Grattis mormor



Måndag 17/11.

Vi hade värsta lyx morgonen Thella sov till 20 i 10 å Oliwer låg och titta på barnkanalen. Så för en gåns skull var man utvilad. Efter en sen frulle skulle Oliwer och jag ta bussen upp på stan.
 Fixar sin egna frulle när inte mamma har tid.
Men inte kom det någon buss inte. Nej den var avstäng utanför oss eftersom de hade stängt av vägen pga vattenläcka (å nej det var inte Daniel som fixat den)
Så det var bara att börja traska upp mott stan, men efter ett tag kom vi på att vi kunde ta bussen ute ifrån stora vägen vilket inte var helt fel för det var skit kallt ute.
Uppe på stan hitta vi julklappar åt min mormor, min storebror Peppe och kusinen Ludwig. Köpte julklappar åt stora grabbarna oxå för Oliwer ville det. Men det blev bara en liten grej.
Sen åt vi på JAVA inte det lättaste med Oliwer han tar ju sån tid på sig, sen mitt i allt måste han ju tömma magen för att få plats med resten av pannkakorna och kladdkakan. Hmmm tror nog vi satt och åt i 1½ timme. Trodde aldrig vi skulle bli klara.
Innan vi var helt klara fick vi med oss 2 julklappar till Thella oxå från Oliwer. Han var helnöjd över dagens inköp.
 Några av julklapparna innan de var helt inslagna.

När vi kom hem fick vi se att vi hade fått post, eller Oliwer hade fått post.
Han satt sig själv i soffan och öppna det, såg att han kröp upp i soffan och fick en lite rödare färg på kinderna.
Detta fick han i brevet.

Hur ska detta sluta??? Men gulliga är de.

Tisdag 18/11.
Grattis mormor på födelsedagen.


Daniel tog med sig Oliwer till dagis imorse för det spöregna ute. Thella och jag har sorterat tvätt inför morgondagens tvätt maraton. Jag har bäddat rent vår säng bara Oliwers och Thellas kvar i morgon nu.
Sen har jag ringt en massa i telefon och bara slappat. Som vanligt vakna Thella precis när jag skulle sätta mig och äta.

Fick på oss en massa regnkläder och traska sen ut i skit vädret för att hämta hem Oliwer. Vi gick en sväng förbi konsum var tvungen att köpa tvättmedel tills imorgon.
 Thella gillar inte att sitta ivagnen när det regnar för hon ser inget.
 Här är katladraken (kanske lyssnat lite mycket på bröderna lejonhjärta på sista tiden.)

När vi kom hem slog vi in de sista julklapparna och började lite med maten.
 Hitta Oliwer i soffan och pussa på detta.
 Kan själv.
 Potatis, ägg och korv mums vilket käk.

Nu ska jag bädda ner mig i sängen och kolla på DHW ses i mörra



Kommentarer
emma

men gud vilka gullisar som skickar kärleksbrev till varandra, hur ska detta sluta mamsen lilla;)

2008-11-18 @ 22:26:46
Malou

Det gick inte att förstora korten. :-( Får prova sen. Jag hoppas inte Daniel retar Oliwer för brevet han fick, får då åker han på spö!!!



Och förresten, varför gnäller du över att ni satt 1 timme och åt? Passa på och njut, du gnäller ju över att du aldrig får sitta och äta i lugn och ro. :-)



Snart kommer ni till oss i Småland, ska bli så kul att ses igen. Längtar! Att ni inte flyttar hit. :-( Puss på er!

2008-11-19 @ 12:00:05


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0