Dags för lite bilder

igår orka jag aldrig riktigt lära mig ladda ner korten på daniels dator men nu tog jag en stund för mig själv och testa.
Tror jag lyckas rätt bra.

Måndag 3/11

Igår ja vad hände då inte mycket mer än att jag hade tvättstugan nästan hela dagen så det blev några vändor fram å tillbaks. Men nå då har vi rena sängkläder och morgonrockar.
Daniel fick hjälp med att byta till vinterdäcken av sin pappa. Jag passa på att städa av lite här innen medans de andra var ut och titta på när svärfar jobba.

 Thella vill osså var med när storebror leker. Inte alltid lika uppskattat tyvärr.

Igår tvätta jag sängkläder och bad då Oliwer välja nya till sin säng. Blev faktiskt lite förvånad när han kom med dessa

Jo de var ju lite tjejiga med blommor och sånt men Emil hade ju sovit i dem sist han var här så lite tuffa var de allt.

Kom och tänka på ett samtal Oliwer och Daniel hade här hemma häromkvällen.
De pratade lite om vad Oliwer ville bli när han blev stor. Han ville bli riddare och då berättade Daniel att när han var lite trodde han att man gick in i ett rum och valde kläder till det jobb man ville ha.
Men riddare fanns aldrig. Då säger Oliwer
-Ja ha pappa så det var då du tog k-rauta kläder istället.

hahahahaha ja Daniel var det då du tog den utroligt snygga K-rauta skjortan, kunde du inte tagit något coolare klädersplagg.??? Typ polis;-)

I söndags kväll låg Oliwer och jag i vår säng och såg på Bröderna Lejonhjärta under tiden massera jag hans fötter med en fotkräm. Sa till honom att han inte fick gå ur sängen nu utan att jag fick bära in honom i hans säng när det var dags för det.
Efter ett tag kommer Daniel in och säger till Oliwer att det är dags att gå och sova.
Men Oliwer är snabb och svara
- Nej pappa för smöret på mina fötter har inte torkat.
Gissa om Daniel såg fundersam ut tills vi fick förklara vad han mena.

Ja dessa små samtal som kan bli så roliga.

Tisdag 4/11

Barnen fick för sig att vakna runt 7 imorse vilket inte uppskattades av alla typ mig, var super trött men det var bara att ta fram stora leendet och se super lyxlig ut. Oliwer fick se bompa i våran säng medans Daniel bäddade ner sig i Oliwers rum.
  Thella tycker inte om strumpor så de brukar bara få sitta kvar några minuter eller hänga på detta viss.

 Ser på bompa och äter klämma.

 Ser på bompa och äter frulle.

 Min nya mobil. Så nu kan ni ringa till mig igen å jag kan svara VILKEN LYCKA-

Imorse fick Oliwer åka med Daniel till dagis vilket var super skönt då fick Thella och jag klä oss i lugn och ro.

Innan vi var och hämta Oliwer på dagis gick vi till konsum och handla lite.
När vi kommit hem igen hann Oliwer slänga i sig en macka innan Emma och hennes tjejer kom förbi.
En trevlig pratstund och lite sällis till kvällsmaten. Tack för besöket och välkomna åter.

 Gissa vad Oliwer lekte.?
 Emma och minstingen Maja
 Minstingen i vår familj.
 Thella och Maja prata lite strunt.

Oj nu vakna Thella till ska ta henne innan hon vaknar helt.



Kommentarer
Malou

Han är ju bara sssååå skön Oliwer Widén!!! Vart får han allt ifrån? Men som sagt, Daniel är ju inte precis smart och tar en sån tröja när det finns annat att välja på.

Nehepp, nu ska min bebis och jag gå och fortsätta att städa. :-( Ha det bra! Puss och Kram

2008-11-05 @ 18:00:00


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0