Lite roliga Oliwer kommentarer.

Har samlat på mig lite Oliwer uttalanden som han haft för sig de senaste dagar nätter.

En natt när jag skulle ta med honom och kissa lätt det så här.

Jag lyfter upp honom och leder honom till toan.
-Nej jag vill inte spela det spelet.
(jag skrattar lite och sätter honom på toan)
-men mamma du lova.
(hmm vad lova jag, torkar den lille och spolar.)
-nej
(nej vad då?? leder honom in i sängen igen.

Han sätter sig upp och säger
-Men mamma vad gör du???

Svara att vi bara varit och pinkat.

Han lägger sig ner igen med en suck och säger
-Men vad är det att tjata om NU.




En annan kväll när jag lästa godnatt sagan så säger han till mig.

-Mamma när du jäspar försök att inte läsa då. För jag förstår inte vad du säger då.
hmm ska försöka tänka på det.


Precis nyss kom han hem från Isa.
Jag frågade vad han hade fått att äta.
-makaroner och korv, sen åt jag bara lite godis

Jasså gjorde du sa jag och streckte mig efter honom för att ta en kram.
Han glider in mott köket och jag säger kom.

- men vad är det att tjata om nu, jag har ju redan ätit upp de. får jag till sva






Kommentarer
Emma

Vet inte vem som var längst av oss men jag skrev till gymnasiet tror jag.. för Marie var ju i alla fall kortare än oss båda =)

2008-10-27 @ 12:41:11
URL: http://emmakennmark.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0