ett försök till blogg igen

förstår om ni saknar mina inlägg för det gör jag osså men har inte haft tid eller ork att blogga på ett tag nu.
När jag äntligen satt mig för att ladda ner korten har thella vaknat eller så ögonen svikit.
Men nu så tänkte jag ge det ett försök till.

Lördag 8/11

Imorse var vi rätt tidigt upp iallafall 3 av 4 familjemedlemmar ni kan ju räkna ut vilka själva;-)
Jag packa det sista i väskorna innan det var dags att lämna barnen hos svärföräldrarna.
Jo men visst vi hade en lite suprise resa inplanerad idag som inte någon kännt till mer än Malous Emil.
Så Oliwer blev först lite besiken att inte han fick följa med, men när vi sa att han och Thella skulle var hos farmor och farfar å att vi snart skulle åkt till mormor och morfar då blev han lite gladare.
  Sista bilderna på barnen innan vi skulle åka.

Sen bar det iväg till Linköping där vi skulle överaska Malou efter hennes ikea vistelse.
Å det gjorde vi. När de kom ut från ikea gick vi bakom dem hela vägen till bilen utan att hon såg oss höll på att skratta ihjäl mig när vi gick närmare och närmare. När de kommit fram till bilen och vi ställde oss precis vid deras bil fatta hon. Lilla pluttan då blev hon glad.
 Utanför Ikea påväg till parkeringen. Hon titta verkligen på oss men fatta inte att det var vi.
 Här trilla polätten (skyller på daniel om det är felstavat) ner.

Sen gick vi in på köpcentrumet och shoppa loss lite och fick lite mat i magen innan vi åkt till hotellrummet som låg mitt inne i Linköping. Å jag lovar vi hrä världens sämsta GPS. Den hitta inte dit vi skulle eller jo det gjorde den men det visade oss bara till vägar där man inte fick köra typ gång och cykelbanor. Kändes ju sisådär.
Men efter ca 20 minuters fel körning kom vi fram till hotellet där Malou och Emil hade väntat ett tag på oss.
Fick hotellrummen mitt imott varandra. Å Malou och Emil drog vinst lotten deras var mycket finare men så var de ju oskulder på hotellrum så vi gav de bästa till dem.*blink, blink*
  
  Vårat rum.
  Malous och Emils rum.

När vi gjort oss lite ordning på hotellrummet gick vi ut för att kolla stan. Letade efter ett ställe att äta på vill inte ta värsta resturangen eftersom ingen av oss var speciellt hungrig.
Gick nog 1 timme innan vi hittade ett ställe vi var nöjda med. Vilket var en pizzeria som låg snett mittemot hotellet.
 De blivande föräldrarna. Så söta så.
Efter pizzan gick vi tillbaks till hotellet och spela lite kort innan vi pensionärer gick och la oss tidigt.
  Lite tv och lite kortspel var allt vi orka med.
 Min otroligt snygga man. Älskar dig!!!!!

Söndag 9/11

Var lite mindre nöjda över rummet efter att ha tillbringat en natt där. Daniel var inte på sitt bästa humör när han kl kvart i 7 for upp och tog på sig kläderna för att sen gå ner till receptionen för att klaga.
Förstår honom, det är ju inte så ofta vi får sova utan barn å då vill man ju gärna kunna sova lite mer än 4 timmar.
Vi hade rummet ut mott gatan alltså en gata med 2 krogar på. Detta var alltså lika med fulla ungdomar som gapa och skrek plus dunka dunka musik fram tills runt kl 3 på nattten. Vid lite efter halv 7 började staden alla jävla kajor gapa utanför vårat fönster å jag skojar inte det var f.. ALLA kajor i hela jävla linköping som satt på taket mitt emot och gapa. Sen var det inte några hästens sängar vi fick sova i heller utan världens hårdaste madrasser. Trodde min var hård jag har hemma men det här var fasen värre. Så som sagt Daniel var mindre nöjd. Efter att ha varit nere och klagat tog han på sig ytterkläderna och gick ut å gick lite mer än 1 timme.
  En väldigt trött Daniel påväg ut på en promenad i Linköping.
Asså man vill ju inte klaga men ett gammeldags dubbelfönster ut mott en gågata där det ligger 2 krogar borde väl vara isolerat eller har vi helt fel??????

Frullen var iallafall god. Efter frukosten chekade vi ut och åkte vi vidare till babyproffsen för att hjälpa Malou och Emil med lite bebis grejer. Vi passa på att shoppa leksaker till Oliwer och Thella i julklapp.
Eftersom vi fick avdrag på hotellrummet blev Oliwers julklappar nästan gratis kan man säga.
Hotellet skulle kostat 1040:- plus garage ca135:- Men nu fick vi bara betala 520:- för allt så det var helt ok.
Så denna resan var helt ok. Det var super kul att träffa Malou och Emil utan barn.
Det får vi göra om men det lär väl dröja 1 år eller 2 innan Malou släpper deras lilla till någon annan över natten.
   Klara för bilfärden till babyproffsen.

När vi kom hem till Örebro packa vi in grejerna lite fort innan vi gick hem till svärföräldrarna och fick lite mat och fika.
  
Sen hem och ge Daniel sin farsdag present innan det var dags för gympan.
 Oliwer fatta att han skulle ge pappa sitt paket
 men Thella hade lite svårt att dela med sig av sitt.
 vad kan det vara???
 Rosa kallingar och tofflor kunde ju inte bli bättre eller???
  Thella tyckte det var roligare att var på bordet.
 Shoppat i Linköping.
 En julklänning. Tänkte hon kunde ha den på Malous kalas å på julafton kanske.
 Thella ville öppna sin julklapp redan nu.
 Oliwer visa vad han lärt sig på gympan.
 Han blev lite avis på pappas rosakallingar så nu önskar han sig det av tomten i st 116 TACK!

Man kan göra så här men det är inte rätt. Ibland undrar jag vad vi har för barn?
  

Fick Oliwers dagis kort i fredags här kommer resultatet
 Tjejen högt upp i rosa tröja och ljust hår är Oliwer dööööökär i.

Måndag 10/11

Idag tog jag med mig barnen upp på stan för att träffa lite mammor ifrån familjeliv. Vi skulle ses på fiket vid bibblan.
Så vi passa på att hämta ut Thellas första bok hon får av bibblan. Sen åt Thella och Oliwer lite och lekte en stund innan det var dags för oss att ge oss ut i regnet igen. Daniel kom och hämta oss vid affären VÅRA SMÅ köpte med oss 2 lådor till Oliwers hyllor. Tänkte ha hans lego i dem så inte Thella kommer åt dem lika lätt.
 Thella och Lucas
  
 
 Thella använder numera allt som går att flytta på till hjälp att ta sig fram.

Daniel och Oliwer satt framför datan och titta på någon tecknad film, när Daniel säger till Oliwer
-Men Oliwer vi ska nog inte se det här igentligen.
-men det är ju bara huvuden som går sönder och det är ju inget farligt fick han till svar då.

hmm man undrar ju vad de ser på igentligen.

Lite bild bevis på hur jag har det här hemma om kvällarna när jag plockar efter mina barn.
  
Okej nu tog jag i lite för oftast får Oliwer städa upp sitt själv men ikväll hade visst pappa lovat städa upp, men det glömdes bort av någon konstig anledning.

Jag var iväg på gympa med Emma på måndag eftermiddagen å under den timmen hann det stökas till endel som ni ser. Men det är ju så livet som mamma ska vara har jag hört.

Tisdag 11/11.

Minns faktiskt inte vad som hände under dagen men Oliwer var på dagis och Thella och jag var hemma och slappa. Eller nu ljög jag igen. Hon vägra sova och jag försökte med allt. var till och med ute och gick i regnet för att hon skulle somna vilket hon inte gjorde. Hade en tid hos läkaren till Thella kl 20 över 2 så vi var och hämta Oliwer lite tidigare sen gick vi till vårdcentralen. Där fick vi träffa en jätte trevlig läkare som var super duktig med barn.
Han kolla hals och öron men allt såg bra ut, en vanlig influensa förkylning trodde han men vi tog blodprov oxå. Fast de var oxå bra så han sa att de kunde gå över på allt emellan 1-4 veckor. Men vi fick med oss en hostmedicin hem.
Skönt att vi kollat upp det nu iallafall så man vet att det inte är något allvarligt. Inte kul att vara förkyld men det klara vi nog av ett tag till. När vi kom hem fick barnen lite att äta sen kom Daniels kompis Korra över för att hjälpa mig med min dator. Han fixa till den på mindre än 30 minuter. Så nu funkar det som det ska, tyvärr står allt på engelska så det är inte allt för bra med tanke på att min engelska är lika med noll. Nå jag nu har vi virus program iallafall.

När vi gick hem ifrån dagis idag berätta jag för Oliwer att fröken Anna hade berättat att varit lite stimmig under dagen.
-Ja ha Anna, ja men du ska inte tro på allt hon säger. Fick jag som svar.
Så ja vem ska man tro på nu då???

Onsdag 12/11

Efter att ha varit iväg med Oliwer till dagis gick vi hem igen och slängde Thella i ett bad vilket uppskattades en heldel.
Hon älskar verkligen vatten.
 
Medans Daniel och Thella badade passa jag på att slå in de första julklapparna.

Efter att Daniel hade hämtat hem Oliwer från dagis började han göra iordning inne i lilla toan ner för imorgon skulle rörmokaren komma och fixa rören. Men först var vi tvugna att såga upp väggen.
Tyvärr missuppfatta Daniel rörmokaren och såga upp lite på rören oxå. Vilket inte var allt för smart, om man nu inte vill ha lite att göra så här på eftermiddagen. Han skulle nämligen på möte med jobbet kl 4 egentligen. Men kl halv 4 såg det ut så här hemma.
Kul nästan jämt på det här stället.

Måste nog erkänna att man hade lite smått panik där i 35-40 minuter innan vi lyckats få av vattnet.
Vi hade bastu hemma oxå eftersom det var varmvatten som sprutade ut.
 Barnen tog det med ro iallafall.
  
På andra sidan av toan ligger vårt trappförråd, så det blev till att riva ut allt därifrån osså.
 Farfar kom på att man kunde borra hål i golvet så vattnet rann ner i krypgrunden under huset.
Oliwer tyckte att han skulle ta lite mer så det gick fortare.
 här har det varit blött svårt att missa va!
 Här är skit röret som Daniel punktera.
 Här har rörmokaren fått fixa till lite inför morgondagen då han får görat bättre.

Min otroligt snygga och händiga man.

När han stod i duschen och tvätta av sig allt skit frågande han mig om vi lärt oss något av detta.
Jag sa att vi lärt oss att vi inte ska göra grejer själva längre.
Han medande inte de utan att vi inte ska göra grejer när vi är jäktade.
Jag röstar nog fortfarande för mitt förslag.

Torsdag 13/11

Grattis Lollo på 25 årsdagen!!!!


Hoppas du gilla blommorna. Kram från oss i Örebro

Annars då vad har vi gjort idag. Jo rörmokaren var här oxå fixa iordning rören på toan. Så nu ska vi bara skaffa en avfuktare och anlita några som ska göra toan osså. För nu lägger vi ner arbetet där innen.
Daniel har legat i sängen hela dagen han har fått någon mildare variant av magsjuka tror vi.
Så jag roar barnen så gott det går.

Fredag 14/11

Idag hade vi tvättstugan hade lite handdukar att tvätta av någon konstig anledning. Fick tvätta dem på 60 grader 3 gånger innan  mögeldoften försvann. Tur man har en tvättstugan man kan köra det i då.
Sen var vi iväg till Coop och handlade Daniel och Thella satt kvar i bilen och sov. Ja jag tvinga ut Daniel men vi var tvugna att handla lite mat och present till Neo som Oliwer ska på kalas till på Söndag.
Vi var iväg och hyrde en avfuktare oxå så nu står den där nere och suger upp allt fukt. Tar nog hela helgen trodde dem.
  Oliwer tog kort på mig och Thella när vi bråkade om blöjan.
Jag ville ta på den och hon hade inte riktigt tid med mig.

Innan vi åkte och handlade var Oliwer tvungen att gå å göra nr 2. Som vanligt när vi har bråttom iväg.
Tro nu inte att han hade bråttom.
Nej Daniel hitta honom så här.
 
Han läste bokstav för bokstav och hade inte alls bråttom som vi andra.

När vi kom hem såg grabbarna en tecknad variant av star wars Oliwer var helt fast i filmen.

Jag hade hand om tvätten och Thella. Efter filmen tog jag med mig Oliwer ut i regnet lite luft måste man ju ha.
1½ timme senare gick vi hem och börja riva upp golvet ute i hallen eftersom det börjat spricka upp.
  Oliwer började
   sen tog jag över
   Thella ville oxå vara med.
  Tvinga Daniel att riva upp det sista.
Så nu är hela familjen Widén delaktig i golvupprivningen.

Hittade mina barn så här i köket nu ikväll när jag kom in från tvättstugan. Behöver jag berätta var mannen var??
Börjar på s och slutar på offan.

 

Oj oj oj vad klockan är mycket snart dags att gå upp ju, bästa att gå och sova nu. Men nu är alla kort mä och bloggen är klar för denna gång .

ha en trevlig helg



Kommentarer
Eva

Åh, jag garvade så jag höll på att ramla av stolen när jag läste om er underbara hotellnatt! Först fulla ungdomar och sedan kajorna - jag förstår att ni var jäkligt förbannade! Bilden på Daniel som ska ut på morgonpromenad är ju helt underbar! ler

Ha det gott, på fredag ses vi! Kram Eva!

2008-11-16 @ 12:55:39
lollo

haha vilket bra kort... host... TACKAR så mycket för gratulationer och blommor!!!

2008-12-04 @ 19:42:50
URL: http://www.trollmammsis.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0