Överlevde helgen.

Jo jo men , här har det shoppas, skrattas, snarkas och skvallrats hela helgen.
TACK MALOU OCH EMIL FÖR EN TREVLIG HELG.
Saknar er redan, det blir helt enkelt så att ni får flytta hit.:-)

Torsdag 16/10
Vi städade hela dagen och var å shoppa lite tills malou och emil skulle komma.
De kom runt halv 10 tiden, då var grabbarna iväg och köpte lite mat som vi mumsa i oss innan grabbarna hamna framför tv och någon super bra film. Vi tjejer bäddade ner oss i sängen och låg å prata skit i flera timmar. Somna nog inte förens runt 1-halv 2.

Sist jag blogga var Thella med mig i hallen uppe och lekt lite. Tog lite roliga kort på henne då. Hon använde nämligen en stol som gåhjälp.
  
 Sen lekte hon en stund på sitt rum innan hon kom till mig
 för att se till att vi skull gå ner

Nere hitta jag henne vi vårt porslin skåp. Ett förbjudet område med andra ord.
   
Tror ni hon bryr sig????

Sen fick hon syn på trappen.
  
Ja det här med grind kanske ska tänkas över.

Fredag 17/10

Vid 9 tiden kom Amilia till oss, hennes päron var i eskilstuna så då fick hon var hos oss en stund.
Oliwer och Amilia byggde en koja som de sen åt lite frukt och spel kort i. Oliwer försökte lära Ammis "hej knekt"
gick sisådär med tanke på att han knappt själv visst hur man skulle göra.

Sen blev det någon annan lek med alla kort som mat istället
 

Efter att Amilia åkt hem började malou gå igenom alla oliwer  och thellas bebis kläder ifall att det fanns något hon kunde ta med sig hem.
Emil och Daniel satt med som smakråd. Tror inte de gjorde så stor nytta med de försökte se intresserade ut.

Oliwer och Thella lekte lite på golvet under tiden.


Sen fick Emil tag i kameran och börja fota lite hej vilt här är lite urplock av hans syn på livet.
  
  
 Nja han ska nog inte bli fotograf iallafall.

  
Thella hitta en ny skön lekstil.

 Jo då det fanns lite kläder att välja emellan eller vad säger du Malou??

Sen fick Daniel tag i kameran han ville ju inte vara sämre än Emil.
Men tyvärr så tror jag han var det. Döm själva.
  
 
Nu säger inte jag att jag är världes bäst på att ta kort för det är jag absolut inte men lite bättre är jag nog.

I fredags efter att ammis åkte hem och kläderna var sorterade åkte vi en sväng ut till marieberg.
Malou och Emil skulle inte på babyproffsen och kolla efter skötbord å lite annat.
Sen var vi i godisaffären, ikea, expertstormarknad och coop. Emil och Daniel hann med att köpa sig varsit nytt dataspel som de roa sig med resten av helgen.

När vi kom hem gjorde vi varma mackor å så lite på tv innan vissa av oss somna. Daniel och Emil roa sig framför datorerna och jag låg ensam nere i tv soffan och glodde på någon b film. Å jo Malou du är förlåten klart du skulle få sova , de är ju herregud gravid. Då är man ursäktad. Men de andra två vet i sjutton om jag godkänner.
(de framför datan mena jag nu)


Lördag 18/10

Daniel åkte i väg till jobbet och vi andra gled omkring här hemma.
Jag tog med mig Oliwer upp på stan en sväng för att hämta ut mina ca 600 kort på  korthuset sen var vi inne på en leksaksaffär där Oliwer köpte sig lego för sina pengar. Efter de skynda vi oss in på lidex för att kolla lite kläder till barnen. Men det var bara oliwer som fick sig en tröja och ett par byxor med bamse på.
Sen var det bara att åka hem igen till barnvakterna malou och emil. Thella sov nästan hela tiden, hade väl vaknat ca 20 minuter innan vi kom.

 En nyvaken emil.
 En gravid malou som k'mpar med stödisarna.
 En go lite thella som tar det första bästa att ta sig fram med.
 Den goa storebrosan som gärna leker med Thellas leksaker.

Efter maten tog Malou och jag med oss Thella på en promenad till kyrkogården för att tända ett ljus för morfar och Tessan.
 

Vårt nya köksfönter.

Köpte nya lampor till kök och vårt sovrum på ikea i går.
Thella fick en ny fönster lampa av Malou och Emil en tidig julklapp.
Ska ta kort på det senare glömde det idag.

Halv 6 träffade Malou och jag Kristin på Hellas för att äta lite god mat innan vi skulle till Ladies Night.
Ingela hann oxå komma förbi en snabbis innan vi traskade iväg till conventum

 Min mat.
 malous mat
 En hungrig Kristins mat
 Girlsen utanför Conventum.
 Ingela passa på att läsa lite om vad som händer i världen innan showen börja.

Kl 21.00 drog det igång, å jävlar vad det drog igång. Trodde trumhinnerna skulle hoppa ur på en gång.
Ljudet var verkligen helt kass, var bara en massa dunk och man hörde inte ett skit av vad de sa eller sjöng.
Som vanligt på conventum så man inte ett skit, scenen är på samma nevo som publiken typ och alla sitter på samma höjd de vill säga en pinnstol på golvet. Det var en massa alkoholpåverkade damer som röjde runt och inte kunde sitta stilla. Showen var sisådär. Martin kunde ju sjunga men det andra var mindre bara, Henrik Hjelt eller vad han nu heter var bra för han blev liksom rolig när han sjöng eller prata (kanske har något med att göra att han är komiker)
Men Peter Stormare kunde verken prata eller sjunga han liksom slukade micken när han använde den.
Nå ja kvällen får en 3 av 5 möjliga å då är det inte Ladies Night som gör poängen utan maten och sällskapet.
Å att bara komma bort från hemmet några timmar gör genast att den kommer upp i 2 av 5 möjliga.
Tack för en trevlig kväll tjejer.

Söndag 19/10

Idag åkte Malou och Emil hem *snyft*
 
När de åkt gick vi över till svärföräldrarna och åt lite mat.
 
Efter maten tvinga jag med min familj på en promenad till konsum.
 


När vi kom hem var det bara att byta om på Oliwer för sen drog han och Daniel iväg på gympan.
Thella och jag var hemma och åt lite mat å lekte lite.
  Tänk att denna gula kloss är så rolig.
 Började att sortera några av de ca 600 korten idag.
  Försökte få henne att leka med något annat
  men nepp den skulle in i munnen.

Nu ikväll har vi bara ätit lite kvällis och sövt barnen jag skulle se en film jag hyrt man hamna här av någon konstig anledning. Så nu mina vänner är det sängen och filmen som väntar.

kram på er och god natt






Kommentarer
Maloj

Saknar er med!!! Och en sak till: Henrik Hjelt heter han!

2008-10-20 @ 19:00:58


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0