När lugnet lagt sig över glanshammarsvägen.

passar den trött mamman på att blogga.
Ja mannen har nog somnat med Oliwer i hans säng, kanske dags att väcka honom snart, måste bara se till att Oliwer hunnit somna.

Måndag 20/10

Igår lämna vi av Oliwer hos snälla Emma så han fick vara där och leka med Amilia medans vi var och handla.
Gick betydligt mycket fortare och lättare utan honom. Han gillar verkligen inte att handla mat. Han gnäller sig igenom hela affären och vi rycker ihop både en och två gånger. Så det var verkligen toppen att han kunde vara hos Emma.
Tack för hjälpen.

 Thellas nya fönsterlampa som hon fick i tidig julklapp av moster malou med gubbe.
 Oliwer studerar sitt nya favis dataspel

När vi handlat klart fick Oliwer stanna kvar ett tag till hos Ammis så vi åkte hem och slängde Thella i säng hon somna som en stock. Själv började jag med min massproduktion av sallad.
 pastasallad med skinka
 pastasallad med kyckling.
Dessa mumsa vi i oss idag när alla mammorna kom på besök. ( det blev en heldel kvar)

När Oliwer kommit hem åt vi lite tacos vi hade kvar i frysen.
 Oliwer hade med sig några blommor hem från Emma
de passa väldigt bra på vårt köksbord.

 Så länge någon stoppar mat i munnen på Thella är hon nöjd
 Men när det tar för lång tid eller hon inte får mer är hon mindre nöjd.
 Tur det finns napp så man kan få  tyst på henne.
 Oliwer hitta på en ny lek under tiden vi åt. Att kolla på alla genom glaset var verkligen super kul

Efter maten fortsatte röjningen av hemmet.
När vi var ute och handlade på fm så köpte vi med en ny madrass och kudde till Oliwer så Daniel tog tag i Oliwers säng. Den har varit konstig i skivorna under madrassen men det fixa min händige man *blink*blink
Jag sprang emellan röjningen i hemmet och tvättstugan. Men shit vad fint det blev här hemma sen.
 Thella var mest i vägen som vanligt men det är ju hennes lott i livet.
Oliwer roa sig med kapten sabeltand
 Nu så ska den funka som den ska igen.
 Å Oliwers trummor rågade visst få sig en smäll när de lyfte in madrassen daniel och oliwer.

Resten av kvällen tillbringa jag i tvsoffan med alla mina framkallade kort, efter ett tappert försök att få dem iordning fick jag förflytta mig till datorn för mer exakt hjälp.

Tisdag 21/10

Idag kom mammorna förbi på en lunch riktigt trevligt 6 mammor och 7 barn fick vi ihop. Lite lättare att ses hemma hos någon än att ses alla på ett fik.
  
  
  

TACK FÖR EN TREVLIG LUNCH TJEJER DET FÅR VI GÖRA OM SNART IGEN.

När Thella och jag hämta hem oliwer somna hon ca 5 minuter i vagnen men så fort hon hörde barnen på dagis vakna hon igen. Så när vi kom hem la vi henne i hennes säng då knoppa hon på en gång.
Så Oliwer fick lite pannkakor och kolla på en film medans jag satt in kort i fotoalbum, kom inte så långt då albumen tog slut. Blir till att shoppa nya imorgon.
Sen hade vi lite "kalas2 oliwer och jag eftersom han inte fick vara med förut idag när jag träffa alla mammorna.
Eller Oliwer slurpa i sig alla fika grejerna själv medans jag fick nöja mig med en muffins.

 Gött med mammas fika tycker iallafall oliwer.


VÅR SUPERFINA KILLE.

Nu ska här ses DHW ses en annan dag


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0