Lill lördag

Å vad gör jag, jo glider runt här hemma i morgonrocken och väntar på att min serie på 5an ska börja nu kl 21.
Oliwer ligger fortfarande i sin säng och väntar på att John Blund ska komma, tydligen ligger han efter i tidschemat så han har missat vårt hus totalt ikväll.
Daniel åkte över till staffan för att promenera lite, han hade som plan att ta med min cykel hem.(har bara varit hos staffan i typ 1 år snart) Nu tror jag i och försig inte att han kommer komma hem med cykeln för hans minne är inte som det ska. Å som vanligt skyller han på olyckan.

Nå ja dagen i bilder är ni väl sugna på .

Jag och Thella traska iväg med Oliwer till dagis i morse. Daniel låg kvar hemma å grisa i sängen till klockan var närmare 11. Men sen hade han inte sovit så mycket i natt heller så det var helt godkänt.
Men när han kom upp satte han igång med sitt akvarie. Det håller på att dö så nu måste han göra en massa vatten byten å grejer, jag fattar noll men han håller iallafall på så det är grejer överallt i vardagsrummet IGEN.
Vi som precis fått ordning på skiten. Det varade i 2 hela dagar.

   
De 2 sista korten har daniel tagit

Sen kom Emma och Maja över en sväng. Emma låna duschen och vi fick leka med Maja lite medans Thella sov.
Ja Emma brukar åka runt till folk å låna duschen spara på sitt vatten där hemma förstår ni. Så denna veckan lå lotten på oss. Bjöd på lite sallad medans hon ändå var här.

  Hon är himla go den där Maja.
(Lite tips om present till dopet skulle inte vara helt fel Emma)

Vid halv 2 åkte vi och hämta Oliwer på dagis sen åkte vi upp på stan. Daniel och Oliwer gick på bio och jag å Thella shoppa loss på stan.
   
En fika hann vi med oxå innan det var dags för att åka hem och göra ett vattenbyte till.

När vi kom hem rev daniel ner en tavla vi precis satt upp. Det hade kommit in en massa silverfiskar i ramen så det så skit tråkigt ut. Men nu är de väck men vi får inte upp tavla igen.
Måsta ha en häftpistol, vilket vi har men inga stift.
 Mannen in action.

 Thella gillar utmaningar så det är mycket tuffare att gå med gåvagnet
åt felhåll. Verkar inte så praktiskt men hon kämpa på.

 Oliwer fick i uppgift att pröva alla gamla vinter grejer mössor och vantar sen förra året.
 Den nya traktorn är super intressant. Tur man rota lite på vinden efter den.
 Den stygga mamman satte på mig tumvantar.
 Tja får man inte av dem får man väl äta upp dem
 Oliwer har ett plåster på ryggen som han ville ha bort.
 Men mamma fick inte hjälpa till utan snälla pappa fick göra jobbet.

Just nu ser mitt vardagsrum ut så här.
  
Är ni förvånade???? Inte jag men jag är förvånad över att det fick vara fint i hela 2 dagar.

Nu ska jag bädda ner mig i sängen och kolla på tv. Oliwer har visst redan smygit in och lagt sig i Daniels säng.

Vi ses snart igen.









Just ja kanske ska tillägga att det bara var ett skämt det där med att Emma åker runt och duschar hos folk.
Men det fatta ni kanske.



Kommentarer
emma

nä jag håller inte på o spar på vatten , våran värmepanna har pajat så vi har inget varmvatten så jag får duscha hos snälla familjen widen :) tack för det och maten tur att jag har er kram

2008-10-22 @ 22:28:08
Malou

De där byxorna du hade köpt till Thella är ju så fina, en liten tjej på dagis har dem :-) De andra kläderna är oxå fina förstås :-)

2008-10-23 @ 18:18:44


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0