Helt slut

efter en hård natt. Asså min kropp är inte gjord för att klara av småbarnsåren. Det kan oxå ha med att göra att både Oliwer och Thella varit så himla snälla vid läggning och sovit hela nätterna för det mesta. Så när någon av dem krånglar orkar inte min kropp det.

Igår var en slö dag här hemma. Efter att Oliwer duschat på morgonen städade Oliwer och jag hela huset.
Hade ett väldigt roligt samtal på morgonen innan Daniel åkte till jobbet.
 

Jag tyckte att Oliwer kunde hjälpa till att städa sitt rum, iallafall damma så kunde jag dammsuga.
Han höll inte riktigt med, försökte med alla möjliga ursäker.
Sen kom han på en annan bra lösning.

- Mamma om du städar mitt rum lovar jag att du får sitta vid datorn, efter att jag suttit där och spelat Kapten Sabeltand.

- Det var snällt Oliwer men jag vill att du dammar så kan jag dammsuga sen.

- Ja Okej i 2 minuter städar jag sen får du göra resten.

(Man märker ju på fler än ett sätt att Daniel och Oliwer är släkt)

Lite senare hör man suckar och klago ord från Oliwers rum.
-Jag vill inte städa mamma.
 

Ja livet är hårt ibland. Tur att jag var så snäll kvällen innan när han återigen fick sova i vår säng.
Då var man minsann VÄRLDENS BÄSTA MAMMA OCH PAPPA.


Thella hade en nalleryggsäck på ryggen som Daniel och Oliwer lyckats få på henne,
hon var inte lika road åt de som dom var.


När Thella skulle få gröt tyckte Oliwer att jag tog för lång tid på mig så Thella blev så arg.
Då ryckte han in och var världens bästa storebror.
  

NU TILL EN VARNING.
SKA NI KÖPA MIRCO UNVIK DETTA MÄRKE.

DET ÄR EN RIKTIG SKIT MICRO. J AG VERKLIGEN HATAR DEN.
Har absolut inget bra att säga om den.  Under våra 2 år i detta hus har vi haft den på
lagning minst 4 gånger. Och nu kommer den få göra alla elprylar på tippen sällis för jag
vill inte se den mer.

Men detta förstår ni kanske att den inte funkar längre, så nu har vi återigen
Fredde och Emmas gamla micro ståendes i köket IGEN.
Det som är lite komiskt i det hela är att vi lämnat tillbaks den i
måndags å fick hämta den i går igen. Ja 4 dagar klara vi oss utan den.

Medans Thella sov igår hade jag inte Oliwer hemma utan kapten stinky kom på besök.
 Han var inte så farlig som han ser ut men lukta lite illa gjorde han.

 Tryckte ner Thella i gåstolen medans jag sprang ut med komposten.
När jag kom tillbaks hade oliwer låst fast henne med benet.
Han hade ju konsert för henne.

  Terapi jobb.
Nej då Oliwer hade en dagis kompis på besök i går eftermiddag å de lekte med ALLA oliwers leksaker.
Vi hade lite att städa när han åkte hem med det var det värt för de hade super skoj.

När Daniel kom hem hade han med sig en lampa till köksbordet som han tyckt varit så snygg.
De kämpa han med att få upp hela kvällen.
När den äntligen kommit upp 20 över 10 på kvällen fick han den inte till att lysa plus att den inte alls passa hos oss.
Se det vara bara att packa ner allt igen. Så nu har vi ingen lampa över köksbordet,
för det lär ju ta några dagar innan han har ork att sätta upp den igen.
 

När barnen äntligen somnat satte vi oss för att se en film, hann se ca 45 minuter
sen vakna Thella och var super ledsen. Hon var genom täppt i näsan.
Vi fick inte ge nästdroppar så det var till att försöka höja huvudändan på sängen med hjälp
av några böcker. Men hon vill inte somna om, hade henne med oss ett tag i soffan men det var ingen höjdare.
Gav upp och försökte få henne att somna om  i sin säng, gick inte heller. Men runt halv 1 tror jag hon somna
för att sen vakna igen halv 3, sen har hon hållit på så HELA natten. Är helt slut.

Nu idag så hade vi gårdstädning så himla typiskt när man är skit trött, Thella sov till runt kvart i 10 men vi
andra fick snällt gå upp så vi kunde vara ute med de andra vid 9.
Daniel och Oliwer gick ut till 9 jag och Thella kom efter vid 10 tiden.
Var sen ute till lite innan 12 sen orka inte Thella mer. Nu sover snorrisen och Oliwer är inne
hos Isa. Han fick visst mat där oxå, snacka lyx så nu sitter Daniel och jag framför varsin dator.
Borde kanske sovit men jag ´blir så himla seg efteråt. Å det har vi inte tid med idag.
Fredde ringde förut så han kommer och hämtar oss, passar samtidigt på att låna duschen.
Helt ok för oss för då



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0