Se de snö

ja se de snö det var ju roligt haha. Nja vet inte de ja. Blev bara blött å slaskigt.

Idag har jag traskat till tvättstugan sen 8 imorse. Blev klar med sista maskinen kl 18. Fast så himla mycket tvätt var det inte, men det är ju inte så att man får gå ut så fort en maskin är klar. Nej en har ju en familj att ta hand om osså.
Bäddade rent Thella och Oliwers sängar idag, sen har här städats lite på nedervåningen inte någon större ansträngning men det var ju trevligt att killarna från Trygg Hansa kunde komma fram ibland alla kartonger med tomtar.
När Thella vaknat efter dagens vila tog Daniel med sig Oliwer och åkte å fixa lite ärenden.
De lämna tillbaks fläkten, kolla lite på rusta och Öb sen var de å handla lite till tacon som Daniel beställt idag.
 Sågen är så mysig att sova med.
 Pappa retas med nappen
 Oliwer spelar lite sabeltand eftersom mamma inte låter honom gå till dagis.
(Det går magsjuka på hans avdelning å det vill vi inte ha nu när vi ska till Hultsfred.)
 Mamma pratar med mormor i telefonen å Thella får ingen uppmärksamhet.
 Hjälper pappa att packa in.
 uppskattas inte alltid tyvärr

hittade den här lilla äckliga saken när jag fixa grönsakerna till tacosen
 det blev ingen sallad till maten kan jag meddela
 Thella var så sugen på tacosbröden att hon inte kunde hejda sig med påsen.

Som jag skrev innan skulle försäkrings nissarna titta förbi idag och kolla skadorna efter Daniels poolbygge.
De tyckte vi hade fått stop på spridnigen av fuktet väldigt bra så vi kom rätt billigt undan.
Måste bara byta en planka under trappen, men det skulle de fixa någon som gjorde.
Sen blir de ju till att riva upp allt golv i hallen och lägga klinkers men det blir ett senare projekt nu ska vi försöka fixa toan istället. Å under trappen får vi lägga några andra laminat plankor eftersom det iallafall inte syns.
Men nu vet vi allafall att fukten stannat upp och inte blir mögel.

Efter maten gick vi alla upp för att packa och göra oss iordning för natten. Satt upp en ny planch på Oliwers rum

 Lite av mitt kvälls jobb
 Hmm  undrar vem som varit så här snäll och ska få detta??

Medans jag vek tvätt hörde jag våra barn skoja och stimma i oliwers sovrum.
  
Tur att de fortfarande gillar varandra blir nog annat om några år.

ska ta och packa de sista nu sen är det sängen som kallar.

god natt




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0