer fick följa med snälla Emma och Amilia på friskis gympan för Daniel låg fortfarande nerbäddad i sängen så jag fick roa Thella.
 Redo för gympan
 Tycker redan det är kallt hur ska detta sluta till vintern
  Thella somnade sittandes idag, är man envis så är man
 Byggde lite med (hmmm kommer inte ihåg vad det heter) undertiden Thella sov.
 God middag. Go å glad efter förmiddagsluren

Oliwer och jag tog en promenda i kylan till konsum för att handla lite, på vägen dit hitta vi en dagis kompis och hans storebror i lekparken. Så vi blev kvar där ett tag. Innan mamma nästan frysit ihjäl och ville gå hem igen.

 vem döljer dig i tvättkorgen??
 tit ut.

Söndag 2/10

På förmiddagen var Daniel och Oliwer med svärfar till Daniel jobb och hämta grejer till deras trapprenovering.
Sen åt de mat inne hos dem medans jag och Thella var här hemma. Thella sov och jag städade. Bra fördelat va?

När grabbarna kom hem och vi tjejer ätit något åkte vi iväg till rynningenviken och kolla lite. Hittade inga ankor att mata men en hel del stenar att slänga i vattnet fanns det.
  
  
 Gott med lite fika oxå
 Thella vill inte ha vantar på sig utan bet av sig dem hela tiden.

Det var allt för denna gång hoppas på att kunna ladda ner lite mer kort under morgon dagen men har inte blivit så mycket fotande nu när inte datorn har funkat. Glömmer bort att ta kort då

Nu ska jag ta kväll

God natt


Kommentarer
Malou

Förstår ju att du hellre vill fira jul i vackra Småland, men tänk på att jag kanske inte har fått till julafton, och då får vi ju inte träffas ändå, men förhoppningsvis har jag ju fått till nyår då ni kommer i år. Och då får du se både mig och bebben (och Emil). :-)

2008-11-03 @ 22:13:46


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0